In het na de geboorte gedeelte zitten een aantal leeftijd gerelateerde forums zoals "baby en dreumes" "peuter en kleuter" en dan "schoolgaande kinderen en pubers" Het laatste gedeelte is een enorme tijdsspanne met heel wat ontwikkelingen die enorm ver van elkaar af kunnen staan. Er zijn veelal topics te vinden over de basis school leeftijd en weinig over de puber leeftijd. Je zou er haast van gaan denken dat er geen leden met pubers op dit forum zitten. Toch zijn er een heel aantal die naast hun kindje van een jaar of 2 a 3 ook puber zonen en dochters hebben, waaronder ik. Ik had telkens wel dingen die ik er neer zou kunnen zetten. Maar het staat en voelt enorm raar om over puberzaken te beginnen op een forum waar hoofdzakelijk over kleuter en onderbouw onderwerpen gepost wordt. Toch heb ik gister de stoute schoenen aangetrokken en een post gemaakt over de baard van mijn oudste zoon. Ik vroeg me namelijk af hoe je het beste kan beginnen aan scheren...wanneer anderen daar mee begonnen zijn enzo. En daarin melde ik ook dat t een beetje vreemd en oud gevoel gaf....niet passend voelde om tussen "eerste dag kleuterschool" en "wat neemt jou kind mee voor de pauze" een topic over de baardgroei van mijn puber te beginnen. En in een reactie gaf blup aan dat zij daar om ook vaak maar niet poste omdat het inderdaad niet zo passend lijkt. En ik en ik denk blup ook denken dat dit voor meer mensen zo zal zijn. Maar juist omdat het wel weer een hele aparte leeftijd is vroegen wij ons af of het mogelijk zou zijn om een apart forum te hebben voor de puber gerelateerde onderwerpen. Want het is nogal een verschil tussen die eerste keer basis school en de eerste keer VO. In jaren maar zeker ook gevoelsmatig! En puber ben je toch tot een jaartje of 18 terwijl de kleuterleeftijd met 3 begint.
Ook ik zou het fijn vinden de mijne is net begonnen in de pubertijd en merk net als blub en Wilma dat je niet altijd je verhaal kwijt kunt over deze leeftijds groep. Terwijl wij idd ook daar over vragen zouden hebben. Dus ja ook van af mijn kant zou het leuk zijn. Bijvoorbeeld is de jouwe ook zo dwars. Hoe pak je huiswerk aan welke klusjes in huis geefje hoeveel zak geld. Hoe heb je de keuze.s gemaakt voor het vervolg onderwijs. Maak jij je ook zorgen over je puber kind dat soort vragen. Dus het zou fijn zijn of we mogen de paar die al wat grote kinderen hebben die vragen in de lounge te mogen stellen. Als sup topic daar??
ik moest ff zoeken maar ben er dan ook. ik heb weinig meer toe te voegen,wilma heeft het duidelijk verwoord. ik loop er ook tegenaan en post dan dus óf maar niet óf heel soms toch iets( maar dan voel ik me een buitenbeentje) óf liever in de lounge , dat voelt dan toch prettiger, hoewel het daar dan weer niet echt thuishoort.
Ben benieuwt! (En sorry blup ik had gewoon een linkje in dat topic over de baardgroei moeten plaatsen eigenlijk)