Haha, klinkt wel heel depri he? Maar heb nu net 1,5 week verlof erop zitten en het idee dat ik nog zooooooo lang moet wachten.... pffff... Mn eerste is met 38 weken geboren. Heerlijk! Het idee dat ik nog 4 weken langer zou KUNNEN door lopen maakt me gek! Ik ben het lichamelijk nu eigenlijk al zat Ik kan niet lekker shoppen want na een minuut of 10 moet ik alweer plassen , mn rug gaat zeer doen en ik krijg dikke voeten. Thuis heb ik nog een hele things-to-do-list maar werk in etappes, want ben gewoon bang dat ik anders over 2 weken niks meer te doen heb! Verder heb ik wekelijks wel wat afspraken staan met vriendinnen en heb ik 2 dagen in de week ons zoontje ook nog thuis zitten. Ik vermaak me dus best wel, maar met name de lichamelijke ongemakken zorgen ervoor dat ik er niet echt van kan genieten allemaal. Ik weet dat ik ook niet teveel mag klagen, heb een top zwangerschap tot nu toe gehad. Maar ja... de kleine dingetjes: maagzuur, spierpijn, buik die in de wegzit (zeker die combi met een drukke peuterpuber...). Momenteel slaapt onze zoon ook kort snachts dus dagelijsk om 6 uur opstaan op je "vrije" dag breekt ook aardig op.... Klaag, klaag heerlijk even... Lijkt me leuk om de laatste loodjes af te tellen met gelijkgestemden
ik heb net 1 dag verlof erop zitten! en ik vind het en heeeeeeeerlijk vooruitzicht om lekker niet te hoeven werken en in huis bezig te zijn plus met mijn zoontje van 4. Wegbrengen en ophalen van school zonder doe race tegen de klok aan te moeten gaan....alles op mijn dooie gemakje..heerlijk maar ik weet niet hoe ik er over 2 weken over denk.. maar tot nu toe geniet ik alleen maar...en ben eigenlijk nog druk genoeg!
@Druif Ik kan mij er goed iets bij voorstellen. Ik ben ipv met 35 weken met 33,5 wk met verlof gegaan ivm pijn aan mijn schaambot. Ik zit dus al een tijdje thuis. Alles is klaar: de babykamer, de kleertjes zijn gewassen, mijn 'vlucht koffertje' is gepakt, het kraampakket ligt klaar. Er zijn nog maar een paar kleine dingen die ik moet doen. Echt vervelen doe ik mij overdag niet omdat ik een eigen webshop met handgemaakte producten heb maar ik zou het helemaal niet vervelend vinden als de kleine met 38-39 weken komt. Moet er nu al niet aan denken wanneer het er 42 gaan worden. Tevens slaap ik ook slecht, heb veel last van maagzuur, misselijkheid. Maar we houden vol, verder gaat alles namelijk prima. En mijn schoonmoeder komt over 1,5 week over uit Z-Amerika dus dan heb ik ook weer wat meer afleiding.
Ik werk nog door tot 36 weken, en ik ben blij dat ik destijds die keus heb gemaakt, want het gaat met mij nog helemaal super. sport zelfs nog drie keer per week. Als ik jullie verhalen lees hoop ik dat het nog goed blijft gaan. Succes allemaal!
@Superstring: ik heb ook doorgewerkt tot aan de 34 weken en zelfs toen dacht ik: kan eigenlijk nog wel en weekje erbij.... maar met de wetenschap dat mn eerste met 38 weken kwam heb ik het niet aangedurfd. Vanaf het moment dat ik verlof kreeg ging er een knop in en kwamen de kwaaltjes in alle hevigheid los, haha! @jolyn29: heerlijk dat je zo kan genieten! Ik vind het best zwaar met nog een kindje thuis. Hij luistert slecht, zoekt de grenzen op... en dat terwijl ik lichamelijk niet in staat ben om hem bij kop en kont te pakken om te corrigeren bijv.... De dagen dat ie naar het KDV is daarentegen zijn wel errug lekker: kan erg genieten van de tijd voor mezelf, lekker tutten in de babykamer, spulletjes wassen en opruimen.... @esthertie: leuk zo'n hobby! Ik besteed mn tijd veel aan internetten, lezen en "nestelen" haha. Moet m,n vluchtkoffertje overigens nog wel pakken... goed dat je het zegt, haha! Hebben jullie ook sinds je thuis zit dat je veel sneller lijkt aan te komen? ik snaai uit verveling en heb minder structuur op de dag dus eet de hele dag door.... laatste week 1,5 kilo aangekomen!!! * slik*
@Druif normaal ben ik een onwijze snoepkont maar omdat mijn eten nu continue omhoog komt en ik veel last heb van maagzuur pas ik wel op met wat ik eet. Ik snoep een stuk minder maar drink veel chocomelk, milkshakes en eet softijs, dit helpt heel erg maar is niet echt gezond. Iedere keer denk ik bij mijzelf, nog een paar weken en dan is t over. Kan me wel voorstellen dat t zwaarder is als je nog nkleintje hebt rondlopen.
Ik heb juist de hele zwangerschap door vreselijke honger! Nu mn buik echt dikker wordt heb ik wel heel veel last van maagzuur en af en toe weeiig/ licht misselijk, maar dat weerhoudt me er niet van... ik eet ook gewoon heel veel rennies...