geslachtskeuze de Buisonje?

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Lanalanalana, 17 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Je koopt geen kind, je koopt een KANS op een kind.

2. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Dan koop je toch dat degene meer recht heeft dan degene zonder geld

3. Lanalanalana

Lanalanalana Fanatiek lid

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Het feit dat geld wel of niet deuren kan openen is frustrerend

4. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Absoluut. Dat is met alles zo. Van mensen die 5x per jaar op vakantie gaan tot adoptie. Het is op zich terecht dat deze behandeling duur is, het vergt immers dure apparatuur en hoog opgeleide mensen. Maar een betaalbare optie zou er voor iedereen moeten zijn. En dan heb ik het niet over geslachtskeuze an sich. Dat is een miniscuul stuk uit dat hele proces.

5. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    Had je mn mail terug nog gelezen vlinder

6. Vlinder84

Nee niet gezien? Ik heb daar vaker last van sinds ik gmail heb :(

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Tja, het is nu eenmaal logisch dat geld deuren opent. Als je meer geld hebt, kan je meer kopen. Niet iedereen heeft evenveel geld, dus niet iedereen kan hetzelfde kopen. Dat is altijd zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven.

En persoonlijk vind ik daar ook niets mis mee. Ik zou willen dat rijkdom in zoverre verdeeld is, dat alle mensen - die met gezond verstand gebruik maken van hun rijkdom - in staat zijn hun leven zodanig in te richten dat het voldoet aan de universele rechten van de mens. Ik denk echter dat dàt al iets is wat we nooit zullen berijken. Dus dat er verschil is in wat mensen wel en niet kunnen kopen, ja, jammer dan, maar daar zal je je bij neer moeten leggen. Een kwestie van dankbaar en tevreden zijn met wat je wèl hebt. Daar word je veel gelukkiger van dan kijken naar wat je níet hebt, ongeacht je status van rijkdom (mits aan minimale levensbehoeften is voldaan natuurlijk).

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Dit dus.
    Vooral als het gaat om IVF, wat nou 'een kind kopen?'.
    Was het maar zo simpel. Het is een zeer belastende behandeling , lichamelijk en vooral psychisch. Leven tussen hoop en vrees in. Het toekomstbeeld zonder kinderen kan heel beangstigend zijn, dit kun je nooit begrijpen als je niet zelf in dat schuitje hebt gezeten.
    En garantie dat een behandeling slaagt is er nooit, velen zijn na 3 pogingen nog steeds niet zwanger.
    En dan moet je dus zelf gaan dokken. Ik zal maar niet vertellen wat wij kwijt waren met al die pogingen , maar daar is flink hard voor gespaard en we hadden hele lieve ouders en schoonouders die ons financieel geholpen hebben.
    Dus nee, we hebben niet even een kind gekocht, bah, wat een rotopmerking. Klinkt alsof we verwende nesten zijn, terwijl er heel veel verdriet achter zit. Dit soort behandelingen, of adoptie, doe je niet voor de lol.
    Ik had ook liever ouderwets zwanger geworden en dat geld aan vakanties etc uitgegeven.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Deze zin begrijp ik niet. :p

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Vind een kind kopen een rotterm voor iemand die een vruchtbaarheidsbehandeling heeft moeten doen. Alsof je daarvoor kiest zeg!

11. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Even off topic, maar het kan zo zijn dat deze in je spam of andere box terecht is gekomen. Zo heb ik ook een hoop (belangrijke) mails gemist...

12. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    ik heb je net weer gemaild!

13. Vlinder84

Ik krijg er de kriebels van! Ik kan je email echt niet vinden :$ :( ook in spam etc gekeken. Hoeveel e-mails zou ik zo gemist hebben?

14. Lanalanalana

21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    ja das raar want ik zie hem bij mij wel staan in erzonden items

15. Vlinder84

Ja het ligt ook echt niet aan jou! Ik heb er vaker klachten over gehad :( je zou van gmail toch beter verwachten.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens.

Daarbij heb ik persoonlijk moeite met het begrip 'droom', als het om een kind gaat. Het leven is geen sprookje. Maakbaar is het wel, in zekere zin, dat mensen die 'natuurlijk' geen kinderen kunnen krijgen, dat dankzij de wetenschap gelukkig wel kunnen.
    Maar geslacht? Daar al je hoop op zetten? Ik snap dat het anders is voor vrouwen waar bijv. een meisje minder 'gegeerd' is of zelfs gevaar zou lopen. Maar hier, bij ons?

Deel Deze Pagina