vandaag kreeg ik te horen dat ons beebje al helemaal is ingedaald, vrijwel klem ligt, en nog verkeerd ligt (sterrenkijkertje) er is nog een kans dat ie nog goed gaat draaien, maar spannend vind ik het wel... wie heeft er ervaring mee, is je kindje alsnog gedraaid, of toch niet? (en zo niet...viel het mee om te bevallen?)
Mijn zoontje was een sterrenkijker, daar kwamen we pas tijdens de bevalling achter. Op zich was de bevalling wel zwaar, maar ook heel fijn. De weeen waren namelijk erg heftig, ik had een soort van weeenstorm, maar dit kwam volgens mij niet doordat hij een sterrenkijker was. Ik heb op allerlei manieren geperst; op het toilet, op een baarkruk, op handen en knieen en uiteindelijk gewoon liggend. Zo kon ons mannetje langzaam draaien en is hij uiteindelijk normaal geboren. Nu heb ik wel 90 minuten moeten persen, dat is op zich best wel lang. Het voordeel is wel dat ik hierdoor niet uitgescheurd was, omdat alles langzaam kon oprekken. Ik kijk met een goed gevoel terug op mijn bevalling. Succes met de bevalling!
Justin was n sterrenkijkertje, deze bevallingen schijnen moeilijker te zijn, ik [-o< t (voor mezelf dan) en niet voor jou natuurlijk. haha
Mijn zus is tweemaal bevallen van een sterrekijkertje, ze poepte ze d'r zo uit! Dus het hoeft niet persé moeilijk te gaan. Succes ermee!
Ik ben zelf een sterrenkijkertje geweest en mijn moeder vond het persen dan ook niet zo makkelijk gaan. Heeft wel een knip gehad trouwens, maar denk niet dat jij daar op zit te wachten.
Mag ik vragen hoe ze weten dat het een sterrekijkertje is? Konden ze dat voelen of zagen ze het via een echo? Ik vergeet het namelijk te vragen bij de VK...
Normaal komt een baby naar buiten met zijn gezicht naar beneden gericht. Een sterrenkijkertje komt met zijn gezicht naar boven, richting de sterren dus...
wij kwamen het pas te weten doordat ik een echo gehad heb omdat ze de hoeveelheid vruchtwater wilden controleren. vandaag lag hij nogsteeds verkeerd. heb het advies gekregen om op m'n andere zij te gaan slapen (slaap altijd op links), misschien heeft ons beebje een duidelijke voorkeur en vind hij het niet zo lekker liggen als ik op m'n rechterzij slaap en draait ie dan om. hij zit al wel vrijwel klem, dus hopelijk besluit ie snel ff goed te draaien (mijn vk zei overigens dat je niet kunt voelen of het een strrenkijkertje is, het gebeurt dan ook vaak dat het een verrassing blijkt tijdens de bevalling dat het kindje verkeerd ligt)
Hoi hoi ik had een sterrenkijkertje wij wisten het alleen niet! De bevalling is gelukkig goed verlopen en ik ben niet gescheurd o.id. misschien een voordeel Succes!
Bij mij kwamen ze er pas tijdens de bevalling achter, de bevalling eindigde in een keizersnede. Bij deze zwangerschap heb ik meteen gevraagd wat mijn kans op een ks is en de gyn zei dat ik een ks krijg als het weer een sterrenkijkertje is én redelijk zwaar is(Julia woog 3920 gram).... succes!
Hier ook een sterrenkijkertje...alleen zat hij helemaal klem geen beweging in te krijgen. Ze kwamen er pas achter toen ze hem met de vacuum hebben gehaald. En ik me maar afvragen waarom er geen beweging in kwam
Eva was ook een sterrenkijkertje... daar kwamen we achter toen ik mocht gaan persen, de verloskudndige kon het dus voelen. Ik moest toen op de baarkruk, omdat een kindje dan blijkbaar kan draaien... toen ze gedraaid was moest ik (helaas ) weer op bed gaan liggen omdat haar hartslag teveel daalde. Ik kreeg vanaf 5 cm persdrang omdat het achterhoofd groter is en dus tegen mijn achterste aan het duwen was... gelukkig duurde dat maar 2,5 uur... was heel heftig, maar wel te doen.
Sem was ook een sterrenkijkertje. Dat was een paar weken voor de bevalling al duidelijk en in die laatste paar weken is hij nog een paar keer gedraaid. Uiteindelijk is hij alsnog "sunny side up" (dus verkeerd) naar buiten gekomen. Overigens draaien de meeste sterrenkijkers toch nog om als ze naar buiten worden geperst, maar dit was met Sem dus niet het geval. Toch was het geen langdurige bevalling, maar wel lang geperst: in totaal 6 uur: 3 uur tot 10 cm, 3 uur geperst. Zou het nog wel een keer zo willen hoor, was niet zo'n probleem!