hallo dames ik vroeg mij af of mensen dit herkennen ik loop nu tegen het einde van de zwangerschap aan en merk dus eigenlijk bijna niets aan mijn borsten.. minimaal tepel verschil en groter kan ik ze eigenlijk niet noemen.. misschien ietjes dan.. als het al zo is.. ook lekken we nog niet en heb ik er de gehele zw uberhaubt geen last van gehad dat de borsten zeer deden ofzo.. zou de melk productie uberhaubt wel op gang komen ? ik heb wel eens gehoort dat het enkele dagen kan duren maar voor die tijd moet de kleine toch ook voeding hebben ? zijn hier ook mensen die dus helemaal geen melkproductie kregen ? en dus zo ie zo op flesvoeding over moesten gaan ? vr grtn debbie
Heb er nog geen ervaring mee en die van mij zijn wel enorm gegroeid (en groeien nog steeds ). Maar heb wel gehoord dat je borsten echt niet perse hoeven te groeien om voldoende melk te hebben, hoor... Zou me er niet te druk om maken vooralsnog: je verandert er toch niets aan als het allemaal niet op gang komt en juist stress heeft een negatieve invloed op je productie. Ik zou wel, voor alle zekerheid, flesjes enzo in huis halen, als je dat nog niet hebt. Een bus kunstvoeding is zo gekocht en kun je bij nood zelfs midden in de nacht bij de dienstdoende apotheek krijgen, maar die flesjes zijn wel fijn om dan toch in huis te hebben als het allemaal niet op gang komt... Wij doen dat ook, alhoewel als ik af moet gaan op de groei van m'n borsten ik er straks wel 3 kan voeren... LOL Maar gewoon voor alle zekerheid en later kun je die flesjes toch nog wel gebruiken voor een papje of vruchtensapje, mocht je ze nooit voor melkvoeding gaan gebruiken. Ik geloof dat ik zo'n avent-startset bij kruidvat voor een eurootje of 20 heb zien liggen... (niet meegenomen toen, omdat ik even wilde zien of het elders goedkoper was, maar normale prijs ligt rond 27 euro's).
bij mij allebeide zwangerschappen groeide ik niet bij de borsten en ook geen pijn. bij darryl* begon ik 2 maand voor de bv wat vocht te verliezen en na de bevalling stroomde het er uit. Bij Dylano nergens last van gehad tot aan de bevalling en na de bevalling heb ik een maand bv kunnen geven. toch wel wijsheid om te zorgen dat je flessen en voeding hebt, want je kan ook een kindje krijgen dat te weinig drinkt uit de borst of dat het te veel energie kost.
Zegt niets hoor. De bv komt op gang nadat de placenta is geboren en doordat je kindje gaat drinken. Idd de eerste dagen heb je niet veel melk. Dat hoeft ook niet, een maagje van een pasgeboren baby kan maar een paar ml melk per keer aan. Ik zou zeggen lees je goed in op het borstvoedingsforum en borstvoeding.com. En zoek alvast een lk of een vrijwilliger van de VBN of LLL bij jouw in de buurt zodat je de nummers klaar hebt liggen om te bellen als het niet gaat. Niet gelijk kv gaan geven hoor, vaak niet nodig. Mijn borsten hebben ook nooit gelekt tijdens mijn vorige zwangerschap en zei mijn banner
hoi iedereen.. ik heb inderdaan al eventjes een pak voeding in huis en 2 flesjes voor het geval dat het niet zou lukken of het niet zou kunnen.. maar zo ie zo wil ik niet te gauw opgeven omdath et gewoon veel beter is voor ons kleine hummeltje.. gelukkig ben ik er niet al te gestrest onder ik heb zoiets van ik zal alles op alles zetten maar als het niet lukt hebben we gelukkig wel een goed alternatief.. maar het liefst geenf ik gewoon borstvoeding natuurlijk.. gelukkig heb ik een buuf met 3 kindjes en als er iets niet mocht lukken hebben we altijd de expert dus naast ons zitten. grtn
Mijn moeder en zus gaven pas echt melk net na de bevalling en merkten daarvoor ook nog niet echt veel. Ik geef al maanden melk (waarschijnlijk door schildklierprobleem) en ben juist bang dat ik straks geen 'normale' melk zoals het hoort ga geven. Zo heeft iedereen wel iets denk ik haha. Maar wat jij zegt hoor ik vaker van mensen hoor, dus ik denk nog niet echt reden om je druk te maken.
Mijn borsten waren ook niet of nauwelijks veranderd tijdens de zwangerschap. Nooit een druppeltje gelekt. Het is niet wat geworden. Maar ik weet niet of het daar aan gelegen heeft hoor. In elk geval: veel succes ermee! En als het echt niet lukt, blijf dan niet tot in het oneindige door-urmen. Dat heb ik een week te lang gedaan en daar heb ik wel spijt van.
Zegt idd niets. Ik had ook geen lekkage of verandering van tepel- of borstgrootte. Na de bevalling van mijn zoontje moesten we een paar dagen in het ziekenhuis blijven, en moest ik daar om de 3 uur kolven omdat hij op neonatologie lag. De eerste paar keer kolven had ik alleen wat druppels colostrum. De volgende dag kwam daar pas een heel klein beetje melk bij, stelde echt niets voor zo weinig. Maar dat wordt dus steeds meer. Hoe vaker je je kind aanlegt, hoe hoger de produktie. Naast mij lag trouwens een vrouw die 9 weken te vroeg was bevallen, en zij had meteen al een flink flesje vol bij de eerste keer kolven. Het verschilt gewoon!