Het is natuurlijk prachtig dat het allemaal naar behoren werkt en ik wil dames die geen borstvoeding aanmaken niet kwetsen, maar ik ben nu 19 weken zwanger van de eerste en heb al last van lekkende borsten. Het zijn nu nog kleine druppeltjes gelukkig. Met mijn cup 75G/H (and counting...) is het sowieso al een heel gesjouw. Ik was er al een beetje op voorbereid... Mijn moeder had het al met 16 weken toen ze zwanger was van mij. Meer ervaringen?
Herkenbaar .. Ik had het met 20 weken al .. Snachts met giga natte plekken .. Overdag viel het mee gelukkig .. Ik heb niet zo'n hele grote cup (c) maar vondt het ook al erg vervelend ..
Volkomen normaal. Bij mijn eerste begon het op 16 weken en bij de tweede op 8(!!) weken al! Eerst een paar drupjes, maar een paar weken later werd ik 's nachts met een nat bed wakker Maar het wil wel niets zeggen over hoe de borstvoeding zal gaan. Sommige hebben er tijdens de zwangerschap geen last van en kunnen prima borstvoeding geven. Anders hebben het tijdens de zwangerschap maar kunnen geen bv geven!
Hoeft niet zoveel te zeggen over het wel of niet lukken (of op gang komen) van borstvoeding he, dus ik denk dat je er niemand mee voor het hoofd kunt stoten hoor! Hier ook die vroege ervaring. Bij de eerste begon het met een week of 20, bij de tweede en derde iets later. Vreselijk vond ik het. Gebruikte dan ook zoogcompressen vanaf dat moment en een klein jaar later had ik ze nog nodig
Geen idee wat normaal is, als ik de ervaringen hiervoor lees ben ik (denk ik) vrij laat. Bij de eerste pas na de geboorte, deze zwangerschap sinds een week of 2 (nu 39 weken).
Volgens mij is het redelijk normaal dat dat ergens in de zwangerschap begint (en totaal niet zorgelijk als dat niet zo is volgens mijn vk ). Bij mn eerste zwangerschap begon ik met 17 weken tijdens een tentamen voor het eerst te lekken. Dat bleven overdag voornamelijk druppels (al moest ik op een gegeven moment wel pads indoen omdat je met druppels alsnog redelijk gênante vlekken kan maken in je shirt) maar 's nachts werd ik echt regelmatig wakker met een nat laken. Ben toen maar op handdoeken gaan slapen. De laatste paar weken echt dat het er af en toe gewoon uit liep! Deze keer dus nergens last van he? Toevallig van de week, met 31 weken, voor het eerst paar druppeltjes.. Dus we zullen wel zien hoe het aankomende weken gaat Heb in elk geval voor de zekerheid maar weer wat pads in huis gehaald.. Vond het toen wel fijn om te weten dat het blijkbaar naar behoren werkte, en vind het nu wel fijn dat het nog even wacht..
Hier gelukkig nog geen last van. Al wel zoogcompressen in de kast liggen voor het geval dat.... ik ga zelf geen bv geven, dus van mij mag het wegblijven
Ik heb het vanaf 14 wkn... vooral 's nachts als ik op mn zij lig, door druk denk ik. Heb ook flinke cup. Het blijft gelukkig bij druppels, dus ik kan het nog steeds af met vaker pyjama wassen en overdag voorgevormde bh.
Bij mijn oudste met 11 weken al.. Had nog niet eens een echo gehad! Heel irritant. Bij mijn jongste de hele zwangerschap niks gelekt.
Ik begon met 18 weken al, ik heb er het meest last van als ik geen bh aan heb. Met bh heel soms een druppeltje
Ik loop op het einde maar nergens last van. Hoogstens wat korrelige afscheiding van de tepels, maar geen natte plekken. De zoogcompressen die ik bij 20weken in huis heb gehaald zitten nog netjes in de verpakking. Ben benieuwd hoe bv straks gaat.
Heb bij mij dochter geen druppel gehad. Daarna prima kunnen voeden. Deze zwangerschap ook nog geen druppel en hoop ook dat dat zo blijft. Bij mijn dochter had ik overigens tijdens de voedingsperiode ook geen pads nodig. Alleen in de week tijdens de stuwing.
Ik heb er bij beide vorige zwangerschappen geen last van gehad, zelfs na de bevalling niet toen ik bv gaf. Daar was ik heel erg blij mee. Mijn bv ging meteen na de geboorte heel erg goed beide keren dus dat zegt (gelukkig ) helemaal niks.
Het zijn hier nu nog hele kleine vlekjes in m'n bh en hemdje. Van die opgedroogde stipjes. Ivm werk heb ik de komende week geen beschikking over zoogcompressen, maandverband of wattenschijfjes, iemand tips hoe dit op te lossen? Blij om te horen dat ik niet de enige ben.
Weet niet wat voor werk je doet als je dat niet mag/kan hebben.. Maar misschien een sok doorgeknipt? Ik heb bij gebrek aan beter wel eens een week doorgeknipte navelbandjes gebruikt En wel eens voor nood wc papier.. Zit niet lekker en houdt minder tegen, maar t werkt wel min of meer!