Wie kan mij helpen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door aqua, 18 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    Hallo

Ik ben zwanger van ons 4de kindje.
    Nu heb ik 6 dagen voor mijn NOD getest
    Met action testen
    En gelijk na 2 sec kreeg ik 2 streepjes heb
    Daarna nog 3 andere testjes gedaan allemaal positief.
    Bij mijn andere zwangerschappen testen ik pas op NOD positief dus dit keer dacht ik ik zal misschien wat verder zwangen zijn dan ik dacht ik heb dit verloskundige uitgelegd en die heeft een echo gedaan daaruit blijkt dat ik 5 weken zwanger ben ze kon niet veel zien in de echo wel was er een vruchtzakje in en naast vruchtzakje was er ook nog een donker vlekje te zien iets kleiner als vruchtzakje ze kon me niet met zekerheid zeggen wat het precies is en of het misschien een tweeling zwangerschap is ik heb pas over 2 weken weer een afspraak en ik ben zoo nieuwsgierig ik weet dat het hartje pas vanaf 6 weken zichbaar is op echo dus daar probeer ik me geen zorgen over te maken mijn vraag is dus

Heeft iemand dit eerder mee gemaakt en bleek het een tweeling te zijn?

Vanaf wanneer kan de verloskundige met zekerheid zien dat het een tweeling is?

En is een echo in het ziekenhuis het zelfde als op een verloskundige praktijk of zijn die echo's van het ziekenhuis duidelijker?

Ik heb een foto van de echo alleen weet ik niet hoe ik die kan plaatsen hier in mijn bericht

Alvast bedankt

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Mijn zus testte ook vroeg positief, zij had een echo met 5 weken en een paar dagen (1 vruchtje, nog geen hartslag en tegen de wand zagen ze een soort vaag streepje wat volgens de vk niets was).
    Week later echo: twee vruchtjes met kloppende hartjes.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik had 7 dagen voor nod positief getest en t was een tweeling. 2 vruchtzakken alleen 1 baby maar.
    Dus het kan wel.

4. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    @CVM1985
    wauw wat leuk was zeker even schrikken voor je zus
    Ik merk nu wel aan mijzelf dat ik het stiekem toch heeeel leuk zou vinden maar durf nergens zeker van te zijn

5. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    @essie28 Dankje voor jou reactie geeft me toch stiekem hoop. Wel jammer dat 1tje het niet heeft gehaald bij jou

6. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Als je onder het typ vak klikt op meer opties > beheer bijlagen kun je een foto toevoegen!

Spannend hoor heb zelf de ervaring dat de vk ook dacht misschien een tweede vruchtje te zien maar dit bleek een week later toch niet het geval te zijn. Heb toen 4 dagen voor nod positief getest( vrij duidelijk)

7. aqua

aqua Lid

3 jun 2012
    77
    0
    0
    gastouder
    soest
    Weet niet of het zo heel duidelijk is heb foto met smartphone gemaakt

Bijgevoegde bestanden:

8. aqua

aqua Lid