Ik wil graag zwangerschapsjoga gaan doen en bij mij in de buurt wordt dit al aangeboden vanaf het begin van de zwangerschap. Ik zou nu dus al kunnen beginnen. Maar omdat het nogal prijzig is vroeg ik me af wanneer de beste tijd is om hiermee te beginnen? Als ik nu al begin wordt het namelijk best duur. Ook ben ik erg benieuwd wat de ervaringen zijn met zwangerschapsjoga, of je er lekker van ontspant en of je er wat aan hebt bij de bevalling bijvoorbeeld. groetjes
Ik zou wat later beginnen, dan heb je er denk ik meer aan, omdat je toch wat stijver wordt! Ik ben begonnen met 20 weken en het duurt tot week 33. Het is ontspannend voor je koppie, maar ook voor je lijf; wij doen veel oefeningen om de bekkenbodem soepeler en sterker te maken. Er wordt veel op de ademhaling gelet, wat als het goed is van pas gaat komen bij de bevalling!
het mooie met yoga is dat het niet uitmaakt, dus vooral doen wat je zelf het prettigst lijkt. ik vond het fijn het tot het allerlaatst te doen mijn vorige bevalling begon tijdens een yogales! maar ik zou in ieder geval nog eventjes wachten als je niet de hele zwangerschap wilt. of je kunt alvast een normale yogales doen? ik heb vorige keer tot 33 weken normale yoga gedaan, en vanaf week 25 ofzo ook zwangerschaps yoga erbij!
Ik heb bij m'n eerst ook yoga gedaan.Van week 22 tot 34 ong.Het was wel een beetje een 'zweverige' lerares,maar ik heb bij de bevalling wel veel gehad aan de ademhalingstechniek die je leert.Ik denk niet dat ik nu weer iets ga doen,ik weet het nog wel. Wanneer je er mee begint maakt denk ik niet uit.