Geslachtsdiscriminatie

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem2310, 23 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

    Manque Niet meer actief

    Mannen en vrouwen zijn inderdaad niet allemaal hetzelfde. En niet alle vrouwen zijn hetzelfde. En niet alle mannen zijn hetzelfde. Daarom klopt het niet om bepaalde eigenschappen mannelijk of vrouwelijk te noemen. Dat is waar het om draait. En dat is echt geen gezeur. Sowieso een heel nare bewoording: gezeur. Ik vind het nogal wat, om een issue dat voor een hoop mensen belangrijk is, weg te zetten als gezeur. Wat dacht je van: ik vind het niet interessant? Of: ik ervaar hier persoonlijk geen probleem mee? Dat is nog iets heel anders dan andere meningen gezeur te noemen. Ik vroeg het je al eerder: waarom doe je dat? Wat win je daarmee?
     
    Nescio vindt dit leuk.
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.828
    1.300
    113
    De verschillen tussen vrouwen onderling en mannen onderling zijn groter dan de verschillen tussen mannen en vrouwen in het algemeen.
     
    Manque en Nescio vinden dit leuk.
  3. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Toen ik nog jong, lief en naïef was ging ik eens op sollicitatiegesprek voor een functie in een electronica winkel. Het gesprek met de bedrijfsleider liep eigenlijk heel lekker. Tot hij op een gegeven moment zei: "Het is hier wel nogal een mannenwereld. Best wat vrouwonvriendelijke grapjes enzo." Ik zei toen: "Nou, daar zullen we dan gauw eens iets aan doen!". Zijn gezicht betrok, het gesprek was klaar en ik heb niks meer van de functie gehoord. Ik besefte me een héle tijd later pas dat hij kennelijk BLIJ was met de vrouwonvriendelijke situatie. En ik dacht dat dat juist onwenselijk was! Zo stom.
     
    jojo85 en danip vinden dit leuk.
  4. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.690
    3.472
    113
    Ik schreef letterlijk: ‘gezeur is, naar mijn mening...’ Duidelijk toch? Ik vind dat gezeur. Dat mag iedereen die dat wil volledig met mij oneens zijn, maar het is wat ik vind. Ik zie dan ook geen enkele reden om daar met omfloerste termen omheen te praten. Net zoals ik vind dat je wel degelijk kan praten over typische mannelijke en vrouwelijke eigenschappen. Dat betekent niet dat iedere man is opgebouwd uit mannelijke eigenschappen en iedere vrouw uit vrouwelijke eigenschappen, maar dat gemiddeld genomen bepaalde eigenschappen veel vaker bij mannen of vrouwen voorkomen. Natuurlijk is het geen zwart-wit en wat mij betreft mag er ook nooit van uit worden gegaan dat vrouwen geen typische mannelijk eigenschappen zouden moeten hebben en andersom. Het is een spectrum, met aan de ene kant ‘mannelijk’ en aan de andere kant ‘vrouwelijk’ en iedereen zit ergens in dat spectrum. De een wat meer naar de ene kant, de ander wat mee naar de andere kant. Maar gemiddeld genomen zul je meer mannen richting het kopje ‘mannelijk’ zien gaan en meer vrouwen richting het kopje ‘vrouwelijk’. Dus kun je spreken van typische, kenmerkende eigenschappen. Niemand kan toch ontkennen dat vrouwen GEMIDDELD genomen eerder geneigd zijn een baby schattig te vinden. Of iemand een troostende schouder te bieden. Net als niemand kan ontkennen dat mannen GEMIDDELD genomen vaker agressief gedrag vertonen (ik noem maar even 2 uitersten). Dat betekent niet dat er niet ongelofelijk veel mannen zijn die smelten bij een baby, of vrouwen die hun handen niet thuis kunnen houden, want niemand heeft alleen maar vrouwelijk eigenschappen of mannelijke eigenschappen.

    Maar goed, je mag het met mij oneens zijn natuurlijk. Maar wat mij betreft is krampachtig proberen te doen alsof er geen enkel verschil is echt grote onzin.
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat ben ik helemaal met je eens.

    Maar krampachtig doen alsof er geen discriminatie is op basis van geslacht, is mijns inziens even grote onzin.
     

Deel Deze Pagina