geslachtsbepaling

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja als je pech hebt en het heeft zich wat langzamer ontwikkeld als de rest steekt er bij alletwee nog wat uit :p

2. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Daar ben ik het niet mee eens. De mensen bij de 20 weken echo zijn zeker wel opgeleid om ook naar het geslacht te kijken. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die moeten weten of het een jongetje of meisje is i.v.m. een bepaalde ziekte.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    toch zie je vaak dat die het juist verkeerd hadden omdat ze er vaak "even snel" naar kijken..

4. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik wil even wat aan jullie vragen want sommige van jullie hebben zwart witte foto's en dan heb je die bruine foto's waar je eigenlijk echt alles op kan zien... Zijn die bruine foto's dan die pretecho's?

liefs

5. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hoi Shay, dat zijn 3d/4d echo's. Het verschil tussen die 2 is mij nog steeds niet duidelijk...
    Maar de normale echo's, zoals in mijn album, zijn 2d echo's.

Bij mij zei de echoscopiste afgelopen vrijdag bij 13 weken dat ze het geslacht al had gezien. Na een minuutje echo al... Is dit niet heeeel erg vroeg?
    We hadden daarvoor verteld dat we het niet willen weten, maar nu ben ik toch ineens nieuwsgierig.. Helaas lukt het niet om mijn man over te halen.

6. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Oh ok en krijgt iedereen een 3d/4d echo als je eenmaal wat verder bent of wat... Miscchien een domme vraag maar dat weet ik allemaal niet...

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Dat weet ik eigenlijk ook niet..
    Ik weet wel dat rond week 30 een 3d echo het mooist is. Ik denk dus niet dat ik met de 20 weken de kleine te zien krijg in 3d.
    Ik heb tot nu toe 3 echo's gehad, maar allemaal 2d.
    Maar misschien dat dit per echoburo of vk weer anders is...

8. jootje03

jootje03 Lid

16 jul 2008
    36
    0
    0
    Leiden
    Waarbij is het geslacht het meest duidelijk te zien?
    Bij 2d of 3/4d echo?
    Weet iemand dit?

9. suhe

suhe Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.049
    0
    0
    Bij de verloskundige of gynaecoloog is het altijd een 2d echo. Je moet een afspraak maken bij en pretechobureau voor een 3d/4d echo. Vanaf 18 weken kunnen ze het geslacht zien, als het kindje een beetje meewerkt, maar het mooiste resultaat krijg je met 26 tot 28 weken.

Wij kunnen niet langer wachten en hebben vrijdag een pretecho staan, over 2 weken heb ik de 20 weken echo.

Wij willen het graag weten, omdat we gewoon errrg nieuwsgierig zijn. Het maakt me helemaal niet uit wat het wordt, maar denk wel dat ik een beetje teleurgesteld ben als het uiteindelijk niet klopt. Dit omdat je er dan toch een beetje op rekent, maar het belangrijkste is natuurlijk dat de kleine straks gezond is met alles erop en eraan. De oma's gan trouwens mee. Iedereen mag straks ook weten wat het wordt, alleen de naam houden we nog even voor onszelf.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja maar er steekt bij beide geslachten nog wat uit dus ook wel een grote gok om het dan al te zeggen maar officieel kunnen ze verschil zien helaas zitten ze 60% nog mis van die keren dat ze het gokken (want daar vind ik het dan op lijken)

2d is zwart/wit (medisch vaak)
    en 3d/4d is inderdaad bruin en kan je dus meer op zien..

11. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik zit bij de gyn dus krijg ik alleen maar 2d...
    Ach ik zit toch nog maar op 6 weken dan valt er ook nog niet veel te zien

12. winnietje

winnietje Niet meer actief

Wij dachten bij de 20 weken het geslacht te weten. Een jongen zeiden ze. Ik heb met 26 weken een pretecho laten maken. Daar zeiden ze het is een meid.Dus helemaal in war. De echoscopiste belde en zei dat de beentjes goed wijd moeten om het goed te zien.Omdat anders het 3de streepjes wat op lipjes zou wijzen ook het streepje van de balzak kan zijn. Dat is volgens mij bij de pretecho niet gebeurd.Nu blijft het voor ons een verrassing :d ook leuk maar wel heel verwarrend zoiets. Er staan wel ene paar foto's van de pretecho in mijn album. Het is zobijzo heel bijzonder

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    nou het is maar weer goed dat ik het geslacht bij een buro heb laten kijken want bij de 20 wekenecho konden ze niks zien ;)

als ik daarop had gewacht had het een teleurstelling geweest ook al weet ik van te voren dat ze t niet hoeven te zien!

Deel Deze Pagina