Geslachtsbepalingen echo met 13 weken, wie?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Koraal82, 1 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Hoi dames,

Op internet zag ik dat je in Lommel vanaf 13 weken een echo kan laten maken waarbij het geslacht bepaald wordt. Wie heeft dit met die termijn laten doen? Ik heb de vorige zwangerschap met 16 weken een echo laten maken en toen kon zelfs ik, een leek, duidelijk zien dat het een jongen was. Maar kun je bij 13 weken zelf ook al iets zien? Ik ben bang dat ik straks toch niet geloof dat het de jongen/meisje is en dat ik dan nog niet kan genieten. Wat zijn. Jullie ervaringen? En klopte het bij jullie? En zag je echt al het geslacht?

Overigens moet ik wel nog bellen voor een afspraak dus wellicht ben ik pas met 14 weken aan de beurt want ik weet niet op welke termijn ik langs mag komen. Vanaf welke week kun je op de echo het geslacht sowieso zien?

2. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Wij zijn in Lommel geweest bij Marita en erg tevreden. Ik was 13w4d. Kleine werkte niet goed mee maar Marita haalde alles uit kast en zei pas wat het geslacht was toen ze 100% zeker was. Ze had het drie keer bevestigd en uitgelegd. Bij de 16w4d echo elders bleek het te kloppen wat Marita zei, een meisje.

Dit kregen we van Marita mee (nog veel meer foto's en dvd trouwens). Ik vroeg haar of ze zeker was, was ook bang voor verkeerde voorspelling, maar ze was 100% zeker en ik mocht alles roze gaan verven en anders de bonnetjes bij haar afgeven als het niet klopte.

Mijn verloskundige heeft ook veel stellen gehad die daar zijn geweest, Marita had ze allemaal juist.

Bijgevoegde bestanden:

3. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Ze doet het ook écht pas vanaf 13w, later is sowieso prima. Mensen die daarvoor gaan en zeggen dat ze verder zijn in de zwangerschap lopen het risico dat ze het niet of niet juist kan zien.

Ik heb vooraf haar youtube filmpjes gekeken en dat haalde me over de streep om te gaan.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Wij zij afgelopen vrijdag met 13+6 geweest. Ik vond het zelf heel vroeg maar de mevrouw van het echobureau zei zelf dat dat ze het dan al wel kon zien. Ons meisje was nogal verlegen, want ze lag helemaal verstopt en weggemoffeld in een hoekje van de baarmoeder. Maar uiteindelijk na goed kijken was ze er van overtuigd dat het een meisje is.
    Ik zelf vond het nog wel vrij moeilijk om het geslacht te zien, maar dat kan ook komen omdat ze er niet goed voor lag.
    We mogen nog een keer gratis terug komen want ondanks dat ze eigenlijk geen twijfel had wilde ze toch nog even dubbel checken

*edit: wij zijn trouwens niet in Lommel geweest hoor.

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Met die termijn spreek je nog van de nub theorie.
    Vanaf 14 weken ontwikkeld het geslacht.

Bij de nub theorie word gekeken naar het bobbeltje tussen de benen.
    Die heeft zowel een meisje als een jongen.
    De stand ervan bepaald het geslacht.

Ondanks dat de theorie vaak klopt zou ik me er niet aan vasthouden en liever 3 weken langer wachten.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tot 15 weken kan het beide kanten op!
    Ik heb bevallen met kindje die hart gestopt met precies 14wk 6 dagen. Alle kinderartsen, gyn etc zeiden is jongen duidelijk! Werd mij opgewezen op pieltje en zag ook zo uit.
    Het chromosoom onderzoek zei dat het toch meisje is!!
    Ik vroeg arts hoe dat kan zei zei dat tussen 14 en 15.5wk het kan beide kanten op dus bij mij dochter overleed precies op moment dat het meisje moest worden dus 15 weken.

Tot die tijd spreek je met nub teorie dus het blijft gokken.
    Ik geloof dat jongetje kan altijd meisje nog worden en andersom minder kans.
    Ik zou zoiezo pas met 16wk gaan.
    Ik ken ook iemand die pretecho deed met 25 en was duidelijk meisje toch bij bevalling jongetje gekregen tja aan bonnetje leveren heb je niets aan dat

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wij met 13.4 gedaan en het was voor 99.9% een jongetje en dat issie nog steeds. .hij liet het heel duidelijk zien ;)

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Vorige en deze zwangerschap met 13 weken geweest en klopt hoor!
    Ze zegt het alleen 100% zeker als ze het ook zeker weet, laat je dan ook het verschil zien als het het andere geslacht was geweest wat er dan wel of niet had gezeten.
    Ben heel tevreden over haar!

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    niet juist! het geslacht wordt met vanaf 12 weken gevormd
    de nub is het geslacht! en je ziet met 13 weken duidelijk een piemeltje met balzakje en bij een meisje schaamlipjes en dus geen uitsteeksel bij een 'pottyshot'

je ziet juist bij 16 tm 20 weken verkeerde geslachtsbepaling omdat je hier de aanleg niet ziet en alles al wat 'geplet' wordt..
    die mevrouw in lommel heeft t nog nooit fout gehad beweerd ze, iedereen hier in de buurt die er geweest zijn, en dan zijn er veel waaronder ikzelf, heeft ze t allemaal goed gehad!

10. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Klopt en waar ze het wel fout bij had is meestal door de ouders hoor.. die wat beweren 13 wkn te zijn en dat nog niet zijn.

11. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben overtuigd en ga een afspraak maken!

12. MamaCeline

29 jan 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging met 12w6d voor een pretecho. En vroeg of de echo mevrouw de nub kon zien.
    Ze liet het me zien en gaf me 75-80% kans dat het een meisje is. Zelf dacht ik het ook. Ik had me op internet al ingelezen.

Ben benieuwd of het straks met 16w5d nog altijd een meisje is. :)

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zusje had met ruim 13 weken te horen gekregen dat het vrijwel zeker een meisje werd en ik heb er toch echt een neefje bij gekregen.

14. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Ik heb er een afspraak staan voor over precies twee weken, ben ook heel erg benieuwd! Ik ben dan precies 14wkn, gaf me net een wat fijner gevoel haha.
    Ik heb ook haar filmpjes met uitleg op youtube bekeken en was daardoor wel overtuigd dat je duidelijk verschil ziet. Ik vind het wel spannend maar je hoort er zoveel positieve verhalen over, moet goed komen; )

15. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Berte was dit ook in Lommel of ergens anders?

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dit was in regio Utrecht. Ook bij een dame met hele goed echo-apparatuur (mijn zusje had extra echo's ivm placenta previa).

Gewoon gaan als je het leuk vindt. Maar ik zou nog even wachten met de roze of blauwe kleertjes te bestellen.

17. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ik heb ook gewacht met kleren kopen hoor. Bij de 1e pas met 20 wkn, bij de 2e pas na 17 weken en nu pas na 15 weken. Gewoon vanaf dat ik de 2e bevestiging had!
    Maar het is gewoon te leuk om al even te spieken vind ik

18. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Nou als ik dan voor een geslachtsbepaling ga wil ik dat ook zodat ik gericht kan gaan kopen;) Anders kan ik net zo goed twee weken langer wachten haha. Maar dan moet ze me natuurlijk wel zekerheid kunnen geven anders durf ik ook niks te kopen. En dan na de medische echo als we zeker weten dat ons kindje ook gezond is gaan we pas echt shoppen natuurlijk. Maar wil wel al wat kunnen gaan kopen want dat heb ik nog niet gedaan.

Deel Deze Pagina