morgen eerste echo...zo bang!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by tresje, Jan 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    hallo meiden
    zoals je kunt lezen, morgen krijg ik mn eerste termijnecho. ben dan 10+3 wkn zwanger.
    ik heb 2 dochters en toen ik van hun een echo kreeg, dacht ik altijd, leuk, een echo!
    maar vorig jaar juni heb ik een MA gehad. kwam er ook op de echo(10wkn) achter dat t gestopt was met groeien bij 6 wkn.
    dat beeld van die bijna lege vruchtzak staat zo op mn netvlies gebrand! en ook die woorden van die echoscopist : dit is niet goed!
    dus nu die echo zo dichtbij komt ben ik zoooo bang.
    ik bereid me op t ergste voor. ik heb ook steeds buikpijn, wat ik toen ook had. mn misselijkheid is minder. ik let nu ook overal op.
    ik maak mezelf gek, die onzekerheid, pffff
    ik vraag me nu ook af of ik mezelf nu gek maak of dat mn gevoel t al aangeeft dat t weer niet goed is.
    de kans is groter dat t wel goed is, maar in mijn gedachten is die kans juist heel klein.
    ik hoop dat ik een beetje kan slapen vannacht!

2. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    Heel veel succes morgen!
    K zal duimen voor je:)
    Vergeet niet te genieten ;):D

3. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes morgen! Ik zal voor je duimen;).

Hoelaat ben je aan de beurt? Ik heb 'm ook morgen en ook doodsbang..

4. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik weet precies hoe je je voelt meid. Ik heb ook net een mk achter de rug en heb ook steeds de gedachte dat ik niet heel blij moet zijn. Maar die gedachte is gewoon zo stom want iedere zwangerschap is anders dus we moet er gewoon van genieten.

Probeer een beetje hoop te houden en hoop voor je dat je morgen een mooi kloppend hartje te zien krijgt!

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    sterkte nog met wachten en succes morgen!
    ik duim heel hard voor een prachtig plaatje!!

6. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    bedankt allemaal!
    ik moet morgen om 14.00 uur....
    ik hoop zooo dat t goed is! heb de hele dag al buikpijn en maak me zo'n zorgen!
    ik laat t zo gauw mogelijk weten morgen.
    xxx Tresje

7. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    en buikje, jij ook heel veel succes morgen! hoe laat moet jij??

8. Ingelke87

Ingelke87 Actief lid

Oct 18, 2011
    158
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sterkte morgen! Kan me je angst wel voorstellen.
    Maar misschien heb je wel buikpijn van de zenuwen ;)

Ik heb morgen mijn 20 weken echo en ben ook stiknerveus!! Tot nu toe was alles goed, maar is het nu ook nog goed????? Achja, we moeten ons er maar doorheen slaan. Het komt vast goed :)

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Logisch dat je je zorgen maakt! Weet voor een volgende keer dat je na een miskraam vaak al voor een vroege echo bij de 7-8 weken mag! Hoef je niet zo lang in spanning te zitten... :(

Maar heel herkenbaar hoor: ik had bij de zwangerschap na de eerste miskraam ook m'n hart steeds in m'n keel zitten bij de echo's. Helaas hier wel mis, maar de kans dat je meer dan 1 miskraam krijgt, is relatief klein. 25% van de vrouwen maakt ooit 1 miskraam mee en slechts 1-3% heeft ooit 2 of meer miskramen.
    Hopelijk hoor je dus gewoon bij die 25% en is daarmee de kous af en kunnen jullie morgen een prachtig mensje bewonderen!

10. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    mijn verloskundige heeft me nooit ingelicht over het feit dat je eerder een echo mag na een miskraam!
    als t me weer overkomt dan ga ik ook zeker niet meer zo lang wachten!! ik word er zo gek van, en kan niet genieten!
    laat ik alsjeblieft bij die 25% horen......

11. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Succes morgen!

12. MamaVnMilan

Jan 10, 2012
    33
    0
    0
    Amersfoort
    Ik heb 21-11 een MK gehad, en nu 6 weekjes zwanger...
    Ik heb dinsdag mijn eerste echo bij de Gyn...Ben ook poepie zenuwachtig!
    Kan gewoon niet wachten...
    Ook echt op 15.40 pas...
    En 6 feb heb ik er weer 1 bij mijn VK!
    Heel veel succes!
    Laat je t weten!
    Duim voor je!

Xx

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Zo herkenbaar!!

Ik heb het 5 keer gehad, een missed abortion.

Maar ik vind een vroege echo gewoon 4 keer niets. Bij ons was er dan wel hartslag, maar te traag, kindjes te klein, kon dan alle kanten op gaan.......en dan naar huis een week wachten om dan te horen dat het echt mis was.

Daarom bewust gekozen voor een echo met 7 weken. Dan moet er een goede hartslag zijn en een goede groei. Dan weet je direct waar je aan toe bent.

Tresje ik ga voor je duimen, voor een hele mooie echo vanmiddag!!! Zet m op!!!

Hou je taai..probeer kalm te zijn. Je hebt je straks voor niets zo ongerust gemaakt, en is niet goed voor de beeb ;)

Ik klink heel stoer, maar ik ben elke dag stikonzeker. Ik ga nu elke week hartje luisteren omdat ik gewoon anders gek wordt van onzekerheid.

Bij elke keer luisteren ben ik op van de zenuwen en voor elke echo sch*&t ik zeven kleuren..

Ik duim voor je en kan niet wachten op je goede bericht van vanmiddag!

14. Buikje0

Buikje0 Fanatiek lid

Nov 24, 2011
    1,095
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb aan je gedacht vannacht haha (kon niet slapen;))

Wel fijn dat je redelijk vroeg mag, ik hem 'm pas om 18.30. Heb je wel invulling voor vandaag zodat je af en toe je zenuwen kan vergeten?

Ik blijf wel duimen voor je, hoop snel een mooie foto van je beeb te zien hier:). De rest van de mensen met echo's ook succes!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Wat herkenbaar.. Ik duim dat je vandaag gewoon een goede echo hebt meid! Ik heb vorige keer mijn vk wijs gemaakt dat ik 2 weken langer zwanger was, zodat ik de echo rond 6 weken had ipv 8 :). Zodat ik al wat eerder kon.
    Helaas begon ik bij precies 6 weken te bloeden en was ik bij de echo al schoon.. Dit keer wacht ik gewoon netjes tot de 8 weken..

16. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    hoi meiden
    vannacht geen oog dicht gedaan! ik werd om half 2 wakker en kon daarna niet meer in slaap komen....
    dus verrot nu.
    als ik er aan denk kan ik zo gaan hyperventileren! dan moet ik me zelf echt rustig maken. ben benieuwd hoe dat gaat straks.
    ik denk dat ik zo even probeer te slapen, dan gaat de tijd iets sneller.
    jullie horen t zo snel mogelijk! xxxx

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hopelijk slaap je nog even en hopelijk mag je daarna uitgerust goed en mooi nieuws gaan krijgen!

18. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    3,479
    2
    36
    succes straks!!

19. Heel veel succes straks!

20. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Succes meid! Ik mag ook over drie weken al komen voor een eerste echo, ben ook zo bang dat t weer niet goed zal zijn.
    Mar goed, positief blijven!! Heel veel succes!!

Share This Page