Stress om 20-weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bo20, 30 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames!

Wij moeten volgende week voor de 20-weken echo en ondanks dat je er standaard vanuit gaat dat alles goed is, maak ik me ineens enorme zorgen. Wat doe je als er blijkt dat er iets niet goed is, daar heb ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht...
    Bij onze dochter destijds heb ik er helemaal niet zo bij stilgestaan dat er iets bijvoorbeeld niet in orde kon zijn en alles was ook gewoon goed.. maar nu.. pff! :$;)

2. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    hier zijn we donderdag aan de beurt voor de 20w echo.. ik vind het ook onwijs spannend.. ik wil niet denken dat er iets mis zou kunnen zijn.. maar toch het idee dat.. ik probeer er ook maar niet zoveel aan te denken.. met de 16w echo zag alles er nog goed uit en daar probeer ik ook maar iedere keer aan te denken.. maar spannend blijft het zeker.. wanneer moet je volgende week?

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en het zag er goed uit.
    Nu maakte ik me er ook niet echt druk om, want had al een vruchtwaterpunctie gehad en daar kunnen ze natuurlijk ook bep dingen in zien, maar toch...
    Garanties heb je toch niet na zo'n 20 weken echo maar heb je pas als je je kindje in je armen hebt.
    De echo scopiste weigerde ook te zeggen: Alles is goed!
    Haar bewoording is (bij iedereen vertelde ze): Het ziet er goed uit, momenteel heb ik geen aanleiding/of dingen gezien die me zorgen baren. Ik stond bijv versteld dat ze keek naar t hoofdje (ivm een waterhoofdje) en dat ze vertelde dat het zelfs na de 20 weken nog kan ontstaan, terwijl ik dacht dat als iets fout was...dat nu wel al zichtbaar zou zijn!
    Gewoon blanco proberen in te gaan en je niet teveel zorgen te maken.

Suc6 volgende week!

Mirre

4. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Heel herkenbaar! Ik was bij deze 20 weken echo ook veel nerveuzer dan bij mn eerste! Iemand zei tegen mij: dat komt omdat je nu heel goed weet wat je kan verliezen!! Ik denk ook dat dat het is.....geen zorgen je zal zien dat je straks een prachtige beeb te zien krijgt!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb ook plots van tevoren heel erg de zenuwen gehad. Eigenlijk pas op de dag zelf schoot ik even goed in de stress. Maar we zagen meteen een mooi popje spartelen daarbinnen, en degene die het bij ons deed was heerlijk rustig en vriendelijk, waardoor mijn zorgen ook al snel verdwenen.

Alles zag er uitstekend uit.

En toch maak ik me, nu 10 weken later, heus nogsteeds zorgen. Ik denk dat je die zorgen altijd wel houdt, in elk stadium heb je andersoortige zorgen.

Het zit vast helemaal goed ;)

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Bo20 ik voel met je mee,( heb zelf een zelfde topic geplaatst onder zwanger zijn vorige week ).
    Ik moet volgende week woensdag in de namiddag en ben super nerveus.
    Hopelijk kan het genieten een beetje beginnen na een goede uitslag!
    Succes volgende week!

7. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook aanstaande donderdag en wat ik hierboven ook al las....ik maak me nu nog geen zorgen want met 16 weken geslachtsbepaling zag alles er goed uit. Maar goed nu wordt er wel ingezoomd op dingen dus ik ben benieuwd. Denk dat ik donderdag wakker wordt met zenuwen!

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik dacht ook dat ik het niet spannend vond..... Maar was toch anders!!!!
    Ik moest gisteren, en heb amper geslapen! Zat ineens met een vreselijke angst 'wat als..' Maar gelukkig was alles goed. :)
    Denk dus dat het wel normaal is. En erg logisch ook!

9. Dehtje

Dehtje Actief lid

20 aug 2009
    134
    1
    0
    Ik maakte me er van tevoren eigenlijk niet druk om tot de avond van tevoren. Ineens kreeg ik de zenuwen en stress. Schrok er zelf wel van, had dit niet verwacht. Uiteindelijk was alles goed bij de 20-weken echo.
    Denk dat het een vrij normale reactie is, ineens besef je je dat er natuurlijk ook wat mis kan zijn. Veel succes met de echo en probeer jezelf niet al te druk te maken!

10. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Tot nu toe ging het goed zoals ik hierboven al schreef... maar heel langzaam begin ik toch wel wat zenuwachtig te worden.. vooral als mensen (vrienden, familie, collegae) je succes gaan wensen.. wat ik dus de hele dag gehoord heb.. jeetje ik stond er niet eens zo bij stil... maar dan zorgt de omgeving wel dat je erbij stilstaat! verdorie! :) maar natuurlijk wel lief dat ze zo meeleven :) morgen heeft mannetje gelukkig de hele dag vrij zodat ik hem kan vervelen als het me te lang duurt want we zijn pas om kwart voor 3 aan de beurt!

11. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Hier beginnen de wat-als-zenuwen ook een beetje de kop op te steken, brrr. Terwijl ik me er de afgelopen weken echt niet druk om maakte, heb ik nu alle doemscenario's de revue al laten passeren. Komt ook een beetje door wat Elegance al zei, de omgeving!

12. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik moet dus a.s. maandag.... Ik wil me er gewoon niet te druk om maken, maar toch doe ik het! Vervelend is dat mijn man niet mee kan i.v.m. werk en mijn moeder dus mee gaat. Daar ben ik wel heel blij om, maar mocht er iets mis zijn met onze beeb dan zou ik dit toch heel graag direct met mijn man delen en willen kunnen bespreken.

13. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Hallo,

ik ben vandaag dus geweest en het was echt spannend, omdat ze alles puntgewijs naliep en we niet echt de kans kregen door tijdnood om even goed naar ons jochie te kijken.. maar alles was goed! en dat voelt toch wel heel erg goed.. er viel me echt een last van mijn schouders! het is het stressen toch waard geweest! :)
    hopelijk kun je het toch een beetje van je af zetten! heel veel succes maandag! ik kpom maandag wel even hier kijken hoe het met je gegaan is!
    Succes!! *knuf*

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    succes maandag Bo

twinny

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Succes Bo!

Wij hebben 8 december de 20 weken echo....

Ik zie er niet echt tegenop, probeer gewoon vertrouwen te hebben, maar soms slaan de zenuwen even toe ;). Het helpt ook niet mee dat ik via mijn zusje al weet wie de echo gaat doen en dat dat een arts is die overal heel peinzend 'tsja...tsja' over zegt en verder niet vertelt wat hij ziet grrrrr....

16. Gerritsen

Gerritsen Niet meer actief

Hoi,

Hier slaan de zenuwen ook wel om mijn oren toe.
    Morgen ( 7 dec) de 20 weken echo, om 18:00 uur zijn we aan de beurt. Heb met 16 weken ook een echo gehad en daar hadden ze niets ontdekt, maar je weet het maar nooit.
    Mijn man vindt dat ik positief moet zijn en het op me af moet laten komen. Wou dat ik zijn nuchtere instelling had.

Hoe laat moet jij BO?

Gr Samantha

17. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Succes Bo! ik weet niet hoelaat je aan de beurt bent, maar je zult zien voor je het weet sta je weer buiten met een mooie echo foto en mag je nog meer gaan genieten van je zwangerschap!

Samantha voor jou hetzelfde! alleen nog een dagje geduld.. en een dag kan dan heel lang duren.. Hopelijk kun je meer genieten als ik heb gedaan, 30 min waren erg kort en door de spanning niet echt kunnen genieten.. succes morgen!

18. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames!

Alles is helemaal goed met onze MANNETJE! We krijgen een zoontje... :D Ben wel heel verrast, had me toch wat ingesteld op een meisje omdat we ook al een dochtertje hebben.. Maar wel erg leuk! Zo mooi om die 30 minuten lekker naar je kindje te kijken! Kan dat trouwens de hele dag wel.. haha..

19. Gefeliciteerd, wat leuk een koningskoppel. Fijn dat alles goed is.

20. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Wat heerlijk dat alles goed is!
    En van harte met jullie kleine knul :D

Deel Deze Pagina