Goedemorgen! Gisteren hebben wij de uitslag van de NIPT gekregen. Gelukkig zijn er geen afwijkende uitslagen te vinden in trisomie 13, 18 en 21. Dat wij nu ook het geslacht van ons kindje weten is een extraatje! Is deze geslachtsbepaling wel betrouwbaar? Hebben jullie hier ervaring mee? Liefs L4atje
wat fijn van het goeie nieuws en hier bij de eerste ook met 13 wk een pret echo gedaan en de uitslag klopte toen wel een jongen en dat is nu drie jaar later nog steeds haha
Ten eerste gefeliciteerd met het goedenieuws!!! Super fijn!!! Ik ga over paar weken....kan niet wachten en hoop ook op goede uitslag zodat we onze zoon kunnen vertellen dat zijn grote wens uitkomt! Ben ook erg benieuwd of de geslachtsbepaling betrouwbaar is!!! ....lijkt me wel het is echt een dna onderzoek maarja ik ben totaal niet medisch onderlegd.....
Ja die is naar mijn idee betrouwbaar aangezien ze dit via dna ofzo doen. Een kennis zou een meisje krijgen en het is ook een meisje
Wat fijn zo'n goed bericht! Wat een heerlijk gevoel is dat he? Ik liep toen echt te stralen. Ja de geslachtsbepaling is hartstikke betrouwbaar, en nIet zoals bij een echo afhankelijk van hoe ver je bent. Je kunt dus als je wil nu al helemaal los met blauw of roze!
Voor zover ik weet is de nipt zelfs de enige manier om het geslacht 100% zeker te weten voor de geboorte!
Nee hoor vruchtwaterpunctie/vlokkentest ook. Maar idd tellen zet het genetisch materiaal. Dus Als er een Y chromosoom is gevonden wordt het zeker Een jongetje want die heb je zelf natuurlijk niet. Het lastigste met nipt is dat ook genetisch materiaal van moeder mee in de test zit. Het enige is dat er Soms te weinig feutale DNA wordt gevonden in het bloed maar dan wordt de test overgedaan.
Gefeliciteerd met de goede uitslag! En inderdaad een leuk cadeautje dat jullie het geslacht nu al weten. Lekker shoppen! Geniet ervan
Natuurlijk! Ik heb eerst via gendia mail contact gehad omtrent de kosten. Ten heeft zij mij een aantal plaatsen doorgeven waar ik mijzelf kon laten prikken. Ik heb mij op vrijdag 6 november laten prikken in Breda en had op 14 november de uitslag al binnen!
Natuurlijk! De kosten waren 590,-- Ik heb van geen euro spijt! Volgens de echo van afgelopen vrijdag klopt de NIPT inderdaad!