Pfffff 20-wekenecho, best nerveus!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tgirl, Oct 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het erg spannend, morgen de 20 wekenecho. Daar heb ik aan de ene kant heel erg veel zin in, maar aan de andere kant: wat als het niet goed is? We hebben ons nu al enorm aan het kindje gehecht en het zou echt een ramp zijn als het kindje dusdanig ziek is dat wede zwangerschap moeten afbreken.
    Dat zal mij echt vernietigen...
    Er zijn al zoveel zwangeren en bevallen vrouwen in mijn omgeving, niemand had een afwijking of iets anders. Ik heb heel erg het gevoel dat het niet altijd goed kan blijven gaan en dat het dan bij ons misse boel zal zijn....
    Ik had dit met de eerste helemaal niet zo heftig!
    Hebben meer dames dit soort gevoelens?

2. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Ik was ook mega zenuwachtig voor de 20w echo het zweet gutste van mijn lichaam haha
    Maar ik heb er ook zeker van genoten.. Ik was zo opgelucht toen alles goed bleek te zijn.

Je moet maar zo denken zeiden ze tegen mij: het is vaker goed dan dat er iets niet goed is...

3. anemdo

anemdo Bekend lid

Jun 16, 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Veel succes!

De kans dat alles goed is, is gelukkig heel groot! Probeer je er niet teveel zorgen over te maken en er lekker van te genieten dat je uitgebreid naar je kindje mag kijken!

4. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Volgens mij is de kans zooooo klein dat er iets is. En als hoeft het niet ernstig te zijn natuurlijk... Volgens mij was de kans iets van 2% ofzo

5. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

Mar 2, 2014
    310
    0
    16
    Dat had ik precies zo!!! De zwangerschap ging van een leien dakje dus onbewust had ik zoiets van; er moet een keer iets mis zijn.
    Ook veel aanstaande moeders in mijn omgeving waarmee alles goed was.
    De VK had van tevoren gezegd waar ze allemaal naar kijken en ik had ook wat gelezen. Zo was er bijvoorbeeld gezegd dat als er witte plekjes op de hersenen zitten dit een teken kan zijn van down.
    En wat zag ik op de echo; witte plekjes!!
    De echoscopiste had vooraf gezegd dat als ze iets kleins (bijvoorbeeld twijfel gevalletje wat nader onderzoek nodig heeft) zag ze dat naderhand zou zeggen. Als er een zeer duidelijk afwijking zichtbaar was zou ze het meteen zeggen. Dus ik dacht; ze zegt niks want dat willen ze wellicht eerst verder onderzoeken. Ik klapte helemaal dicht terwijl ik normaal wel dingen vraag als ik iets niet weet of zo.
    Ook bleef ze lang bij het hartje hangen en ik dacht meteen; zie je, kindjes met down hebben vaak ook hartfalen en dat is ze nu aan het bekijken.
    Toen was ze klaar en zei; ziet er heel goed en gezond uit. Dus ik helemaal verbaasd naar die plekjes in het hoofdje gevraagd. Was helemaal niks bijzonders!!
    Weer buiten heb ik ontzettend gehuild en besefte ik pas eigenlijk hoe veel zorgen ik me had gemaakt. Zo jammer want daardoor heb ik er ook minder van kunnen genieten.
    Mijn tip vooral; spreek je zorgen meteen uit! Zie je iets wat je niet snapt of waar je je zorgen om maakt, zeg het! Ik heb echt spijt dat ik dat niet gedaan heb.

Succes morgen maar geniet er ook van dat je je kleintje zo uitgebreid gaat bekijken!! ;) :)

6. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah, gelukkig! Ik ben niet de enige! :D
    Dat is een goede tip, ik zal zaken die mij opvallen of verontrusten meteen aangeven.
    Ik kijk er ook enorm naar uit hoor! Maar ik ben ook best bang....

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij krijgen de 20 weken echo maandag 3 November in de middag, ik ben er ook echt nerveus voor!

Verleden week maandag hebben we de 16 weken echo/ geslachtsbepalingsecho gehad en toen hebben er ook 40 minuten naar de kleine kruimel gekeken, ze heeft toen ook de rug, neusbotje en de hersenen goed bekeken en ze zei dat alles er keurig uitzag.

Maar ja, die 20 weken echo is zo belangrijk en ze gebruiken dan toch speciale apparatuur waarmee je veel meer kan zien, wij vinden het enorm spannend.
    Ik weet dat de kans kleiner dan 4% is dat er een afwijking gezien wordt en nog veel kleiner dat het zo'n grote afwijking is dat we de zwangerschap zouden moet afbreken maar toch!

Nu kruipt de tijd helaas ook nog echt voorbij totdat het 3 November is pfff. We durven ook niks te kopen totdat we zeker weten na die echo dat alles goed is.

8. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ik denk dat het alleen maar raar zou zijn als je niet zenuwachtig was :) Bij mij keken ze voor mijn gevoel wel 5 a 10 minuten naar zijn hartje, jeetje wat ging mijn eigen hart tekeer zeg ;)

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

May 29, 2014
    863
    13
    18
    Wij hebben de echo afgelopen maandag gehad, pas om kwart over 5 en jeetje wat een helse dag! Tijd kroop voorbij en toen eindelijk het moment daar was was ik zo nerveus dat ik er weinig van heb kunnen genieten, toen we hoorde dat alles goed was was ik zo opgelucht, daarna mrt vriendlief uit eten geweest.. Eenmaal thuis en gedoucht storte ik helemaal in zo moe ineens,, alle spanning kwam er duidelijk uit.. Nu kan ik echt gaan genieten van deze zwangerschap.. Al die tijd blijkbaar onbewust heel nerveus geweest,, ik zeg probeer er wel van te genieten, misschien de laatste keer dat je jullie kindje ziet tot aan de geboorte! ;)

10. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, inderdaad. De kans is erg klein dat er iets serieus mis is, maar toch die angst....
    Ik win nooit de loterij, maar op gezondheidsvlak heb ik altijd "prijs" Het laatste halve jaar bewijst dat wel weer! Genoeg ellendige diagnoses gehad.
    Dan móet het wel goed zitten met de kleine in m'n buik!
    Net als de vorige -goed verlopen- zwangerschap is deze spontaan ontstaan, op het moment dat we het eigenlijk even op pauze hadden gezet. Dus dan moet het een goed kindje zijn ;)

Wel verbazingwekkend hoe we deze keer zwanger zijn geworden trouwens! We gingen door een heel heftige en stressvolle tijd. Ik werkte tijdelijk 45 uur per week waardoor ik ineens last kreeg van reuma. Dus we wilden eerst de onderzoeken afwachten en zetten de kinderwens zo lang in de ijskast.
    En bam! Zwanger! Maar het is zo vreselijk gewenst dat ik daarom zo ontzettende angst heb voor morgen....

Sorry voor het lange verhaal hihihi
    Van de zenuwen klets ik veel ;)

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Op gezondheidsvlak heb ik ook al genoeg meegemaakt, mijn 3 hernia's, 4 versleten onderrugwervels, 3 versleten nekwervels, fibromyalgie en de chronische vermoeidheid die ik al jaren heb dus hopelijk is met ons kruimeltje ook alles goed en wordt het een mooie 20 weken echo!

12. Tgirl

Tgirl Lid

Oct 10, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sjee, dan mag ik nog niet klagen ;)

Laten we er inderdaad maar vanuit gaan dat we een goede echo krijgen!!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Daar gaan we zeker vanuit, helaas moet ik nog wat weekjes langer geduld hebben dan jou :(

14. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik verplaats dit topic naar 'onderzoeken en echo's'.

15. mona2015

mona2015 Lid

Oct 6, 2014
    50
    0
    0
    succes morgen!!!

16. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb morgen ook de 20 weken echo. Ben erg zenuwachtig maar ook voor het eerst rustig tijdens deze zwangerschap (na 1 ma en 1 mk). Ik moet er op vertrouwen dat alles goed komt.

Veel succes morgen!

17. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn echo is goed gegaan. Hopelijk die van jou ook!

18. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Hoe is de echo gegaan??

Share This Page