geslachtsbepaling vanaf 14 weken..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elegance, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb ook zelf een echo betaald met de 17,5 week, dat koste mij 75 euro, en onze beeb werd al gelijk een beetje medische nagekeken, ook kregen we toen het geslacht te horen, en bij ons was dat ook over duidelijk, ook staat alles bij ons op dvd, wij heben het laten doen bij babylook in roosendaal bij het ziekenhuis.

ik lees ook dat jij dus om de zoveel tijd een echo krijgt gezien jou verleden, bij ons was het zo, had mijn laatste echo gehad met de 10 weken, en moest tot de 20 weken wachten voor een echo, ik was zo benieuwd vandaar dat we het gedaan hebben, ik snap jou dus heel goed, ik was ook zoooooo nieuwschierig, en voor mij duurde die weken een eeuwigheid, ook al lijkt de de dag van gisteren dat ik de 17,5 week echo heb gehad, en aankomende dinsdag heb ik de 20 weken echo al.

veel succes

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ik vind het zo grappig hè! Wij kregen het geslacht pas te horen bij de 20 weken echo. En er waren best veel mensen die niet snapten dat wij het al wilden weten, want "dan is de verrassing toch weg!?" Nou ja, dat vonden wij dus grote bullshit, want het is net zo goed een grote verrassing, als je het eerder te horen krijgt. Het tijdstip maakt wat dat betreft voor mij niet uit. Maar goed... en nu lees ik dus dat iemand al bij 14 weken het wil weten! :D Meid, ik snap je helemaal, maar ik snap ook dat je veel stomme reacties zulk krijgen...

Ben het ook wel met een aantal van bovenstaande reacties eens. Persoonlijk vind ik de kans dát je het geslacht goed kunt zien te klein en daarnaast nog de correctheid. Tenminste wel als je er voor moet betalen. Maar net las ik dat het al kan voor € 35,- en dan vind ik het nog meevallen. Dan heb je eigenlijk een pretecho voor 15 minuten en als je dan ook nog toevallig het geslacht kunt zien, is dat alleen mooi meegenomen!

Succes, meid! En geniet er van!

3. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Dank je voor de goede tips dames, ook hier ga ik even achteraan, helaas moet ik ook rekening houden met mijn en mijn man zijn werk en kunnen we niet alle dagen overdag.. dat maakt het soms nog een beetje moeilijker..

lady, ik lees zelfs dat er meiden het met 12w te horen krijgen.. en de 14w waar ik het over heb.. ze is gekoppeld met de eerste vk die ik had en de enige echoscopiste die met zekerheid bij14w zegt wat het wordt, ik bedoel ze maakt er reclame mee op haar site.. is niet mijn pakkie aan. ik ben gewoon een domme klant he.. ik werd dus vanaf het begin geconfronteerd met het feit dat ik het vanaf 14w zou kunnen weten.. later bleek dat ik nog 2 mk's kreeg en onderbehandeling van de gyno terecht kwam.. ik ben ervanuit gegaan al die tijd dat 14w "normaler" is.. Dus alle stomme opmerkingen maken mij helemaal niks uit, ik gaf toch aan dat ik daar geen boodschap aan heb? :) ik geef ook al aan dat het risico mijn eigen risico is en van niemand anders :) en ik hou wel van uitdagingen in het leven :)
    maar wel bedankt voor je advies, alleen een beetje overbodig ik geef aan de risico's te kennen, dat ik of geen duidelijk beeld krijg of ik straks een jongen in meisjeskleren ga stoppen omdat ik me suf aan meiden kleren heb gekocht ;)

ik blijf dus nog even op zoek :)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh was niet als advies bedoeld hoor ;) Ik zou zeggen: Go for it! Was alleen mijn persoonlijke mening. Net zoals dat wij geen pretecho hebben gedaan. Ik vond het te duur voor wat je er voor krijgt.

Maareuh... dat zij op haar website zegt dat ze al met 100% zekerheid zal kunnen zien wat het wordt, lijkt me echt errug sterk. Vraag maar na bij je eigen vk. Sowieso, als ze bij de 20 weken echo zeggen dat het een meisje wordt, kunnen ze dit niet met 100% zekerheid zeggen. En zelfs als het een jongen is. Ik las laatst een artikel over iemand die bij de 20 weken echo te horen kreeg dat het een jongen zou worden, en toen bleek het bij de geboorte toch een meisje te zijn! Dat was wel even schrikken. Niet dat ze liever een jongen had gehad, maar als je je helemaal hebt ingesteld op een jongen, incl. kamertje en kleding en naam enzo, dan kan dat een behoorlijke shock zijn... Vergelijk het maar met melk proeven als je cola verwacht, terwijl je allebei lust. Dan kan het toch even vies zijn, omdat je iets compleet anders verwacht.

Maar even in het kort: Dat jij het met 14 weken al wil weten, hartstikke leuk voor je! Maar die 100% zekerheidsgarantie, die zou ik echt niet geloven.

5. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    die 100% geloof ik ondertussen ook niet meer.. maar een gokje op zijn tijd is niet verkeerd :) ik of de baby lopen er geen risico mee :)

waarschijnlijk wordenhet 16w want ik kan niemand anders vinden die het doet en ga echt geen 136 euro betalen..
    wij weten ook nog niet of we een prerecho gaan doen.. we gaan iig geen nekplooimeting doen..

in amerika kun je via internet een test bestellen die je de dag erna in huis hebt, prik je mee in je vinger en stuur je op..binnen een paar dagen krijg je bericht of het een jongen of meisjei is.. dit kan al vanaf 9 weken.. ik vind zulke dingen echt bizar... dan denk ik nog een gokje met 14w doe ik liever :)

6. RamonaBeckers

15 aug 2009
    62
    0
    0
    NULL
    Sittard (Limburg)
    Babyvieuw doet het ook vanaf 16 weken pas en kost 25 euro .. maar er zijn wel maar een paar vestigingen in nl .moet je even op de site kijken Babyview.nl | Kriebels in je buik!;)

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Jaaaaa! dat is hem geworden ramona!
    ze doen het idd vanaf 16w.. de afspraak staat nu op 15.6w :) en is meer dan de helft goedkoper... en dan zit ik tussen de 12w en 20w in een leuke gelegenheid om even naar herbie te spieken! :)

Super dank jullie wel dames voor de tips, adviezen en meningen :)
    Ik moet nu ietsje meer geduld opbrengen, maar kan er echt geen vinden en ben bang dat als ik langer wacht er echt alleen nog maar plekken onder werktijd vrij zjin.. en nu is het mooi op donderdagavond! en op nog geen 15 minuutjes rijden! :)

Elegance zwaait en bedankt iedereeen en is helemaal happy! :)

8. Kimmiej

Kimmiej Fanatiek lid

8 jun 2006
    1.060
    0
    0
    Limmen
    Ik woon zelf in Limmen dat is een dorpje in N-H vlakbij alkmaar.. Wij zijn in anna paulowna naar een echo bureau geweest... ja hoe we daar kwamen.... weet ik eigenlijk niet meer maar zijn daar bij de 1e beland en waren erg te vreden en vandaar dat we ook weer daar zijn geweest.. is voor ons een uurtje rijden....maar dan heb je ook wat hahah. Ik weet niet waar jij vandaan komt.... maar dit is iig de website dan kan je een kijkje nemen
    Echoburo Ziezo | 2D en 3D echo's
    Succes meid!!!

groetjes Kim

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Veel plezier!
    Enneuh, € 25,- is niet veel ;)

10. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    trouwens nog een tip voor als je moet de 30ste drink cola en eet chocola dan wordt de baby drukker en heb je meer kans dat hij/zij de benen opengooit! een vriendin van mij was namelijk geweest met 15 weken en haar baby bleef met de benen dicht leggen ze wou zo graag weten wat het zou worden omdat we op vakantie gingen en dan kon ze daar mooie dingen kopen maar helaas dus toen waren we in benidorm en daar hebben ze een soort priveziekenhuis en daar kon ze ook een echo laten maken dus zij gedaan (bijna 2weken veder was dat) baby nog steeds de benen over elkaar en wat ze dee het hielp allemaal niks ff springen enzo dus die vrouw zegt tegen haar ga maar even een blikje cola drinken en een reep chocola en ff een half uurtje heen en weer lopen en kom dan maar terug zo gezegt zo gedaan en jah hoor baby was druk in de weer en had de benen niet meer over elkaar en toen konden ze zien dat het een meisje werdt!
    ik heb het ook gedaan voordat ik naar de echo moest dus mischien helpt het bij jou ook!

11. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Je bent ondertussen al geweest! Hoe was het? en en en mogen we het weten???

Leuk he babyview!? Vind ze daar echt heel prettig werken en je krijgt echt waar voor je geld!

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik heb vanmiddag een afspraak gemaakt.
    Ik ben tijdens de echo 14 weken en 6 dagen zwanger, en heb gevraagd of het al duidelijk te zien is .. Antwoord : Ja al hee lduidelijk. Mocht ukkie verkeerd liggen met Navelstreng o.i.d. tussen de benen. Dan mogen we later gratis terug komen. De echo kost 50 euro.

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

ik gok zo dat elegance een jongetje krijgt :D

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo meiden,

alweer een tijdje geleden dat ik dit topic opende! we hebben de geslachtsbepaling gehad en het was geweldig.. wel pas bij 16 weken, maar wat was het een mooie echo.. en een geweldige echoscopiste!
    we hoefden maar 25 euro te betalen en zijn 1 uur binnengeweest! ze heeft alles nagekeken en we besloten om nog een dvd te kopen van 25 euro zodat we thuis nog konden terug kijken.. we kregen er ook nog een stick van 2 gb bij voor niks met alle foto's! :)
    Ze heeft ons tussendoor ook nog 4d beelden laten zien van herbie! we waren dus helemaal in de wolken en uiteindelijk zijn we gaan zoeken naar het geslacht.. dat was nog niet zo makkelijk omdat hij in kleermakerszit zat en toen we hem eindelijk zover kregen dmv hoesten en op mijn zij liggen etc zat de navelstreng ervoor!
    maar het was later toch goed zichtbaar.. herbie is een jongetje! mijn voorgevoel klopte dus! :):)
    we zijn helemaal in de wolken en gelijk gaan shoppen na de echo!

ik kan iedereen dus deze echoscopiste aanraden.. ze lag niet bij ons in de buurt, maar het was het rijden waard! echobureau smeets in venlo! :)

Nogmaals bedankt voor jullie tips meiden! :)

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gefeliciteerd!

16. mommy1979

mommy1979 Bekend lid

3 aug 2009
    637
    0
    0
    niet relevant!
    Neverland
    Van harte gefeliciteerd, en wat voordelig zeg!!!

17. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ken niemand die het doet, maar het kan inderdaad wel. Ik kreeg met 16 weken te horen wat het was, al was het wel een groter misschien dan met 20 weken. Mijn gyn deed dit, hij zei idd dat het met 14 weken kan.
    Maar dan moet je wel naar België komen. ;)

Deel Deze Pagina