Ik wil graag een echo voor de geslachtsbepaling laten maken als ik 16weken ben. Dit omdat we over iets meer dan een week naar het buitenland vertrekken. We zullen daar een tijdje blijven, dus hebben gekozen om de 20weken echo niet te doen. Nu heb ik het echo bureau gebeld waar we graag deze echo wilden doen en ze zei dat ze bij hun eigenlijk standaard vanaf 17weken de echo doen. Ik mocht wel komen met 16weken, maar ze gaf een paar keer aan dat het kindje niet goed zou kunnen liggen. Maar een kindje kan met 17weken, 20weken etc ook niet gunstig liggen toch?? Doe k er wel goed aan om nu al de echo te doen? Of zal ik gewoon wachten tot we over een paar maandjes terug zijn uit het buitenland? Is de kans heel erg groot dat ze het nog niet kunnen zien/of niet juist zien? Mijn excuses voor al deze vragen, ik hoop dat er een antwoord op is! Alvast bedankt
Hoi Stralend, op een echo bij 16 weken kun je in principe al zien wat het wordt, mits het kindje goed ligt en die kans is bij 16 weken inderdaad kleiner. En inderdaad vanaf 17 weken wordt de kans groter dat het ook met meer zekerheid kan worden gezegd. Dus het is toch je eigen keus... Groetjes Brigitte