Vanishing Twins syndroom?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mamakaatje, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden,
    Afgelopen woensdag heb ik een hele vroege echo gehad bij 5 wkn en 2 dgn zwangerschap. Dit ivm zeer pijnlijke buik etc...
    Nu zagen we op de echo 2 zwarte holtes met vruchtzakjes:$... we schrokken lichtelijk:).
    Nu zei de gyn wel meteen dat de kans op een vanishing twin, dus dan een van de 2 het niet haalt en "verdwijnt" groot is als je zo vroeg een echo al hebt gehad.
    Wie kan mij meer hierover vertellen of heeft er ervaring mee?????
    Hoeveel kans heb je dat het wel goed zal gaan???
    Ik heb bij 7,2 wkn weer een echo in het zh, maar als we dan nog steeds 2 kindjes zien, zal het dan ook nog mis kunnen gaan of mogen we er dan vanuit gaan dat het wel goed zit???

Alvast heel erg bedankt!

Liefs mamakaatje

2. 2zoet

2zoet Lid

24 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    hoi,

Ik heb het meegemaakt. begin van mijn zwangerschap was ik erg misselijk en moe, erg moe!! dit is mijn vierde zwangerschap en nooit zo erg vreselijk misselijk geweest en toen had ik op internet gelezen dat het misschien tweeling is, door verhoogde HCG waarden word je erg misselijk. eerste echo met 8 weken zei ik tegen de echoscopiste ik heb tweeling. En ja hoor!! Ik had tweeling. hart actie en mooie groei van beiden!

volgende echo moest snel maar ik had al vakantie geboekt en pas bij 12 weken kon ik weer een echo maken. bij 12 weken ook prefecte groei en hart actie van beide!!
    met tweeling zwangerschap wordt elke week een echo gemaakt. dus met 13 weken weer een echo en helaas 1 van de vruchten heeft geen hart actie meer en kleiner geworden!! enorme teleurstelling en verdriet!!

Ik wil je niet bang maken!! ik hoop dat je dit niet meemaakt en dat het allemaal goed gaat!!

veel succes

3. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Allereerst bedankt voor je reactie. Jeetje zeg wat heftig lijkt me dat om mee te maken dat je gewoon al 2 kloppende hartjes hebt gezien. Misschien een hele moeilijke vraag voor je maar is dat ene kindje dan nu nog in je buik of is het zoals ze zeggen "opgelost" in jouw lichaam?
    Heel veel sterkte nog verder!

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Vanishing twin komt super vaak voor. Was eens een documentaire op national geografic.
    ze kunnen daar achter komen na de bevalling met de hand door placenta gaan, dan voelen ze een extra knobbel zitten ta zoiets was het in ieder geval kwam het super vaak voor.

Maar daar tegenover gaat het ook vaak wel goed bij een 2ling zwangerschap. Blijf positief denken meid ik duim voor 2knipperende lichtjer bij de volgende echo :)

5. 2zoet

2zoet Lid

24 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ja het is inderdaad heel heftig!!
    Nog steeds kijk ik naar de echo's en heb verdriet!

Bij 13 weken was het vruchtje kleiner en geen hart actie. met 14 weken hetzelfde gebleven. Gyn zei misschien verlies je het vruchtje gepaard met bloeding en misschien wordt door je lichaam opgelost. geen bloeding gehad gelukkig! Met 20 weken was niets meer te zien. het kan opgelost zijn of het is plaatgedrukt door de baby.
    Tijdens de bevalling gaan we zien of er wat extra's aan de placenta zit.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik was zwanger van een tweeling maar met ruim 7 weken ging het mis en dachten we aan een mk.
    3 dgn later in het zh en toen zagen ze nog wel een kindje zitten.
    Maar het gebeurd idd heel vaak.

Maar er zijn ook genoeg 2ling zwangerschappen die goed gaan meid.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Mijn moeder was zwanger van een tweeling, maar uiteindelijk is alleen mijn zus geboren.
    Aan de placenta konden ze zien dat het een oorspronkelijke tweelingzwangerschap was geweest.
    Schijnt inderdaad vaak te gebeuren!
    Maar veel tweelingzwangerschappen gaan ook gewoon goed, dus blijf positief!

8. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Bedankt voor jullie reacties. Na 2 mk ben ik best wel angstig dat ook deze zwangerschap weer mis zou gaan. Ben wel heel benieuwd hoe mijn 2e echo zal zijn. Al weet ik dat er daarna ook nog van alles mis kan gaan:(
    Hopelijk is het snel de 25e......

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel begrijpelijk dat je angstig bent!
    Hopelijk blijft alles goed gaan meid.
    Sterkte met wachten.