hoi, ik heb vanavond een afspraak bij de verloskundige, een controle. Ik ben vandaag 19 weken en heb volgende week mijn echo. Nu ben ik benieuwd wat ze vanavond gaan doen. Bij de 12 weken hebben ze mijn hartslag, gewicht na gekeken en hebben ze het hartje beluisterd van de kleine. Gaat er iets veranderen deze controle? Iemand enig idee? Nochmaals het gaat dus niet om de echo.
Tussendoor heb je altijd controles. Hier is dat ongeveer om de 4 weken. Je bloeddruk en gewicht worden waarschijnlijk gemeten, en naar het hartje geluisterd. Ook voelt ze waarschijnlijk naar de groei van je baarmoeder
Volgens mij is het niet veel anders dan de vorige keer hoor. Standaard controle is altijd vragen hoe t gaat, bloeddruk meten, wegen en hartje luisteren bij mij. Oja en idd voelen hoe hoog de bm ligt en later hoe t kindje ligt
Controles blijven hetzelfde. Ze vragen hoe het gaat met je, of er bijzonderheden zijn en of je zelf nog vragen hebt. Dan natuurlijk het hartje luisteren, bloeddruk meten en baarmoederstand controleren. Bij mij wegen ze eigenlijk nooit trouwens.