Gesloten vagina

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HabibiAna, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    ik heb vandaag op het cb te horen gekregen dat mn dochtertje een gesloten vagina heeft:(er zit een klein gaatje en daaronder dus een streepje (wat open zou moeten zyn).
    Ik vind het zo naar, blijkbaar wisten ze dit al by vorige onderzoeken en vonden ze het niet nodig om aan my te vertellen. Niet dat ik er iets aan kon doen, maar toch.

We moeten dus deze maand afwachten en als het niet vanzelf open gaat, krijgt ze een hormoonzalfje..;)

Heeft iemand hier ervaring mee of ooit van gehoord? ik niet nl.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.280
    6.806
    113
    Nee nog nooit van gehoord, :(

Hoe komen ze daar achter dan?

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hey ik kwam dat net ookal tegen. Wat ik me dan afvraag is heeft dat tekort aan oestrogeen dan ook invloed op andere vrl. dingen Bv haargroei, later borsten enz.? Heb echt geen idee.

Haar haargroei is wel erg traag, weet niet of dat er dan ook mee te maken heeft:(

@bosi. ze keek gewoon tussen haar benen en zag dat er een dicht streepje zat op de plek waar dus een opening hoort te zitten.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ze hebben het over een tijdelijk tekort. ik zou het ook niet weten mischien even naar de huisarts bellen? die zal je daar best antwoord kunnen geven

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Toevallig heeft het dochtertje van een vriendin dit ook.
    Zij krijgt ook een hormoonzalfje. Ik heb eens op internet gekeken en het schijnt wel vaker voor te komen en het is tijdelijk.
    Het gaat om een dun vliesje dat tussen de kleine schaamplipjes groeit. Dit is makkelijk te verwijderen.
    Als het echter de grote schaamlipjes zijn die "dicht" zitten dan kan het aangeboren zijn en kan het verdere concequenties hebben voor de baarmoeder etc.

Ik zal gewoon even de HA bellen en vragen of hun ook even willen kijken en duidelijke uitleg willen geven.

suc6, kus miek

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ja, ik ga morgen idd even de ha bellen. Dat cb word je ook niet wijzer van zeg;)

Ik hoop iig niet dat het dan om die grote schaamlipjes gaat!pff, nu maak ik me toch wel zorgen hoor:(

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb er ook niet van gehoord. ik vind het bijzonder slordig en onattent dat ze voor jou hebben besloten dat je het niet hoefde te weten. erg slordig. bah. heb je nu verder wel fatsoenlijke uitleg gekregen. anders gewoon naar de dokter gaan hoor.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ten eerste: maak je niet te druk!!

Hier zei het CB juist, maak je geen zorgen en ook niet als de HA zich wel zorgen zou maken. Die zien dit namelijk niet zo vaak!!

Toevallig zei het CB dit gisteren ook over mijn dochtertje. Ze heeft het niet vanaf de geboorte, dus kan het geen echte verdere gevolgen hebben. Het is iets hormonaals waardoor het tijdelijk dicht gaat. Bij Julia was het genoeg open zodat ze goed kan plassen, dus doen ze er niets aan. Als je hormoonzalf gaat gebruiken kan het zijn dat als je er mee stopt, het meteen weer dicht gaat. Het moet alleen vóór het zevende levensjaar wel dicht gaan, omdat ze dan eventueel heel vroeg zou kunnen gaan menstrueren en dan moet het open zijn.

Maak je echt niet teveel zorgen, het CB deed er gisteren hier heel rustig en onbezorgd over, en we hoefden er ook niets aan te doen. Relax dus!

10. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Het komt best vaker voor hoor.heb het eens gehad toen ik op het kinderdagverblijf werkte. meisje heeft een zalfje gehad en alles is goed gekomen toen!

Groetjes Ylona

11. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb hier toevallig van de week op het internet naar zitten zoeken.
    Mijn dochter heeft niet dat de schaamlipjes tegen elkaar zitten (dus dat de vagina dicht zit) maar juist dat ze tegen de grote schaamlippen zitten geplakt. Iemand hier ervaring mee?
    Zeker niet vanaf de geboorte maar sinds een paar maanden is het zo. Waarschijnlijk, denk ik zelf, veroorzaakt door een erge luieruitslag van de tandjes. Ik denk dat dit (ongeveer) het zelfde is en dat het allemaal vanzelf wel over zou gaan. Maar ik wilde het juist de komende keer gaan vragen op het CB.

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pff ik krijg nu een meid en vind het allemaal zo eng! bij een jonge gaat het eigenlijk allemaal zo makkelijk.. bij een meisje moet je dus uitkijken voor verklevingen? je moet op een bepaalde manier der billen afpoetsen en der vagina schoon houden? is dat niet ontzettend moeillijk? ik ben er nu al onzeker over!

13. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Nou ik had hier dus nooit van gehoord tot ik het laast voor het eerst zag bij een kindje op het kdv. (ben lijdster) en deze ouders zijn dus naar de ha gegaan en door gestuurd naar de kinderarts.

want sorry als ik je bang maak. het kan namelijk twee kanten op aan.

het kan een dun vliesje zijn. wat weg gaat met de zalf
    en anders operatief

maar het kan ook zo zijn dat er iets aan de binnen kant niet goed zit.

en wat de arts tegen hun zei. is dat ze heel blij waren dat ik het nu ontdekt had. (en ik kon me zelf wel voor me kop slaan dat ik het nooit eeder gezien heb kindje is gewoon al 1,5 maar ja je kijkt daar niet heel vaak op die manier) want meestal wordt het pas later ontdekt. en dan meestal als het meisje ongesteld gaat worden en dat dus niet weg gaan en er daar heel veel pijn vandaan komt.

Dus ik advieseer je toch echt wel ga naar de ha en laat je door stuuren naar een kinderarts. en laat die het goed na kijken en je goed informeren.

14. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter had dit ook. Ik heb me er nooit druk om gemaakt. Ze zeiden bij het CB dat het wel vaker voorkomt. Dat het waarschijnlijk vanzelf nog opengaat en anders in de pubertijd door de hormonen. Of als het in de pubertijd nog niet open zou zijn dan met een kleine ingreep.
    Met 20 maanden is het inderdaad vanzelf open gegaan.

Welnee joh, gewoon schoonmaken, niks moeilijks aan ;) Die verkleving is bij de geboorte al, dat heeft niks met verkeerd schoonmaken te maken.

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie

Meis je bent zelf ook een meisje. het ziet er het zelfde uit als bij je zelf alleen dan allemaal in het klein. schoon houden en maken net als bij je zelf. gewoon van voor naar achter. en heeft ze veel gepoept even de lipjes op zei en schoon maken. net als bij een jongen het veletje even naar achter en schoon maken. of de baletjes even op zei. en ik zal je vertelen. dat veltje naar achter vindt ik zelf intiemer en meer werk en secuurder werk als dat bij een meisje. (en dan werk ik al 10 jaar in de kinder opvang )

16. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft dat ook, ze heeft een soort vliesje waardoor haar vagina nu gesloten is. Ze kan nu nog wel gewoon plassen en heeft er geen last van ofzo. Het CB zei dat het niks ernstigs is, we moeten alleen even in de gaten houden of het niet nog meer dicht gaat, dan zou ze namelijk problemen kunnen krijgen met plassen. Het CB gaf ook aan dat het vanzelf open gaat en anders inderdaad met zalfje oid. Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ze gaven aan dat het absoluut niet erg was. Nou ben ik niet iemand die wat het CB zegt klakkeloos aanneemt ;), maar mijn gevoel zegt ook dat het wel goed zit. Succes!

17. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    sharon

ik vond mijn meid veel makkelijker te verzorgen dan de jongens . dat valt echt heel erg mee hoor. gewoon aangeven aan je kraamhulp ze helpt je wel over je onzekerheid heen.

18. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Toch 'fijn' om te horen dat ze niet de enige is.. Ik had er echt nooit van gehoord. Maar ja, je zou er ook niet zo gauw over beginnen tegen anderen lijkt my;)

We zyn vandaag naar de ha geweest en die zei dat het wel vaker voorkomt idd en dat het een vliesje is. Ze zei dat ik het met vaseline kan proberen, gewoon 2x per dag erop smeren en dat heeft ook weleens geholpen..dus ben benieuwd!
    We gaan dat eerst proberen en als dat niet werkt dan zien we verder.
    Ik sta niet echt te springen om die hormoonzalf te gebruiken of een medische ingreep te laten doen, dus hoop dat het vanzelf open gaat!;)

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mijn dochter heeft het ook, verkleefde schaamlipjes. Mn zus werkt in ziekenhuis en heeft voor mij overlegd met een gyn en daar kon ik langskomen. Toen heeft ze een aantal weken een hormoonzalfje gekregen en ging het wat open. Nu is dit al een jaar geleden en is niet meer verder opengegaan. Binnenkort nog maar weer eens langs huisarts.
    Komt best wel vaak voor hoor..en meestal gaat het in puberteit vanzelf over en in zeldzamen gevallen moet het geklieft worden (zoals dat heet)

Deel Deze Pagina