Binnenkort komt het er weer aan, juffendag! De dag dat bij ons de verjaardagen van de juffen wordt gevierd. Maar om nu niet weer met een doos chocolade aan te komen, zoek ik wat anders. Zijn er dames hier met wat meer ervaring en die wat inspiratie voor me hebben? Alvast bedankt!
Vorig jaar hebben we de juf van mijn dochter een bon voor een high tea aangeboden. Deze was leuk verpakt tussen allemaal theezakjes, die de kinderen zelf hadden versierd. Aan ieder kind was gevraagd om over een bestaand theezakje heen een vrolijke verpakking (papiertje) te maken met een tekening en/of tekst voor de juf. Dit alles hebben we in een mand gedaan, cellofaan er omheen, strik erop en klaar!
Ik vind het wel leuk als er iets zelf aan geknutseld is door mijn dochters. Denk dat de juffen dat ook leuk vinden. Op Pinterest vind ik vaak leuke ideetjes. Misschien een bloempotje laten beschilderen/versieren en dan een bloemetje erin. Folie eromheen en klaar ben je.
Bloempotje verven, theedoos met rode vingerafdrukken en dan met een zwarte stift pootjes, hoofdje en stippen (lieveheersbeestje) Weckpot met alle ingrediënten om koekjes te bakken, op een stukje stof tekenen en dan op het weckpotje afdekken en lint er omheen. Op een mok of schaaltje tekenen en afbakken. Klein weckpotje vullen met snoepjes en op het potje tekenen. Samen koekjes bakken en dat leg je in een schaaltje/potje/bordje Theepakketje maken, theezakjes versieren of een grote zak met lekkere losse thee en met bijvoorbeeld een bordje voor het theezakje/thee ei kun je ook versieren. Wil je niet knutselen dan kun je ook een boek geven om voor te lezen in de klas (bijvoorbeeld de gruffelo nu 2 euro bij de boekhandel) Niet vergeten een mooie tekening.