Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wie er hier allemaal zwanger zijn geworden ondanks correct pilgebruik of een spiraaltje oid. Iedereen kent wel zo'n verhaal uit zijn/haar omgeving, maar ik merk toch dat er vaak wordt getwijfeld aan de oprechtheid van de zwangere in kwestie ("Jaaaa, ze ZEGT dat ze geen pil vergeten is..."). Ik moet toegeven: ik heb zelf altijd gedacht dat je dan toch echt wel een paar pillen moest zijn vergeten voordat je dan zomaar even zwanger wordt. Totdat ik zelf wegens een aanhoudend griepje voor de zekerheid maar eens even ging testen en zwanger bleek. Ik had een grote kinderwens, vriend ook, maar de 'planning' was dat we ergens in 2013 zouden kijken hoe we ervoor stonden qua werk, financieel en relatie, en dan zouden 'beginnen'. Ik ben nu 26 en al sinds mijn 15e was ik aan de pil. Altijd dezelfde pil gehad (onder verschillende namen, maar toch, het product was qua samenstelling hetzelfde). Omdat ik een hekel heb aan ongesteld zijn, slikte ik de laatste jaren vaak de pil ongeveer drie strippen door en laste dan een stopweek in. Vorig jaar werd ik wel tussendoor steeds ongesteld, maar goed, ik slikte ook vaan door, dus dan kun je een keer een tussentijdse bloeding verwachten toch? Een vriendin met dezelfde pil en hetzelfde 'slikpatroon' had dezelfde klachten, dus ik maakte me geen zorgen. Hoort er gewoon bij. Achteraf blijkt dus dat mijn natuurlijke cyclus zich al een paar maanden heeft hersteld door mijn pil heen. Die was inmiddels te licht, aldus de huisarts. Toen ik zwanger bleek, mocht ik een paar dagen later langskomen bij de vk, omdat mijn laatste menstruatie niet bekend was (ivm doorslikken) en we dus niet wisten hoe lang ik al zwanger was. 6 weken en 3 dagen was ik toen. Inmiddels ben ik bijna 27 weken zwanger, maar ik merk dat mensen moeilijk geloven dat je echt, echt, ECHT geen pil bent vergeten. Ik gebruik medicijnen voor mijn astma, elke ochtend en avond, en die nam ik standaard tegelijk met mijn pil, dus als ik die een keer was vergeten, merkte ik dat een uurtje later echt wel (benauwd). Vergeten was hier dus echt niet aan de orde. Zijn er meer vrouwen die op soortgelijke manier zwanger zijn geraakt en dat ongeloof van de omgeving herkennen?
Dit keer niet.... Maar bij mijn eerste ben ik ook door de pil heen zwanger geworden. Ik slikte mijn pil altijd op hetzelfde tijdstip en vergat 'm nooit! Ik slikte mn pil al sinds mn 15e.. en was altijd super secuur met mn pil, altijd voor het slapengaan..had mn pil ook altijd in mn tas voor het geval ik opeens niet thuissliep... Aangezien in toen 19 was..dacht iedereen bij mij ook dat ik er gewoon 1 vergeten was...dat ik met mn drukke agenda gewoon een keer vergeten was.. Maar dat was echt niet zo... ik had ook helemaal geen idee dat ik zwanger was.. ik was licht bloed verloren..(achteraf zei de huisarts dat dat een schijnbloeding was..wat wel vaker voorkomt als je nog de pil slikt als je zwanger bent)... uiteindelijk was ik zoo vaak zo moe en had ik steken in mnblies dat ik tovh maar een zwangerschaptest had gedaan...enbja ik bleek zwanger...ik was toen al 10 weken zwanger..
Hier ook, door de pil heen, niet ziek of vergeten, "het heeft zo moeten zijn" zoals mijn vriend heel mooi zei.. Waren heeeel erg geschrokken maar zo blij!
Ik slikte altijd de pil, maar was erg misselijk geweest (overgeven en diarree), omdat we dit wisten en dit was gebeurd gebruikten we voor de zekerheid een condoom. We kwamen dr achter dat deze niet goed was (scheurtje), dus mijn partner heeft nog een morning after gehaald. 6 weken later bleek ik zwanger te zijn We hebben altijd getwijfeld. Nooit was het goede moment, altijd angst (qua financiën) en verleden, maar blijkbaar moest het zo zijn. Na de eerste shock, kwam de blijdschap. We zijn echt geweldig blij met onze dochter.
Ik ben zelf een bewijs van door de pil heen zwanger.. Mijn moeder was al 5 maanden zwanger van mij, toen ze het doorhad. Ze dachten eerst aan een baarmoeder verzakking. Ik twijfel daarom ook nooit aan zulk soort verhalen, maargoed, that's me
Ja ik. Heb een maagverkleining gehad een half jaar daarvoor, moest daardoor wel vaak spugen vooral in het begin. Ik had Implanon, deze was verkeerd geplaatst. (door huidoverschot in mijn arm) die is verwijderd en ik ging meteen aansluitend de pil slikken. Voelde me vanaf februari niet zo goed, duizelig bij het opstaan, veeeeeeeel misselijk, maarja dat gaf ik de schuld aan de maagverkleining En tenslotte ook hele gevoelige boobies. Ben toen begin april maar eens gaan testen en ja hoor, een hele dikke knaltest. VK gebeld en ik was bij de eerste echo al 3 maanden zwanger Toegegeven : Ik stond met de test in mijn handen niet te springen van blijheid. Want had NET gehoord dat het bedrijf waar ik werkte ging ophouden te bestaan en was ook net 57 kilo afgevallen na de maagverkleining en nu gingen de kilo's weer een beetje groeien door het beebje in m'n buik. Dus zowel fysiek als financieel heel zwaar. Maar na een paar dagen wennen aan het idee waren en zijn we er wel super blij mee hoor! Had een supermakkelijke zwangerschap en echt van genoten, vooral omdat je het al vrij snel goed kon zien! Iets wat bij de eerste niet zo was door heel veel overgewicht. Maar kortom : Ben dus opgepland zwanger geworden en er is ook niemand die daaraan twijfelt. Ben nlk. altijd zeer stellig geweest maar 1 kindje te willen en de situatie was/is ook niet ideaal. Maar je leeft altijd met wat je hebt... En nu onze tweede mannetje er is zie ik veel minder beren op de weg. Het komt wel weer goed... (al ligt ik soms wakker dat ik nog steeds geen baan heb )
bij de eerste door de pil heen...bleek al 20 weken zwanger te zijn...en de 2e ook door de pil..daarna een zwaardere pil gehad en toen ging het goed. Nu bewust gestopt met de pil en ook weer zwanger
Bij de eerste ben ik ook door de pil heen zwanger geraakt. Ik was 14 weken toen ik er achter kwam.. Na de geboorte van de tweede heb ik een spiraal genomen en 4 maanden later was ik weer zwanger.. Helaas (voor mijn gevoel dan want mag niet meer zwanger worden) heb ik een miskraam gekregen. Echt ik snap er niks van. 1 keer door de pil heen zwanger raken kan gebeuren, maar dan ook nog door een spiraal heen zwanger raken?!
Van de huisarts ivm opvliegers een pil voor de rijpere vrouw voorgeschreven gekregen. Deze altijd braaf en op tijd geslikt, wij hadden geen kinderwens en stonden ook net op het punt om voor een definitievere vorm van anticonceptie te gaan. Voelde me meer moe en pijnlijke borsten, dacht doe voor de zekerheid toch maar een test. Wat bleek .. Zwanger! Geen idee hoe lang, daarvoor naar een gyn geweest. Bleek ik al 10 wkn onderweg. Eerlijk is eerlijk, we stonden niet meteen te juichen en hebben ook getwijfeld om het door te zetten. Het is toch heel wat als je er nooit vanuit bent gegaan. Maar ondertussen hartstikke blij met onze zoon hoor. Hele makkelijke zwangerschap gehad en een supermakkelijke gezonde beeb. Dan zijn we straks op het schoolplein misschien maar de net iets oudere ouders, who cares.
Ik gebruikte al jaren de nuvaring. Ok had altijd ontzettende buikpijn, daarom had ik besloten om te stoppen en het gwn veilig met condoom te doen. Ondanks het condoomgebruik ( en niet gezien dat er een geklapt is) zwanger geworden! Ik ben er super blij mee.. Wilde graag al aan kinderen beginnen.. Mijn vriend wilde het liefste nog even wachten. Daarom dacht hij in t begin dat ik t expres gedaan had.. Dit is echt niet zo.. nu is hij gelukkig wel heel blij:-D..
ik ben zwanger geraakt door ,pil,prikpil,spiraal achteraf bleek toen ze mijn spiraal eruit haalden ( zat er net 4 maanden in) dat alle hormonen al op waren ... Achteraf blijkt dat mijn lichaam de hormonen VREET en het weinig effect heeft Nu prikpil + extra troep..
Ben zwanger geraakt met een koperspiraal. Deze bleek verzakt te zijn en daardoor zijn werk niet meer goed gedaan. Helaas miskraam geworden, maar uiteindelijk het laatste zetje om toch zelf voor een 3e te gaan. Ik heb geen vervelende reacties gehad, maar ja, een spiraal is iets waar je geen invloed op hebt, dus niemand kan bedacht hebben dat het 'eigen schuld, dikke bult' is. Ik kan me voorstellen dat mensen heel wat kritischer zijn als het bij pilgebruik gebeurt en dat ongelovige/vervelende reacties niet uit de lucht zijn ... Maar ik weet ook dat ieder lichaam anders is en dat er dingen kunnen gebeuren die niemand kan voorspellen. Ik ben zelf bijvoorbeeld ernstig ziek geworden door pilgebruik, kans hierop zeer zeer klein (staat niet eens in bijsluiter als bijwerking genoemd), maar toch is het gebeurd... Uiteindelijk werkt geen enkele anticonceptie 100%... (behalve geheelonthouding )
Bij mij precies hetzelfde! Mijn eerste zwangerschap was dwars door de pil heen toen ik 18 was. Helaas is dit een miskraam geworden maar dat was ook het punt dat ik er achter kwam. Ik was toen 7 weken ongeveer. Mijn tweede zwangerschap was volledig gepland maar mijn derde kwam dwars door de spiraal heen. Niet minder gewenst trouwens
Ik ben ook door de pil heen zwanger geworden. Ik was 7 weken toen ik erachter kwam. Het was wel heel erg schrikken... vooral ook omdat ik mijn vriend pas heel kort kende en een ukkie niet helemaal in de planning lag en we best ver uit elkaar wonen. Hij heeft zijn werk daar en ik hier. Veel geregel omdat we er niet op voorbereid waren, maar uiteindelijk ziet het ernaar uit dat alles op zijn pootjes terecht komt
Hier bij de eerste ook door de pil heen en bleek ook al ruim 14 wkn zwanger te zijn bij mijn 4de kind was manlief gesterreliseerd en was gecontroleerd, zat niks meer in maar doordat ze het blijkbaar niet ver genoeg uit elkaar hadden gelegd was door litteken weefsel de boel weer aan elkaar gegroeid en was ik zwanger geraakt van no 4
mijn oudste was ook door pil ... en daar ben ik met 29 weken pas achter gekomen ! was toen 17 en slikte trouw toen kwam ze ook nog eens 3 weken te vroeg nu is het een mooie jonge dame van 9 jaar