Ik ben benieuwd hoe vaak een geslacht verkeerd wordt gezien op een echo. Bij ons was het volgens de echoscopiste met de 20 weken echo moeilijk te zien, want ze hield haar benen stijf over elkaar. Toch zagen we op een gegeven moment 2 streepjes, en dus een meisje. Maar hoe vaker ik de dvd terug kijk hoe onzekerder ik wordt. Ze zegt namelijk nadat ze zegt dat het een meisje is nog "maar deze is wel heel moeilijk, het was een lastige" Straks is het toch een jongen, die dan in een roze eerste setje moet worden gestopt Het geslacht maakt me echt niks uit, maar ik wen nu helemaal aan het idee, dus zou het best schrikken zijn als het straks anders is. Daarom even mijn poll (voeg ik zo toe) Ben benieuwd hoe vaak het wel of niet klopt
Bij een kennis van mij 3 keer gezegd Jongen ... tijdens 3 verschillende echo's ... Bevallen van een meisje! Iemand hier uit de buurt kreeg te horen: Dochter ... alles roze gekocht en beviel van een zoon! Maar ik ken veeeeeel meer kloppende uitspraken!
Met 13 weken zei de echoscopist dat hij al dacht te weten wat het geslacht was, met 17+5 bevestiging gehad van andere echoscopiste, en met 19+5 weer bevestiging.
Bij mijn dochter wisten ze het ook niet zeker, dachten een meisje omdat die vaker de benen zo over elkaar doen (preutse meiden!) het klopte wel uiteindelijk. Nooit streepjes gezien bij haar maar haar geslachtsdelen waren ook niet ontwikkeld. Zoonlief was al aan het showen op een echo met 14 weken trouwens. Haha..
Bij mijn *dochter klopte het na de twintig weken echo. Je zag echt twee van die halve maantjes. En toch heb ik tot aan de bevalling getwijfeld. Wat als het toch een jongen blijkt te zijn, dan hebben we allemaal roze kleertjes....
Bij alledrie een geslachtsbepaling gehad tussen de 16+4 en 17+0, alledrie bevestigd bij 20 weken echo. 2 daarna nog met pretecho en geboorte, bij nr3 is dat nog afwachten, maar we gaan er vanuit dat het klopt! (2 jochies en dan nu een meisje)
15 weken een meid door verloskundige. 17 weken pretecho, lag niet super goed, een meid. 19 weken terug komen pretecho, lag weer niet goed, eerst een meid, toen ging ze twijfelen.. Dag voor 20 weken echo weer een pretecho en toen was er toch echt duidelijk een balzak en piemeltje te zien.. 20 weken echo ziekenhuis: overduidelijk een piemeltje en balzakje in beeld gekregen.
Overigens koop ik gewoon unisex kleertjes. Las even te vaak hier dat het alsnog na de bevalling het andere geslacht was haha.. Ondanks dat ik de piemel en balzak overduidelijk in beeld gekregen heb..durf er niet 100% in te geloven. Al moet ik wel zeggen, dat toen ze een meisje zeiden ik dacht jaja zal wel, eerst zien en dan geloven, ik had een soortje van onderbuik gevoel. Dus alleen unisex toen aangeschaft. Durf nu wel iets meer naar jongen te neigen, heel sterk zelfs, maar hou het wel een beetje op kleertjes die een meisje ook evt na de bevalling aankunnen zonder dat er crossmotors opstaan bv hihihi.
Bij de tweede een meisje met de 20 weken echo, 21 weken echo en met de pretecho op 28 weken en inderdaad een meisje Bij de derde met 12 weken een jongen, met 17 weken een jongen en met 20 weken nog steeds een jongen en inderdaad een jongen. Bij de vierde met 12 weken een jongen, met 17 weken een meisje en met 20 weken een meisje. met 30 weken hebben we weer een echo en hoop toch nog steeds een meisje.
Bij de eerste per ongeluk zelf gezien en laten bevestigen met pretecho op 32 weken, inderdaad meisje en IS ook een meisje De tweede werd ingeschat als jongen op 11 weken, uitsteekseltje zou erg lang zijn voor een meid. Bij 20 riep dezelfde vk echter meteen och nee, duidelijk toch een meisje. En later de gyn bij de GUO die ik had ook. Toch vraag ik het bij elke echo die ik krijg. Heb ook nog een groeiecho gehad, maar toen lag ze er niet goed voor en die vk was er ook niet zo vaardig mee (doet wel groei echo's maar verder niet).
fijne verhalen altijd dit...... heb vorige week zelfs de pretecho opnieuw zitten kijken, omdat ik dit zo'n rare zwangerschap vind.... en lees ik dit... en denk ik toch: "het zal toch niet".....
Met 15wk6dg duidelijk balletjes en een piemeltje gezien. Met 24wk en 37wk werd het weer bevestigd. En uiteindelijk ook een jongetje gekregen. Deze zwangerschap moet ik nog met moeite even geduld hebben, maar ik ben benieuwd!
Nou het lijkt toch mee te vallen!. Ik hoor nu zoveel verhalen over kennissen hun buren die toch een meisje kregen na alles in het blauw te hebben gekocht en andersom. Maar het valt in de praktijk toch mee dus! Ben blij te lezen dat het bij jullie zelf eigenlijk bijna allemaal goed gezien is. We hebben zometeen nog een extra echo, dus ik zal het nog een keer vragen voor de zekerheid.
Nou het is nog steeds een meisje Ze had het nog nooit fout gehad zei ze, en ze zegt ook het geslacht pas als ze het echt heel zeker weet. Helemaal gerustgesteld..