Hoi lady's.. Gister was het dan zover, de 20-weken echo van ons 3e zoontje. Toch wat zenuwachtig, maar ook weer enthousiast wordt je wakker. Veel te vroeg, dus even uitgebreid gedoucht, klaar gemaakt, en tas voor de oudste klaar gemaakt. Kort daarna kwame manlief en kids ook beneden, nog even eten en drinken, tanden poetsen en weg om eerst de oudste naar school te brengen en vervolgens de jongste naar oma, en om half 9 hadden we dan de afspraak voor de 20 weken echo. We waren ruim op tijd, en konden direct al binnenkomen. Eerst wat kleine dingen doorgenomen en toen kon ik gaan liggen. Mw was alleen ineens wat onzeker, stressig en was wat aan het klungelen, waarop ze zei; sorry ik werk nooit met zo'n echo apparaat en weet niet echt hoe alles werkt en hoe ik het goed in beeld krijg.. Hmm oké, handig bij het maken van een 20 weken echo dacht ik bij mijzelf. Vervolgens twijfelde ze steeds of ze nou alles de juiste benaming gaf. 'Dit zijn de niertjes, eh, toch? Ja dit zijn de niertjes'. Dat geeft ja al een wat minder gevoel. Maar goed het was verder een lief mens, iedereen kan eens wat onzeker zijn.. Alles was verder goed met ons mannetje. Tot ze bjj het laatste kwam, het hartje. Hier had ze weer twijfels. Ze zag een verdikte wand van de rechterhartkamer. Maar toen begon het weer, ja ik weet niet of dit zo is, misschien komt het wel omdat ik rechts niet goed in beeld krijg omdat ik het apparaat niet ken, of misschien is het schaduw.. Maar toch zijn we nu naar huis gegaan met een dubbel en vervelend gevoel.. Angstig, verdrietig, en nu wachten op een oproep. Allemaal vragen! Heeft ze het nu goed gezien? Of is er echt niets? Als er wel wat is, wat kan het zijn en is het ernstig? Plus de vragen.. Heeft ze de rest wel goed gezien.. Gezien ze zo onzeker was met dat apparaat.. Ik hoop op een snelle oproep, en snel duidelijkheid..
Ach jemig, wat een nare ervaring! Ik zou nu zelf even bellen voor een verwijzing. En dat je een getrainde echoscopiste krijgt. Ik hoop dat alles goed is met jullie kindje.
Ik begrijp je onzekerheid volkomen en hoop dat je idd snel weer terecht kunt, lijkt me ook niet meer dan logisch! Ik zou er zelf achteraan gaan. Vind het erg onproffesioneel van haar. Ondanks het een lief mens is en iedereen wel eens onzeker kan zijn, had ze hier gewoon iemand bij moeten halen en je op deze manier zeker niet naar huis mogen sturen. Sterkte met deze onzekerheid nog even en hoop echt van harte dat ze gewoon niet zo goed wist wat ze zag, en met jullie kindje alles helemaal in orde is!
Ik zou hier ook zelf direct achteraan gaan en aangeven wat er gebeurt is en dat je eigenlijk wilt dat de echo opnieuw gedaan wordt vandaag of morgen maar duidelijk zijn dat je niet wilt wachten! lekker zeg zo!!
Wat bizar, heel raar! Was het een stagiaire? En was er verder niemand anders aanwezig bij de echo? Zou direct contact opnemen met je verloskundige en aangeven dat er geen goede echo is gemaakt en dat het heel onprofessioneel is gegaan. Nee hier liet ik het niet mee zitten. Ik zou zelf echt niet zo lang in onzekerheid kunnen blijven zitten. Sterkte ermee!
Wie heeft de echo gemaakt, de assistente ofzo? Ik zou morgen meteen bellen om een fatsoenlijke echo (of guo) te eisen én een klacht indienen over het gepruts vandaag. Ze zouden toch moeten weten hoe spannend een 20 weken echo kan zijn, en dat je dan niet gaat lopen raden of alles wel goed is.
Wauw wat bizar.... ik zeg nu dat ik in jouw situatie direct na de echo er wat van gezegd zou hebben maar mezelf kennende zou ik pas thuis mezelf realiseren dat dit echt niet kan... Echt bizar... morgenochtend gelijk bellen hoor en uitleggen en vooral erbij zeggen dat het erg amateuristisch was... sorry hoor het is een 20 weken echo... kom op... mag echt een stuk professioneler
Ik zou ook zeker bellen! Super belangrijke echo dit! Hier kunnen ze geen "onervaren" persoon voor gebruiken..
Bedankt allemaal voor de reacties. Aanstaande dinsdag (voor mijn gevoel pas) een afspraak (GUO) in het UMCG. Gelukkig wel al om 09:00.. Ik weet niet of ze alleen het hartje gaat bekijken of volledig opnieuw.. Anders wil ik een nieuwe 20-weken echo.. Dit is gewoon 10x niets zo 😔
Ja GUO krijg ik sowieso, ben er alleen nog niet echt achter wat dit precies inhoud.. Of ze alleen de "mogelijke afwijking" gaan bekijken of alles weer checken.. Anders wil ik een nieuwe 20-weken echo
Nee ook nog iemand die het al jaren zou moeten doen.. Maar niet op deze locatie en kende dus het apparaat niet.. Het kwam wel over als iemand zonder ervaring.. Echt verschrikkelijk zo
Een guo is de meest uitgebreide 20 weken echo die je kunt krijgen dus dat komt goed. Maar wat lang in onzekerheid zo
Jaa voor mijn gevoel lijkt het wel alsof we weken moeten wachten... Normaal is het "maar een paar dagen", maar lijkt nu echt een eeuwigheid. Maar met GUO wordt dus alles weer gecheckt? Dat zou voor m'n gevoel heel heel fijn zijn.. Alles leek goed verder, maar toch..
Ik hoop dat alle sin orde is! Zo te lezen een 20 weken echo maar uitgebreider! https://www.verloskundigepraktijkamarant.nl/vpa/?page_id=249
ik vind dit enorm slecht zij had deze o zo belangrijke echo NOOIT mogen doen ,als zij A het apparatuur niet kent, en B mag zij nooit uitspraken doen als zij niet alles goed in beeld krijgt, zij had een gyn erbij moeten roepen als ze zou twijfelen, ik zou een nieuwe 20 weken echo aanvragen bij iemand anders.