Misschien een rare vraag. Maar wanneer is het verstandig om de verloskundige te bellen om mij aan te melden. Ik wil ook niet absurd vroeg ermee zijn... Aangezien wij helemaal gevolgd zijn in het zkh weet ik exact op welke datum mijn ei was en heb ik bij de positieve test 14 dpo direct het zkh gebeld zoals afgesproken met de gynaecoloog. Op 30 maart hebben we daar een echo. Maar nu vraag ik mij af wanneer zal ik de verloskundige bellen.. Heeft dat voor die tijd al zin? Genoeg vragen hier excuses en bedankt voor het lezen.
Bij mij was de intake bij de vk met 8 weken, was heel normaal dus om contact op te nemen bij een positieve test.
Ik heb ook gewoon op tijd gebeld, was toen tussen 4 en 5 weken en heb meteen een intake gehad die week en 1e echo werd gepland met 7 weken Moet zeggen dat ik het ook wel aan zou moedigen om vroeg te bellen. Je hoopt het nooit... maar als je ergens klachten krijgt in de tussentijd dan ben je daar al bekend. Vond ik zelf wel een prettig idee
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga maandag even bellen denk ik. Het is zo onwerkelijk allemaal. Je leeft er zolang naar toe, maar toch kun je het niet bevatten. Ik heb ook nauwelijk symptomen op het moment wat het nog spannender maakt. Maar elke test is echt positief en het maakt ook niet uit of ik sochtends test of savonds laat.
Je kunt ook even de echo in het ziekenhuis afwachten, je bent daar nu immers onder controle. Als alles goed is, zullen ze je vanzelf naar de verloskundige verwijzen over een paar weken, dat is ook vroeg genoeg .
Ik heb met 6 weken gebeld en intake was met 9.4 weken. Had wel met 7 weken nog een echo in het ziekenhuis waar ik onder behandeling was.