Ik heb zojuist een echo gehad. 13 nov was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Op 21 nov had ik mn eisprong. Nu zegt de gyn dat er alleen een vruchtzakje te zien is en aan de grootte van het zakje ben ik nu 5 weken en 6 dagen zwanger maar volgens de normale berekeningen 4 weken en 6 dagen. Is het normaal om bij 5 weken en 6 dagen alleen nog een vruchtzakje te zien???? Geen dooierzakje en geen vruchtje??? Ik word hier zo onzeker van! Help!!
Als jij op de 21 ste je eisprong hebt gehad ben je wel degelijk bijna 6 weken zwanger, gezien je de 2 weken voor je eisprong als extra zwangerschapsweken krijgt (ook al zit er bij jou maar 1 week tussen ongi en eisprong) Of de groei normaal is weet ik niet.....sterkte met wachten!
Ik had met 5 weken en 6 dagen al een vruchtje met kloppend hartje en een dooierzakje. Een hartje hoeft nog niet per se gezien te worden, maar wel een vruchtje... Wat zei de arts? Mag je over een weekje weer terugkomen?
Rond de 5 weken is meten nog heel erg lastig, omdat het vruchtje nog zo klein is. Mijn vk wil niet eens zo vroeg een echo, kreeg het advies om pas rond 8 weken een echo te laten maken. Dat hebben wij dan ook gedaan. Heb je al een tweede echo gepland, ws is er over 2 - 3 weken veel meer te zien
Ja heb de 31e een afspraak staan, maar mn gevoel zegt dat t foute boel is aangezien ik al 5 weken en 6 dagen zwanger ben. Er had al meer te zien moeten zijn dan enkel een vruchtzakje. Zit er even doorheen.
Met 5 weken en 6 dagen hoeft er helemaal niet al een vruchtje te zien te zijn. Bij 5 weken en 5 dagen zag je dat bij mij ook niet, en op 6 weken en 3 dagen een prachtig kindje te zien MET kloppend hartje
Bij mij was er met die termijn nog helemaal niets te zien. Duurde echt tot week 7-8. Vandaar dat ze vaak, als er geen aanleiding voor is, ook niet zo vroeg een echo doen, omdat het extra onzekerheid oplevert in die eerste weken.
Yep. Met 5 weken zagen ze enkel verdikt baarmoederslijm. Met 5.5 weken een vruchtzakje. En met 6.3 weken een vruchtje met een kloppend hartje.
Hier op 6 dec vruchtzakje met dooier maar verder nog niks. Vervelend he dat wachten... Zou wel een mooie afsluiter van het jaar zijn om een hartje te zien binnenkort...
Pffff, was ik blij eindelijk zwanger te zijn, kom ik erachter dat het na de innesteling ook nog niet zeker is dat alles goed zit Maar het zou inderdaad een mooie afsluiter zijn van dit jaar
Of het goed zit weet je pas als de kleine geboren is. Tot die tijd blijft het spannend.. Helaas zegt een kloppend hartje ook niet alles heb ik ervaren :'(
on topic: geen idee off topic: @ vosje, jouw onderschrift zegt precies wat ik denk! Mooi verwoordt!!!
Van de laatste zwangerschap heb ik een echo foto van 5wkn+5dgn Hier is een vruchtzakje te zien met daarin een beginnend vruchtje.
Hier precies hetzelfde verhaal. Bij 6,5 week zelfs 2 echoapparaten gebruikt, omdat het te zien moest zijn, maar helaas. En een week later zat er gewoon een mooi klein vruchtje met hartje