geslachtsbepalings-echo, wil je het wel of niet weten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Simenda, 22 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Bij mijn 2 jongens wisten wij van niks,het was echt een surprise.
    Ik heb dat wel als heel spannend en leuk ervaren toen.

    Als ik nu zwanger word willen wij het wel weten,omdat wij 4 jongens hebben en stiekum hopen op een meisje.
    Omdat het waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap is en ik het weten ook wel mee wil maken.
    En toch blijft het idee van niks weten in mijn achterhoofd zitten,het heeft ook wel iets heel bijzonders.

    En ik denk ook dat ik het zelf heel duidelijk wil zien om het te geloven,je hoort best regelmatig dat het uiteindelijk niet klopt,en dat lijkt mij wel heel erg als dat zo is. :confused:
     
  2. bien

    bien Lid

    7 okt 2005
    14
    0
    0
    brandweer
    wassenaar
    Hoi,

    Aan ons is ook gevraagt of we het wilde weten. Ik niet vindt het wel leuk om af te wachten. Mij vriend wou het wel weten om practische redenen maar dat heb ik em uit zijn hoofd gepraat.

    Groetjes Bien.
     
  3. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi,
    Ik zou het wel willen weten, maar mijn man niet. Dus we weten nog niet wat we dan doen. Ik weet van mezelf dat ik dan kleertjes ga kopen die bij het geslacht passen. En zo komt mijn man het dan ook te weten zonder dat hij het werkelijk wil.

    Groetjes Nancy
     
  4. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Na twee mooie meisjes gekregen te hebben. Zonder vooraf te weten wat het word.
    Willen mijn dochters en ik het NU wel weten ....

    Waha 28 december hebben wij dus een pret-echo speciaal om het geslacht te bepalen.

    Nog mooi voor het nieuwe jaar is bekend wat het gaat worden :)
     
  5. kaatje81

    kaatje81 Actief lid

    14 nov 2005
    137
    0
    0
    Groningen
    Ik ben nog niet zwanger maar zoals we er nu over denken willenw e het niet weten. Maar ja dat kan tijdens een zwangerschap natuurlijk nog hartstikke veranderen.
     
  6. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    als ik zwanger raak van nr. 4 dan zou ik niet willen weten....ik zie het wel en het maakt me ook niet uit want ik heb alle soorten. maar mocht het een jongen worden zou dat wel leuk wezen dan hebben we meisje,jongen,meisje,jongen....het maakt me echt niet uit....
     
  7. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Het maakt ons niets uit wat het is, maar we willen wel erg graag weten wat het is.
     
  8. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    voor ons maakt het niet uit wat het is als het maar gezond is.
    mijn man wilde het wel graag van tevoren weten en ik eigenlijk ook omdat je dat wat meer weet in welke richtong je dan kopen moet.
    en ookal zouden we het niet hebben willen weten...je kon er gewoon niet langs kijken het was vrij duidelijk hihi

    groetjes talia
     
  9. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    ik heb gewacht,ik hou van verassingen ;)
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik wilde het van onze oudste niet weten , helaas praatte de stagiare echoscopie haar mond voor bij .
    Dit vonden we naderhand toch wel makkelijk en dus hebben we voor de 2e een pretecho laten maken met geslachtsbepaling.
    Nu wij aan het klussen zijn voor de 3e zegt mijn man het niet te willen weten .
    Ik daar en tegen wil het wel weten .
    Wij hebben het als heel makkelijk ervaren .
    En je hebt natuurlijk ook samen een "geheim" , wat ook best heel leuk kan zijn .
    De familie van beide kanten wisten dat wij al van te voren wisten wat het zou worden :)
    Ze hebben ontzettend gezeurd om het ons te ontfutselen en dat is mooi niet gelukt :)
    Ondanks dat wij toch genoeg kleertjes kochten die paste bij het geslacht , hebben ze het nooit door gehad :)
    Maar kan ook komen omdat ik alleen kleertjes kocht als ik met mijn man ging winkelen en de kleertjes thuis verstopte voor nieuwschierige aagjes :)

    Groetjes Joyce
     
  11. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik wilde het bij mijn zoontje niet weten, maar was wel érrug nieuwsgierig!
    Ik heb daarna thuis de dvd nog eens héél goed bekeken (stom van me) en ontdekte een piemeltje tussen de beentjes....
    Ik wist dus dat we een jongen kregen. Toen hij geboren werd was de verassing jongen of meisje eraf, waar ik achteraf best van baal.
    Maar ja, eigen stomme schuld.
    Bij de volgende wil ik het weer niet weten en ik geef de dvd aan mijn man die het ergens mag verstoppen zodat ik niet in de verleiding kom om weer te gaan kijken.
     
  12. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ik wil het wel weten. Het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is. Maar ik ben zooo nieuwsgierig :)
     
  13. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het maakte ons ook niet uit wat het werdt maar omdat Caitlin een nakomertje ( toetje toe :) ) was wilde we beide weten wat het werdt ivm het kamertje en kleding

    gr debbie
     
  14. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Het maakt mij totaal niet uit wat het wordt, maar aangezien mijn dochter het liefste een zusje wil, is het mischien handig om het deze keer wel te weten (bij haar niet gedaan). Zo kunnen we haar voorbereiden als het een knul zou worden ;)
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik wilde het niet weten.... maar bij de echo hebben we het perongeluk gezien... en ach...het is wel makkelijk, maar de verrassing is er af... maar dat wij het weten, betekent niet dat we het de hele familie gaan vertellen. ik let heel goed op versprekingen en we praten dus over HET kindje en renee!!!
     
  16. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    ik zou, als ik zwanger zou zijn, wel willen weten wat het wordt maar mn mannetje wil dat het een verrassing blijft dus heb ik geen andere keus dan met hem meegaan. ik kan namelijk zulke dingen denk ik moeilijk voor me houden. als ik het dan zou weten dan weet mn man het binnen no time ook denk ik en dat wil ik m niet aandoen...
     
  17. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Geen idee eigenlijk of ik het zou willen weten. Ik denk het niet.
     
  18. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ook hier mag het een verrassing blijven. Het maakt me ten eerste helemaal niks uit, ben zo blij dat we papa en mama worden, laat de rest maar een verrassing blijven.
    Ten tweede is gezondheid in mijn ogen belangrijker dan het geslacht. Ik vind het super dat ze alles al zo lang van te voren kunnen zien, maar laat mij dan maar ouderwets zijn...
    Ten derde heb ik al meerdere malen gehoord, dat mensen het geslacht wisten, en dat er verkeerd gekeken was. Dan bleek het bij de geboorte toch een meisje te zijn ipv een jongen (of andersom). Niks lijkt me zo erg, dan wanneer je maanden lang denkt dat je een dochter krijgt, en als het dan een zoon blijkt te zijn, dat je dan min of meer teleurgesteld bent. Terwijl er niks is om teleurgesteld over te zijn (volgen jullie me nog???). Nee laat mij maar lekker in het ongewisse!

    Ik vind trouwens wel dat de winkels erg ingericht zijn op het wel weten van het geslacht. Neutrale kleertjes zijn errug moeilijk te vinden...
     
  19. Miekie

    Miekie Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Ook wij zijn enorm nieuwsgierig naar ons kleintje!
    Dat er zoiets bestaat als een pretecho vind ik echt heel mooi en bijzonder.
    Over een paar weken laten wij ook een pretecho maken. En ja, we willen heeeel erg graag weten wat t wordt!! Het is allemaal al heel bijzonder nu en helemaal wat er staat te gebeuren over een paar maanden. Maar we willen graag weten wie/wat er in mijn buik leeft.
     
  20. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik wil het ook weten. Ik heb alle kleine baby-spulletjes al weggedaan omdat de vierde er niet meer zou komen. Nu moeten er dus weer spullen aangeschaft worden en zou het wel handig zijn om te weten wat het geslacht is van de baby. Er stond ook een vuilniszak met jongenskleding klaar om weg te doen toen we er achter kwamen dat ik zwanger was. Opruimen moet je zo af en toe. Als het nu een meisje is kan de zak dus alsnog weg.
     

Deel Deze Pagina