Van alles bij elkaar!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik weet niet of ik het hier goed plaats, maar zit met het volgende:

Mijn zoontje is al weken niet echt lekker. Hij heeft geen koorts, maar steeds erg verkouden en drinkt daardoor niet goed.. Nou, dat drinken dat accepteer ik nu wel, maar afgelopen week is hij ook heel erg gaan hoesten en daarbij overgeven.. Als hij hoest gaat hij helemaal kokhalzen!
    Wel 4 a 5 keer op een dag!
    Als 3 keer bij de huisarts geweest en die zeg dat er niks aan de hand is :(
    Ook slaapt hij slecht en huilt hij heel veel terwijl je hem voorheen nooit hoorde!!
    Wat zouden jullie doen?? Ik ga zo weer naar de HA en eist een kuur voor hem, ook al hoort hij niks..

Nu het volgende. Hij eet meestal een boterham rond 12 uur en dan een flesje rond half 3.. Nu slaapt hij al zolang. Zal ik dan zijn boterham maar overslaan en gelijk een fles geven??

Ik weet soms echt niet meer wat ik moet doen hoor!!

Ik hoop dat jullie wat tips hebben.

Liefs

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

kun je misschien naar een andere ha dan je eigen? voor een second opinion?
    Ik zou me ook ongerust maken als het zo blijft en de ha doet niks. Heel veel sterkte!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankjewel!! We gaan zo weer naar de HA en dan neem ik mn man mee... En ik ga denk ik wel eisen dat ik verder wil....

Heeft hier iemand ervaring met kindjes die erg hoesten en er ook van moeten overgeven???

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

goed zo! ik vnd dat hij verder moet kijken. ik heb er verder geen ervaring mee. hoop dat iemand je kan helpen verder.

5. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

zou zeker erop staan dat ze eens gaan kijken wat er nou aan de hand is desnoods dat ze je doorverwijzen of iets. Meestal zijn ze niet zo happig op kuurtjes geven (wat helemaal niet zo erg is)maar lijkt me wel dat er even een keer wat aan gedaan moet gaan worden. Zou hem trouwens gewoon zijn boterham met wat melk geven misschien niet de hele hoeveelheid.....

Groetjes Lysanne

6. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Mijn zoontje heeft dat ook gehad: veel hoesten en daardoor kokhalzen. Soms kwam de hele fles er weer uit. Ik kreeg van de huisarts het advies om te stomen (in badkamer gaan zitten en douche op z'n heetst zetten), verder natte handdoeken ophangen in z'n slaapkamer. Het heeft hier goed geholpen!
    Succes! Hopelijk is het gauw weer over!

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Liesbeth: Natte handdoeken?? Werkt dat? Ow dan ga ik dat ook eens proberen. Hoelang heeft het geduurd bij jou kindje??

We zijn doorverwezen naar de KA.. Hij kon nl niks ontdekken en vond het toch wel raar.
    Is pas over 2 weken, als het dan over is dan kunnen we de afspraak afzeggen

8. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hier ook gehad hoor, zo erg hoesten dat de fles er weer uit kwam. T ging vanzelf over, veel stomen, eucalyptusbadje maken, neusspray etc..
    Succes!

9. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Nou ja, het was om de boel een beetje vochtig te houden omdat met dit weer de lucht erg droog wordt door de verwarming (en wij hadden niet eens op zijn slaapkamer de verwarming aan). Dan komt de boel een beetje los. Het werd hier na het stomen meteen beter. Flessen bleven er weer in en na een paar dagen was de hoest helemaal weg. Weet natuurlijk niet zeker of het anders ook zo snel weg was...Maar mijn moeder vertelde dat ze dit met mij vroeger ook vaak gedaan heeft
    De huisarts zei hier ook nog dat die kleintjes hun hele lijfje nodig hebben voor het hoesten (kost veel energie)en als de maag dan vol zit, komt het er al gauw weer uit. Dus zij adviseerde ook kleine porties geven, zodat de maag niet helemaal vol zit. Heb ik uiteindelijk niet gedaan hoor. We hadden net een beetje een ritme met 4 flessen.
    En geen prikkelende geuren in de buurt van je zoontje (etensluchten, parfums, ed), gaat hij alleen maar meer van hoesten.

Fijn dat het er nu in elk geval serieus naar gekeken wordt, maar het is wel te hopen dat het niet nog 2 weken duurt!

10. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi Jannn,

Wat vervelend zeg van je zoontje! Misschien kun je de druppels en siroop van VSM proberen? Tussikind heet dit. Dit is homeopatisch en misschien helpt het bij z'n (kriebel)hoest.
    De tip van de natte handdoeken vind ik ook erg goed. Ik zelf het 2 kopjes op de verwarming staan gevuld met water. Is eigenlijk hetzelfde effect.

Hier in ieder geval de site van VSM. Kun je even kijken of je het wat vind. Ze hebben trouwens voor alle soorten griep en pijntjes wel iets ;)

Hoest | Pure Lijfkracht van VSM

Deel Deze Pagina