Slapen op buik!

Discussion in 'Zwangerschap' started by marloes t, Feb 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marloes t

marloes t Lid

Oct 2, 2009
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 18 weken zwanger van mijn derde en ik betrap me iedere nacht wel een paar keer dat ik op mijn buik slaap, ook in de vorige zwangerschappen.. Nu ben ik steeds bang dat dat kwaad kan!?! Iemand tips of adviezen, en weet iemand ook of het kwaad kan?

2. me83

me83 Niet meer actief

je kindje heeft vaak genoeg ruimte om meer naar binnen te gaan liggen.. er zijn heel veel meiden die op de buik slapen.. ook als ze zwanger zijn. denk niet dat het veel kwaad kan.. je merkt vaak vanzelf dat je er echt niet meer op kan liggen.. of dat het niet lekker ligt.. dan stop je ervanzelf wel mee.

liefs

3. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Toevallig werd ik afgelopen week ook een paar keer s nachts wakker terwijl ik op mijn buik lag.
    Tijdens mijn 1e zw sliep ik met deze termijn al alleen op mijn zij en met voedingskussen, maar blijkbaar wordt je toch iets makkelijker. Maar kwaad kan het niet hoor! De baby heeft ruimte genoeg, dan maar wat meer naar 'binnen' in je buik.
    Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet meer gaat, dus maak je er niet te druk om!

4. asmama

asmama Bekend lid

Mar 22, 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja maakte ik me ook altijd zorgen om.. ik heb mn hele zwangerschap op mn buik geslapen alleen de laatste 6 weken ongeveer toen ging het gewoon echt niet meer lag gewoon niet meer lekker en ik had wel een beste buik! soms werd mijn kindje erg druk en had ik het idee dat hij niet fijn vond maar mijn mening is je voelt het egt wel aan hoor ook als je kindje het er niet mee eens is ;)

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik denk dat als het niet meer kan, dat je dan vanzelf niet meer op je buik slaapt... ik slaap normaal gesproken op mn buik, bij het in slaap vallen vind ik het nu niet prettig meer, dus ik kies er zelf niet meer voor ,maar word inderdaad wel eens wakker op mn buik. denk niet dat het kwaad kan, en zodra het echt niet meer kan, gebeurt het ook niet meer denk ik...

6. giraf

giraf Niet meer actief

Kan geen kwaad hoor, heb bij beide zwangerschappen tot ruim in de 30 weken op mijn buik geslapen en beide kindjes hadden er geen plat hoofdje door ;) :D

7. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik ben n echt buikslaper, maar nu gaat t gewoon niet. Slaap al 2 weken met voedingskussen, vanwege bandenpijn. Wilde pasgeleden op m'n buik gaan liggen, nou daar heeft de kleine flink tegen geprotesteerd! Ging flink schoppen! Hihi, dat kan kennelijk niet meer. Dan maar op m'n rug en zij.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,937
    3,951
    113
    Ik ben nu 21 weken en vind het ook altijd fijn om op m'n buik te liggen. Ik trek dan 1 been wat op en steun een beetje op mijn knie zodat mijn buik een beetje vrij komt te 'hangen'. Volgens mij kan het geen kwaad zolang je er geen last van krijgt.
    Zo las ik dat het niet goed is om op je rug te liggen, maar dat ligt gewoon soms heel erg lekker, dus doe ik het lekker toch ;) Soms wordt ik ook gewoon zo wakker.
    Ik denk dat je lichaam op een gegeven moment in je slaap zelf wel de juiste houding zoekt.

9. Karen79

Karen79 Actief lid

Feb 21, 2011
    287
    0
    0
    Ik ben echt een buikslaper en ik heb de afgelopen weken zoooo hard mijn best gedaan om te gaan slapen met voedingskussen! Maar het werkt gewoon niet... Ik val echt alleen in slaap op mijn buik.
    Ik merk wel dat ik de laatste weken ineens (automatisch dus, niet bewust) mijn ene knie heel hoog optrek. Hierdoor is de druk van mijn buik en gaat het prima.

10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,189
    10,783
    113
    plat op buik voelt al weken niet fijn meer, bm voelt dan onprettig, ook toen t nog echt veel te vroeg was voor beebje om te protesteren. idd knie stukje optrekken... als ik wakker ben en bv lief me masseert trek ik mn bekken een stukje in de lucht

11. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ik slaap ook nog steeds op mijn buik, maar idd stukje knie optrekken of armen eronder.

12. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik durf het ook niet zo goed, en weet ook niet hoe ik moet liggen, bij mij veroorzaakt het echt slaap problemen, alles legt gewoon naadje, ook een voedingskussen vind ik niks!....ik heb maar een klein buikje maar echt volop op de buik liggen voelt niet prettig... mijn beebje ligt dwars in stuit...met zijn hoofdje vaak links in me buik en dan kan ik amper op me linkerzij liggen...tegenwoordig slaapt me arm ook vaak en doen me knieen pijn....nou lekker slapen hebben ik eigelijk al opgegeven :(

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ik zou me er niet zo druk om maken, eventueel zou je ook een klein kussentje onder je buik kunnen leggen als je op je zij ligt, dat ligt ook lekkerder.
    Wat ik geleerd en gelezen heb is dat het juist niet goed is om op je rug te liggen, zo wordt er te weinig bloed naar je hart gepompt en daar heeft de baby ook last van.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik slaap ook altijd op de buik met de 2 ander zwangerschappen ook maar oplaatst een te dikke buik dan trekte ik mijn knie op en lag half op een voedingskussen dus eigenlijk tot de laatste dag op de buik

15. femke1987

femke1987 Actief lid

Jun 11, 2009
    416
    0
    0
    ik ben nu 33 weken en slaap ook nog op mijn buik wel met 1 knie op getrokken maar dat deed ik daar voor ook al soms krijg ik er last van maar dan draai ik weer op mijn zij

16. Nunu

Nunu Actief lid

Oct 5, 2011
    275
    0
    0
    Volgens mij kan je wel op je buik slapen zolang hier in je draai kan vinden.
    maar wat ik weet is dat je niet op je rug mag slapen, dat schijnt niet goed voor je te zijn, omdat je de aders kan verpletten

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier ook sinds een week of 6 een heftig protesterende beeb als ik op mijn buik ga liggen. Als ik mazzel heb, slaapt hij als ik ga slapen en dan kan ik soms in slaap sukkelen op mijn buik, maar meestal, helaas...en daar is dan ook echt niet doorheen te slapen... ;):D

18. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik probeer het nog elke avond, helaas is kleine uk het er niet altijd mee eens. En af en toe is mijn buik gevoelig en dan ligt het niet lekker. Maar als het wel lukt ga ik heerlijk op mijn buik liggen.:D

Share This Page