Na de vruchtwaterpunctie...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Edelweisje, Jul 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Hoi,
    Naar aanleiding van een minder goeie uitslag bij de combitest heb ik vorige week een vruchtwaterpunctie gehad. Het viel heel goed mee. Eerst een uitgebreide echo gehad die super was. Ik heb de dag zelf en de dag erna platte rust genomen. De 1e nacht heb ik een ietsie pietsie vruchtwaterlekje gehad, daarna niet meer. Tot nu toe hou ik me rustig en doe geen tilwerk. Ik heb wel nog een beetje een zeurderig gevoel in mijn buikje (geen pijn en mijn benen lijken erg moe)
    Graag had ik wat ervaringen gelezen van jullie....
    Normaal eind deze week weet ik of de uitslag ook goed is.

Liefs Edelweisje

2. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,357
    273
    83
    Female
    Hoi Edelweisje, ik heb ook een vruchtwaterpunctie laten doen. De punctie zelf viel erg mee vond ik. Ik schrok alleen een beetje van de hoeveelheid vruchtwater die ze afnemen, ik dacht dat dat minder zou zijn. En gelukkig zag ik de naald pas toen ze klaar waren. Wat een lang ding zeg!
    De dag zelf en de dag erna heb ik ook rust genomen, de dag daarna heb ik thuis gewerkt.

De kans op een miskraam is voornamelijk de eerste dagen na de punctie, als het wondje waar vruchtwater uit kan komen nog niet dicht is. Dan is het het belangrijkst om rustig aan te doen. Maar als jij nu nog wat voelt bij jezelf, dan zou ik rustig aan blijven doen.

Het meest killing vond ik het wachten op de uitslag. We zouden maandag de uitslag krijgen en hadden dinsdag nog niks binnen per post. Toen gebeld met het ziekenhuis en na veel keer doorverbinden ('waarom zoveel keer doorverbinden' ; 'mogen ze slecht nieuws wel door de telefoon zeggen' ; 'waarom hebben we nog niks per post' ; er gaat zoveel door je heen!) kregen we gelukkig het goede nieuws dat er geen afwijkingen waren gevonden.

Sterkte met het wachten op de uitslag, ik duim dat ie goed is!

3. trishka

trishka Fanatiek lid

Mar 6, 2009
    4,621
    0
    36
    lekker dat je de uitslag heel snel krijgt, hier duurde t 3 weken namelijk grrr.

Idd zolang je nog een beetje zeurderig gevoel hebt zou ik niet te vel tillen nog, gewoon voor de zekerheid. Succes met wachten!

4. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

Nov 22, 2007
    451
    0
    0
    Oh dank u wel voor jullie uitleg!
    De gyn zei dat de binnen de 24 uur het vruchtwater weer aangemaakt is en ook waarschijnlijk dan het gaatje dicht is hé. Het gevoel nu is eerder zeurderig en niet meer menstruatie achtig zoals het de 1e dag was. Ik ben wel nog wat bang, vooral als ik naar het toilet ga en ik wat afscheiding merk, maar da's niet zoals vruchtwater eerder slijmverlies zoals ik al heel mijn zwangerschap heb.;) maar toch ga je er nu meer bij stil staan hé. Ik ga heel de week het rustiger aandoen en zeker niet tillen.
    Gr. Edelweisje

Share This Page