Bij echo een ander geslacht dan bij de bevalling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door meike1, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meike1

    meike1 Actief lid

    27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft dit wel eens meegemaakt of kent iemand die dit heeft meegemaakt?

    Dit lijkt me anno 2011 toch niet meer mogelijk, of gebeurt het toch nog wel eens.....

    X Meike
     
  2. kjara

    kjara Actief lid

    7 nov 2010
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    daar ben ik ook wel benieuwd naar...
    ik hoop dat ze het bij mij goed gezien hebben, anders sta je toch wel even raar te kijken.
     
  3. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik geloof dat het bij meisjes lastiger is om het geslacht vast te stellen. Maar ik ga bij elke echo die ik nog krijg vragen of het nog steeds een ventje is. Al heb ik zijn geslacht wel op de foto.. overduidelijk!

    Anders nja is dat wel even een 'oeps'-momentje denk ik.
     
  4. citta

    citta Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    hoi

    ik heb het toevalig een maand geleden gehoort van de buren aan de overkant
    zijn dochter was zwanger is net 2 weken gelden bevallen van een zoon
    maar zij kreeg eerst te horen met 20 weken echo dat het een meisje zal worden
    en ze kocht van alles rose
    en gelukkig deed ze met 30 weken nog een 3/4d ech en bleek dat ze zwanger was van een jongen
    nou ze moest toch even de knop omdraaoen hoor
    en ze was ook wel even deprie en van geworden
    gelukkig kon ze wel op tijd alles nog terug brengen en omruilen in blauw kleertjes enz
    de babykamer had ze gelukkig neutraal gehouden
    dusja in 2011 ken het ook nog steeds gebeuren
     
  5. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hou op hoor ik ben nog steeds bang dat t toch een jongen is terwijl t al 7 x bevestigd is dat t een meid is hahaahaha
     
  6. boterbloempje83

    boterbloempje83 Fanatiek lid

    14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    whaaahaaa.. hoop het toch niet, anders is er toch iets mis bij de kleine als er nu iets duidelijk eruit hangt en straks niet meer ;):p
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier op het forum sowieso 1 wat bij de bevalling een jongen bleek.

    hier was fynn een meisje tot de volgende echo. daarna nog een 3d gedaan en toen durfde ik met zekerheid te zeggen dat het een jongen was.

    ze zien het nog al eens fout
     
  8. Raw

    Raw Niet meer actief

    Ik heb het gelukkig nog nooit gehoord en onze echo's kunnen niet duidelijker zijn, als ze het fout hebben dan hadden ze waarschijnlijk ook al twijfel aangegeven.... Ik hoop over een paar dagen zeker te weten dat het echt een meisje is!!
     
  9. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Lijkt me ook heftig!! Denk je dat het een meisje wordt is het een jongetje. Nou het zou mij persoonlijk niets uitmaken, ik heb nog geen voorkeur. Maar ik geloof wel dat je je er op instelt als je het hoort.
     
  10. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier is het drie keer goed gegaan. alle drie keren een meisje gezien. Bij de jongste zag ik het zelf eerder dan de echo-mevrouw ;)
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ken er ook eentje. Bij de echo werd een meisje verwacht. Dus alles roze, mama helemaal in de wolken. Bleek het een jongetje te zijn. Die mama is echt een paar weken in de war geweest voordat ze kon genieten..

    Hier een jongetje voorspelt, en een jongetje gekregen..

    Jammer genoeg is de echo techniek niet zoveel verbeterd de laatste jaren. Het blijft een kunst om die plaatjes af te lezen. Er bestaan wel andere manieren om achter het geslacht te komen, maar daar zitten weer risico's aan. Dus dat wordt nauwelijks gedaan (puncties etc)
     
  12. Moonflower

    Moonflower Actief lid

    16 nov 2010
    109
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij hadden ze het fout!!!:D

    Kan en kon er wel om lachen omdat ik gelukkig neutrale kleding had gekocht en zelfs de babykamer neutraal had aangekleed. Maar in ieder geval bij alle echo´s was het volgens de experts een meisje en tja toen moest ik bevallen.

    De beeb werd geboren en de gyn zei "van harte gefeliciteerd met uw zoon" Ik was echt in shock en kon alleen maar vreselijk lachen! Hoe hebben ze dat "dingetje" ooit kunnen missen :D (is wel al bijna 8 jaar geleden)
     
  13. Vinnies

    Vinnies Bekend lid

    20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Vrienden van ons twijfelden of ze het wilde weten dus de echoscopist had een briefje in een dichte envelop gedaan met daarop jongen.
    Met 32 weken had ze een controle echo en vroeg ze, het is een jongen he. Ja zeiden ze.
    Maar met de geboorte was het een meisje.

    Ik ben bij dezelfde verloskundige praktijk dus ik ga 2 april nog wel ff voor de 3 d echo hahaha
     
  14. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.702
    4.199
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Aaaghhh dit topic had ik niet moeten lezen!!
    Bij ons is het geslacht door mn eigen gyn bevestigd, door de pretecho man en door de arts die de GUO (extra medische 20weken echo) deed... De kamer en de kleertjes zijn nogal geslachtsgerelateerd... Krijg helemaal de zenuwbibbers als ik dit topic zo lees ;) Straks kunnen we de muren nog een keer behangen ;)
     
  15. Vinnies

    Vinnies Bekend lid

    20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Als 3 het al bevestigen nou dan is het 100% zeker goed hoor!
     
  16. Fuchsia

    Fuchsia Niet meer actief

    Wij hadden bij januari 08 topic een mama die verteld kreeg dat ze een meisje kregen. Bij de geboorte bleek het een jongen!
     
  17. jes4

    jes4 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Het is alweer zo'n 15 jaar geleden; maar tijdens mijn stage op de verloskamers/kraamafdeling (als verpleegkundige) werd ik in de nacht gevraagd om op de verloskamers moeder en kind te verzorgen; het was erg druk en de gyn was van vk naar vk gegaan. Het kindje was enkel in doeken gedraaid en tussen de kruiken gelegd. Mama wilde gaan douchen maar omdat deze zich niet op haar kamer bevond vroeg ze zich af of haar kind niet verwisseld zou worden, ik zei haar dat ik om dat te voorkomen een naambandje om zou doen; bij het openen van de doeken vielen ze zowat stijl achterover, 'Huh is het toch een jongen??????' Echo gehad, de vader was kinderarts, het zou een meisje worden.....als ik niet had gekeken hadden ze bij terugkomst na het douchen niet geloofd dat het hun kindje was.....Maar goed, dat is wel al een hele tijd geleden.
     
  18. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ik wil niet van te voren weten wat het is (denk ik, hihi), en dit soort verhalen vind ik toch een beetje eng. ik wil ook helemaal niet te veel geslachtsgerelateerd kopen, ben ik helemaal niet zo fan van. en met dit soort verhalen, brrr
    is toch een omschakeling als je ergens op rekent!
    sommigen hebben voor het andere geslacht niet eens een naam, dan zit je er toch mooi mee!
     
  19. didi2

    didi2 Actief lid

    31 mrt 2010
    185
    0
    16
    Nou denk dat je je vergist. De techniek is enorm vooruit gegaan. Niet te vergelijken met een aantal jaren geleden. Alleen degene die het doen.....die zijn niet altijd even goed opgeleid!!!! Je kunt wel degelijk 100% zien of het een jongen/meisje is hoor.
     
  20. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Vrienden van ons hadden dit. Bij echo's was het echt een jongetje (diverse malen bevestigd) maar toen het geboren werd was het toch echt een meisje!
    Ik dacht nog dat mijn man een geintje maakte aan de telefoon toen die vriend van ons belde dat het geboren was.

    Kindje staat ook op de eerste foto's met blauwe jongenspakjes aan.
     

Deel Deze Pagina