Naast dat wij heel nieuwschierig zijn vinden we het ook fijn en leuk om een keer een echo te hebben die niet medisch is. Ondanks dat ik de vorige keer met iedere controle (denk in totaal ruim 15 keer) bij de gyn ook een echo kregen was de pretecho met geslachtsbepaling voor mij toch wel het meest bijzonder. En we hebben hele mooie echofoto's meegekregen. Veel mooier dan die ik in het ziekenhuis heb meegekregen, dus vind het nu wel leuk om van spruit nummer twee ook weer van die mooie echofoto's te hebben. En de kosten van de echo (30,-) is ook wel weer overheen te komen.
Nee hoor, helemaal niet. Ik riep eerst heel hard van wel, tot wij met 15 weken nog een echo kregen waarop we het geslacht dachten te zien. Toen heb ik een echobureau gebeld omdat ik zooo nieuwsgierig was haha! Heb dus ook met 17 weken een geslachtsbepaling laten doen en het klopte met wat we op de 15 weken echo dachten te zien, of juist niet te zien zeg maar haha! Heb er nog steeds geen spijt van dat we de echo hebben laten maken!
Nee helemaal niet. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en mijn 20 weken echo stond met 21 weken gepland. Er zat dus 4 weken tussen. We hebben overigens gekozen om een pretecho pakket te nemen dus 1 met 17 weken en 1 met 28 weken. En de 20 weken echo is geen geslachtsbepaling maar een medische echo (prenatale screening). Eigenlijk niets 'pret's' aan dus.
nee joh! ik heb het met 16 weken gedaan. Wilde het echt weten! Plus dat ik een pretecho een fijner moment vond dan zo een medische echo waar je toch meer heen gaat omdat je graag wilt weten of alles goed is.
Nee hoor, hier ook gedaan! Ten eerste omdat ik gewoon super nieuwsgierig was maar ten tweede omdat de 20weken echo best wel een serieuze en ook spannende echo is. Ik wilde dan niet alleen maar met de gedachte daar liggen, is het een jongen of een meisje? Als ze het nog een keer extra zouden kunnen zien is fijn, maar soms lijkt het alsof de 20weken echo alleen maar om het geslacht gaat, terwijl de gezondheid het belangrijkst is natuurlijk.
Nee vind het absoluut niet raar. Maar ook absoluut niet noodzakelijk. Ik vond het niet nodig aangezien de 20 weken echo maar enkele weken later zou zijn. En die is gratis....Dus ja waarom niet gewoon nog een paar weektjes wachten?
Gisteren een echo gehad voor de geslachtsbepaling Tja... mijn vriend kon nog wel wachten, maar ik niet. Enne, achteraf vond hij het natuurlijk ook weer heel leuk om de frummel te zien. Dus ik denk: nee, het is niet noodzakelijk, maar wel leuk Het is toch een heel andere echo dan die van de 20 weken. Nu gingen we puur om het geslacht te weten te komen en de frummel weer even te zien. Terwijl de 20 weken echo een medisch onderzoek is waarbij alles goed wordt nagekeken op eventuele problemen. Is toch een andere manier van een echo ervaren vind ik persoonlijk.
Nee, niet raar. Wij wilden het o.a. heel graag weten omdat we bij ons beider families kerst vieren met cadeaus en we graag geslachtsgerichte cadeaus ontvangen/vragen. En de 20 weken echo is pas 20 december en we hadden gehoord dat ze dan niet altijd naar het geslacht willen kijken. Om nou in januari nog een pretecho in te plannen... Zijn we ook veels te ongeduldig voor! We hebben nu bovendien mijn schoonouders meegevraagd, die hadden nog nooit een echo gezien en waren zwaaaaar onder de indruk. Zo lief om te zien! Enne... Check, check, dubbelcheck Genoeg redenen zo dus
wij hebben hem ook staan voor 17 dec! vinden het helemaal niet raar zijn gewoon enorm nieuwsgierig met 20 weken echo ben ik denk ik toch veel te zenuwachtig of alles wel goed is.. dat ik niet eens zo naar het geslacht zou vragen en idd.. nemen ze dan minder de tijd heb ik welleens gehoord dus dan gewoon lekker een geslachtsbepalende echo!! hebben er enorm veel zin in!!!
Nu we geweest zijn voor de pretecho zou ik er het liefst een abonnement op nemen om elke week even 10 minuutjes te mogen spieken! Gewoon omdat het zo leuk is
Nee, vind een geslachtsbepalingsecho niet raar. Ik vind het pas raar als mensen de 20-wekenecho gebruiken om achter het geslacht te komen. Da's wel het laatste waar een echoscopist zich dan druk om maakt. Die wil alleen maar weten of het kindje gezond is en zo zouden ouders er ook in moeten staan. Niet denken: ha de 20-weken echo, komen we er eindelijk achter wat het is! Maar: de 20-wekenecho, ik hoop dat we een gezond kindje krijgen... Dus pretecho eerder laten doen? Ja! Vaak kunnen ze bepaalde aandoeningen al uitsluiten en ik ging daardoor iets rustiger de 20-weken echo in