Hoi allemaal, Donderdag onbeschermd 'geklust'. Tenminste ik slik de pil en eigenlijk gaat dit al een half jaar goed. Heel vreemd maar toen ik de volgende ochtend wakker werd had ik hele dieprode lippen. Dat had ik echt nog nooit gehad...ik schrok van mijn spiegelbeeld en het eerste wat door mn hoofd schoot was dat ik zwanger was. Snapte er helemaal niks van, hoe kon ik dat nou denken? De afgelopen keren is het toch ook goed gegaan? Gewoon aan het werk gegaan en dat ging verder prima. Vanmorgen werd ik wakker met een vage hoofdpijn, vreemde buik (wel honger/geen honger/wel honger/geen honger en superdorst), raar soort keelpijn, verstopte neus en algeheel gevoel van 'ik ben mijzelf niet' en voortdurend drang om naar drogist te lopen voor een test. Wat is dit? Ik bedacht me wel dat ik afgelopen week een paar dagen last van mn buik heb gehad met diarree, zou de pil minder werken...? Hoe zit dat precies? liefs
ik geloof dat door diarre de pil wel minder kan werken, En als je twijfelt gewoon een test doen dan weet je het zeker.. . Succes!
Je zou dan wel heel snel symptomen hebben, meestal duurt dat een paar weken. Maar je kan voor de zekerheid een test doen.
Idd bij diarree werkt de pil wel minder maar lijkt me sterk dat je dan nu al echt zou voelen dat je zwanger bent.. Ik denk een griepje/verkoudheid in aantocht!En testen zou nu nog geen zin hebben,weet niet wanneer je ongi moet worden? Je kunt op zn vroegst 3 dagen vor je ongi testen met een gevoelige test.. Vrees dat je dus nog ff af moet wachten..
thanks voor de reacties. Ik ben (op dit moment) totaal niet bezig met zwanger worden, heb er dus ook geen idee van hoe het zit met zwangerschapstesten. Ik ben er inmiddels achter dat dit pas kan op de dag dat je ongi moet worden. Ik ben op de helft van mijn strip, dus ff wachten voor 100% zekerheid! Dat symptomen pas na enkele weken op gang komen wist ik ook niet. Dit klinkt misschien heel naief, maar ik heb me er gewoon nog nooit op die manier in verdiept. (dat komt ooit vast wel ) Voor alle vrouwen die wél bezig zijn zwanger te worden, succes, ik wens jullie een gezond kindje toe!
Diarree heeft enkel invloed op de pil als het waterige diarree is binnen de 4 uur na inname van de pil. Een test kan je gebruiken vanaf 2 weken na het onveilige moment.