Ligt ook heel erg aan de bedrijfstak en functie waarschijnlijk. Als je in de academie solliciteert op een vaste baan, zijn 250 sollicitanten echt niet ongebruikelijk...
Mag je onzin vinden, zo gaat het gewoon. Het verbaast me meer dat mensen van één sollicitatie zoveel verwachtingen hebben
Ik vind het echt onbeschoft. Het zijn mensen waar je het over hebt die hun tijd en moeite in een brief stoppen omdat de er graag willen werken. Niets laten horen is echt niet oké!
Niets laten horen is iets anders, en ook dit doen veel bedrijven niet. maar volgens mij heeft ts te horen gekregen dat zij het niet geworden is? Ik vind het eigenlijk gewoon normaal hoor. Solliciteren is gewoon niet fun, dat zeker. Maar ik zou wel mijn verwachtingen bijstellen als ik ts was.
Nou idd! Ik ben 2,5 uur bezig geweest om een brief te maken en mijn cv te updaten. Als ze dan voldoende kandidaten hebben, dan moeten ze de vacature eraf halen. Maar goed, leermoment voor mij en ik ga me weer eens verdiepen in het solliciteren en hoe ik de leukste vacatures ook als eerste te zien krijg. Mijn cv is iig up to date
Nee mijn sollicitatie is niet aangekomen of wordt niet meer gelezen omdat ze voldoende reacties hadden. Al voor sluitingsdatum van de vacature. Ik vroeg: kan ik het alsnog mailen. Nee heeft geen zin zei ze.. Dus ja...ik heb geen eerlijke kans gekregen zeg maar.
Je komt een beetje kattig over, ik verander mn argument niet. Ze zit toch binnen de reactietermijn? Er staat niet in een vacaturetekst dat de eerste en snelste sollicitanten voorkeur hebben lijkt me. Mijn statement is, dat als je voldoende reacties hebt, moet je de vacature sluiten. Stel dat je 4 weken een vacature laat openstaan en na 7 dagen heb je al teveel reacties, waarom zou je hem dan open laten staan? Dan hebben al die mensen die in die 3 weken nog moeten doen om te schrijven dus bij voorbaat al pech? Dus of sluit de vacature, of laat alle brieven gewoon binnenkomen en ga deze na de sluitingsdatum allen beoordelen en kies daar een aantal uit. Dat laatste doen wij in ieder geval op het werk. We hadden laatst 4 plekken en 18 brieven, die lezen we dan allemaal en we pikken er dan een x aantal uit en de rest krijgt bericht dat ze niet door de briefselectie heenzijn.
Nou inderdaad, maar het hoeft niet eens een vaste baan te zijn. Ook voor tijdelijke functies zoals een PhD of postdoc krijgen wij dat soort aantallen sollicitaties binnen.