Gesloopt tijdens/na verjaardag, herkenning?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ahava, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.513
    8.438
    113
    Wat een feest van herkenning! :)
    Ben altijd gesloopt na een verjaardag, helemaal na een kinder verjaardag, pfff ...
    Onze eigen verjaardagen vieren we ook vaak alleen 's avonds, scheelt een boel herrie. Helemaal in herfst en winter als het slecht weer is.
    En kan er op de één of andere manier heel slecht over dat mensen laat aankomen zetten en vervolgens lang blijven plakken. Vind het heel irritant als meeste visite al aan de borrel zit je weer met koffie en taart rond kunt gaan.
    Mensen mee laten eten doen ik dus niet aan. Heel soms kom je er niet onder uit en daar kan ik dan best van balen, ben tussen middag en avond visite echt even een oplaad momentje nodig.
    O ja, en als je alleen 's avonds viert, je er bij zet bijv. vanaf half negen, mensen doodleuk een uur eerder komen 'dan kunnen we de kinderen nog even zien', grrrr, die krijg ik dan vervolgens met geen mogelijkheid meer naar bed ... (daarom was je pas vanaf half negen welkom ...)
    - klaag modus uit -
    Verder vind ik het wel gezellig (gelukkig maar, haha) en hebben we alles redelijk verspreid over het jaar, dat scheelt ;)

2. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn zoon zijn verjaardag heb ik echt genoten, omdat ik hem zag genieten. Mijn eigen verjaardag daarentegen vier ik niet meer. Inderdaad dat gedoe van heen en weer lopen met drinken en eten en je hebt amper tijd om gezellig met iemand te praten. Zelfbediening een keer gedaan, maar dan pakt niemand iets en blijven ze gewoon zitten. Ook veel oudjes hier die slechter ter been zijn dus daar loop je dan toch wel voor.
    Wat ik nu doe om het mezelf makkelijker te maken: alleen kant en klaar eten, dus taart kopen ipv bakken, daarna gewoon een zak chips en nootjes open, bakje komkommer en tomaatjes en klaar is kees. Alleen overdag vieren, kan ik savonds bijkomen en op tijd naar bed ipv om tien uur savonds mensen weg te wensen omdat ik zo moe ben.
    Alle aangeboden hulp aannemen, dus iemand anders even de vaat laten doen bijvoorbeeld..

3. Veera

Veera Niet meer actief

Vind t wel herkenbaar. Ben daarbij ook een erg slechte gastvrouw. Ik kan nooit bijhouden wie er allemaal drinken en taart moet enzo :( Mijn vriend regelt dit gelukkig en ik zet alleen wat hapjes neer
    Na een paar uurtjes heb ik t ook wel weer gehad

4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Heb ook last van Tinnitus :(
    Ben altijd weer blij als de verjaardagen weer voorbij zijn :)

Qua hapjes en drankjes doen we samen! Dus de een doet het drinken en de ander doet de taart/hapjes

5. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ben je misschien introvert?
    Ik ben zelf heel erg introvert en omgaan met mensen -dus zeker ook feestjes- putten mij helemaal uit, dan moet ik opladen door alleen te zijn. Op de verjaardag van mijn zoontje (waarbij wij alleen een paar familieleden uitnodigen), ga ik af en toe even stiekem naar boven om mij af te zonderen en op adem te komen. En hoe meer mensen, hoe meer verschillende prikkels, hoe stiller ik ook word.

Bijna de helft van de wereldbevolking is introvert en toch weet bijna niemand wat het is, zelfs veel introverte mensen niet. Ik dacht ook altijd dat er iets mis met mij was, dat ik misschien een vorm van autisme had, totdat ik mij ging verdiepen in dat begrip.

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Nou, dit zou bij mij ook een hoop verklaren. Fijn om te lezen!

Wij zijn met 4 en vieren dit jaar de 2 kinderverjaardagen op 1 dag en die van onszelf niet. Ik zie er ook nu al tegen op. Ik had bedacht dat iedereen mag blijven eten, omdat we het dan toch in 1x doen, maar ik denk daar toch maar van af te zien. Het put me gewoon uit. Ik heb een partner die gerust de hele middag met zijn familie gaat zitten socializen ipv ook eens een drankje rond te delen. Na 4x vragen voel je je ook zo'n zeur. Nee, niet mijn ding verjaardagen.

7. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Net als Zinaa en Dreumesje heb ik ook tinnitus. En helaas ook hyperacusis. Dus drukke feestjes zijn drama voor mij :( Ik kan er best van genieten maar als iedereen weg is raast mn hoofd van de tinnitus. En door de hyperacusis moet ik wegblijven van lawaai als keihard lachen etc... niet makkelijk op n feestje. Maar met de jaren gaat t beter, toen ik net deze problemen kreeg, kon ik absoluut geen feestje geven. Nu gaat t elk jaar beter en daar ben ik echt heel blij om!
    (PS: het klinkt als 'oorproblemen' maar het komt erop neer dat je geluid/prikkels niet goed kunt verwerken wat echt heel vermoeiend is)

8. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik heb het ook! Is gekomen na (of door?) de kraamvisite. Die kwamen weeeeeken achter elkaar. Totaal geen rekening houden met mij. Mijn man heeft zich daar toen ook flink in vergist en bleef mensen toelaten.
    Ik vier mijn verjaardag nu alleen voor mn schoonouders, moeder en 3 vriendinnen (plus eventueel hun mannen).

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ben je misschien introvert? Dan is drukte vaak al snel te veel. Er is dan dus niks mis met je, alleen ben je niet zo gemaakt voor drukte en gezelligdoenerij in grotere groepen :)

10. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Hebben we hier ook wel gehad. Antwoord dat mensen dan kregen: je kunt zelf pakken, ik wil kunnen genieten van m'n eigen verjaardag en dat gaat niet als ik alleen maar non-stop voor iedereen aan het zorgen ben, dan loopt m'n hoofd aan het eind van de dag compleet over en slaap ik de hele nacht niet door de drukte.
    Zolang je zelf handen hebt en benen om mee te lopen, kun je zelf dus pakken.

11. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zorg er ook voor dat er genoeg eten en drinken binnen handbereik staat. We hebben gelukkig een grote keuken en men weet inmiddels wel 'waar wat te halen valt' :) Voor de 'ouwetjes' zal ik altijd koffie zetten, vragen wat ze willen drinken, etc...en ook voor de rest zolang dat nog soepel gaat. Maar zodra het me te druk wordt, roep ik dat er heerlijke hartige taart op tafel staat. Dan is iedereen opeens in actie :)

12. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik heb dat ook! Ben stiekem blij dat ik een roker ben in deze situaties. Ff in me eentje rust zoeken in de schuur:')

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb dat ook. Ik kan me niet lekker neerzetten en genieten, ik blijf maar malen, kijken of iedereen nog drinken heeft, ben me aan het bedenken hoelaat de oven aanmoet, of ik nog iets kan doen,...
    Daarom vieren we alleen de verjaardag van onze zoon en ook niet meer op de dag dat hij verjaart. Ik heb helemaal niet genoten van zijn 2e verjaardag, constant was ik bezig of onrustig. Toen besloten om de feestjes een andere dag te doen dan zijn verjaardag en om op zijn verjaardag iets als gezin te doen. De 3e was zoveel leuker! Eerst gevierd en op zijn verjaardag naar plopsaland. Lekker ons gezinnetje en ik kon ook even stilstaan bij de verjaardag, even terugkijken.
    Het feest ook simpel gehouden. Frisdrank, wijn, een paar biertjes of koffie. Niet laten kiezen uit 20 dranken! Verder taart, chips, nootjes, kaasblokjes en snacks. Ook alleen familie uitgenodigd, geen vrienden op zijn kinderfeestje.

Wij kunnen niet tegen drukte dus niet teveel mensen uitnodigen en lekker simpel houden. Dat is meer genieten en zodra iedereen weg is plof je evengoed op de bank van vermoeidheid. ;)

14. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar!! ik ben al doodmoe als de verjaardag nog niet eens begonnen is, namelijk van alle voorbereidingen; huis aan kant, plee voor de zoveelste keer toch nog ff schoonmaken, boodschappen, hapjes maken, stoelen klaarzetten, serviesgoed allemaal uit de kasten trekken zodat alles meteen klaar staat.....

Verjaardag doen mijn man en ik dan samen, ik doe altijd de koffie/taart, en mijn man de rondes fris. of we doen het even samen. gelukkig helpen onze moeders altijd met gebaksbordjes in de vaatwasser doen enzo. En mijn ouders blijven vaak wat langer "plakken" en helpen dan met opruimen.

Verjaardagen vind ik gezellig, maar ook ik ben dan gesloopt. Ben altijd blij als dochterlief op bed ligt(is meestal ook doodmoe, dus slaapt meteen, haha), en dan moet ik echt ff bijkomen. De volgende dag hou ik vaak lekker rustig, geen gehaast en gedoe.

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Kon ik wel geschreven hebben!!:D Ik heb ook een hekel aan mensenmassa's. Je zal mij ook nooit zien bij dingen zoals een intocht van sinterklaas ofzo, met honderden mensen. Of zoals koningsdag, met duizenden mensen proberen de glimp van wim-lex op te vangen. Wat bezield die mensen?!:$, denk ik dan. Ook festivals en pretparken in het hoogseizoen/vakanties zijn niet aan mij besteed, verschrikkelijk! Zo lang onze dochter ook nog niet naar school hoeft, gaan we bv doordeweeks naar de dierentuin, lekker rustig.

Feestjes daarentegen vind ik wel erg leuk, een bruiloft bv. Maar ook dan moet ik daarna echt even alleen zijn hoor, even alles op een rijtje zetten.

16. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh wat herkenbaar!! Ik ben ook altijd gesloopt en vind het super vermoeiend. Echt ik vind het super gezellig zoveel mensen over de vloer en kan het best goed managen allemaal. Maar als we dan gegeteb hebben en de hele dag er al op hebben zitten zou ik het liefst iedereen naar huis sturen en even tijd voor mezelf.. Maar mijn vriend heeft het liefst dat iedereen tot diep in de nacht blijft.. Terwijl ik dan zoooo graag alles aan de kant wil hebben en de rommel opruimen en even tot mezelf komen... Heel lastig

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Wat erg eigenlijk dat we al 6 pagina's vol hebben met vrouwen die dit net zo ervaren.. En dat we toch allemaal stug door blijven gaan :D

18. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Dit topic heeft echt mijn ogen geopend!! Ik lijk wel gek... Het voelt soms zo verplicht ook al is het suepr gezellig. Het kost me gewoon zo veel energie!

Dus ik vroeg mezelf net af wat me nu echt leuk lijkt en wat IK wil. En ik heb besloten het vanaf hu anders te gaan doen! En met mijn verjaardag gaan we dus gewoon lekker uiteten met de (schoon)ouders. En thats it! Geen gedoe thuis

19. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helemaal mee eens, daarom maak ik het mezelf al jaren 'makkelijk', niet meer die stress, als ik iets niet wil vieren, ga ik me ook niet verontschuldigen of alles uitleggen. En als ik wel iets vier, zorg ik voor een goede voorbereiding, ga ik niet meer vantevoren zo hard schoonmaken tot ik uitgeput ben (beter schoonmaken NA het feest, haha), koop ik drinkpakjes voor de kleintjes, zet ik alles op een 'pak het zelf'-tafel... en als iedereen wil blijven eten, prima, maar dan halen we chinees of friet. Heeeeel knap, al die mensen die nog uitgebreid koken voor de halve familie... maar ik lekker niet!

20. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het helaas ook. ik kijk dan ook al helemaal uit naar dit weekend. maar ik heb het ook als we naar verjaardagen toe gaan. na een uurtje ben ik helemaal op.

maar ik ben ook niet gezond en heb ook minder energie dan de gemiddelde persoon dit helpt ook niet mee natuurlijk.

Deel Deze Pagina