haargroei tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door AlmostMummy, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlmostMummy

    AlmostMummy Actief lid

    26 nov 2007
    302
    0
    0
    hallo dames,

    k heb een vraagje en mss dat iemand hetvan jullie weet of ervaring mee heeft..klopt hetdat je door hormonen tijdens de zwangerschap meer haarrgroei hebt op armen en buik bijv?/en gaat dat weg na de bevalling?

    k had nooit geen enkele haar op me buik en nu merk ik dat wel heb een beetje van die zachte haartjes..k stoor me eraan,,
     
  2. Bubbles

    Bubbles Actief lid

    26 okt 2007
    259
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb dat ook! Eerst nppit haar en nu ineens wel. Inderdaad vervelend maar het komt gewoon door de zwangerschapshormonen en gaat straks na je bevalling weer weg.

    Groetjes
     
  3. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    klopt

    je kunnt er niks aan doen
    nouja wel wat natuurlijk
    maar ik zou niet gaan harsen scheren enz
    want dan komt het dubbelop en dikker terug
    het trekt na de bevalling weer weg
     
  4. Britt16

    Britt16 Actief lid

    18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Volgens mij kan dat best.
    Ik merk dat mijn haar op het hoofd veel sneller groeit. Moet nu echt elke 3 weken naar de kapper ipv 4/5 weken.
    Bij mijn navel had ik al lichte donshaar, maar dat zijn nu wat donkere haartjes geworden.

    Ik denk dat dat dus best mogelijk is.
    Liefs Britt
     
  5. AlmostMummy

    AlmostMummy Actief lid

    26 nov 2007
    302
    0
    0
    oke dan gelukkig ben ik niet de enige maar het gaat weer weg na de bevalling so poefff dat is ff een last van me schouders..thnx damess
     
  6. leoniee

    leoniee Lid

    18 jun 2007
    35
    0
    0
    jep hier heb ik er ook last van!
    Als je er wat mee wilt doen hars t dan dan trek je de haartjes eruit en komen er dus geen harde donkere of meer haartjes terug. Als je gaat scheren of met ontharingscreme aan de haal gaat wel...
     
  7. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    haha ik heb er ook last van.Heb van mezelf echt donker haar,en heb nu gewoon een vacht op me buik(beetje heel ruim genomen)vind het wel lekker zacht aanvoelen haha
     
  8. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb er ook last van vooral op mn buik en tussen mn borsten :confused:
     
  9. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    :) hier ook al last van "borsthaar" hihhi
     
  10. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    haha ben ik gelukkig niet de enige , vind het verschrikkelijk :confused:
    maar dat het na de bevalling weer weg gaat is echt een opluchting al , stel je voor het donsje blijft zitten hihi
     
  11. Maeve

    Maeve Actief lid

    18 nov 2007
    297
    0
    0
    Pedicure
    Maastricht
    Yup, heb een hele harige buik, en wilde dat gaan epileren, maar mag er niet aankomen, schijnt dat ze vanzelf verdwijnen na de geboorte.
     
  12. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik durf het ook niet te epileren.. geduld is een schone zaak zeggen ze :(
     
  13. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    De natuur is zo mooi geregeld, dat zelfs je haargroei anders wordt. Normaal heeft je hoofdhaar een cyclus van zeven jaar om uit te vallen, niet alles tegelijk natuurlijk, maar haartje voor haartje. ;)
    Tijdens je zwangerschap staat dat even stil, er komen wel nieuwe haren bij maar ze vallen niet uit.
    Helaas is dat maar tijdelijk, want na de bevalling gaat het alsnog. En daarom lijkt het dan soms dat er heel veel haren uitvallen, maar dat komt gewoon door de inhaalslag van de negen maand ervoor (jammergenoeg).

    Hoe het met de lichaamsbeharing geregeld is, weet ik eigenlijk niet. Ik heb geen haren op m'n buik gekregen, geloof ik. Zou ik eerst es ff moeten kijken, hihihi.
     
  14. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Ik heb juist minder haargroei gehad op mijn hele lichaam, behalve op mijn hoofd...

    Ik heb tijdens de zwangerschap niet een keer mijn benen hoeven te scheren, en de rest maar heel af en toe.. Typisch hoe dat werkt...

    Alleen heb ik echt vreselijke haaruitval van mijn hoofd.. Hele plukken trek ik eruit onder de douche.. Het putje zit zowat om de dag verstopt! :confused: Het begint nu iets minder te worden, maar ik heb er echt al 2 maanden last van. (nog 2 maanden en ik kan gaan adverteren voor biljartballen.. :D) Als nou de rest ook uitviel.. maar nee.. Dat moet je scheren.. :)
     
  15. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En nu om jullie bang te maken...

    Hebben jullie al eens aan de achterkant van je bovenbenen gekeken? Schrik niet als je daar ook opeens haren ontdekt :)

    Groet van Kiki
     
  16. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

    Dat is bij mij nu ook zo, wel handig, hoef ik niet zo vaak te epileren :)

    (wel trouwens een paar zwarte stevige haren op m'n buik gekregen, rond m'n navel)
     
  17. Joeja

    Joeja Bekend lid

    2 sep 2007
    994
    0
    0
    Hier idem!

    En niet alleen op mijn buik. Mijn oksels hou ik niet meer bij, mijn benen lijken wel voetbalvelden en dan niet te spreken over de grensverleggende touren van mijn privé-plekjes-haar.
     
  18. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Ik ook, veel meer haargroei. Op mijn benen, buik, bikinilijn (en het erge is dat ik die niet meer fatsoenlijk bij kan werken kan ik niet meer bij) en ook op mijn gezicht. Ik heb echt een dagtaak aan het bijhouden van mijn wenkbrauwen en heb af en toe verdwaalde haren op mijn kin..
     
  19. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oef... breek me de bek niet open :)
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik bijna getransformeerd tot man :confused:
    Heel veel (donker) haar op mijn bovenbenen, haren op mijn buik en in mijn gezicht! Gelukkig is het meeste nu weer weggetrokken! Maar mijn snorretje mag ik nu blijven harsen :rolleyes: :)
     
  20. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik durf niet :confused:
     

Deel Deze Pagina