Baby slaapt langer door 's nachts, ik pijnlijke volle borsten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kwebbelsnoes, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dames, heb even advies nodig.

De laatste dagen slaapt mijn zoon ineens door tot 6:00 na zijn voeding om 23:00.
    Het resultaat is dat ik rond een uur of 4:00/5:00 klaarwakker ben omdat ik borsten heb als kanonskogels, hard en pijnlijk.
    Ik wil dan liever niet gaan kolven omdat mijn productie zich dan nooit aanpast aan zijn slaapritme.
    Vannacht heb ik uiteindelijk boven de wastafel wat melk uit mijn borsten staan masseren, maar ja, dat is natuurlijk ook geen oplossing.

Ik moet er bij zeggen dat ik erg veel melk heb, na een voeding kan ik nog makkelijk 160 cc nakolven.
    Ook heb ik al 2x een borstontsteking gehad, dus ben erg bang voor herhaling als ik te lang met volle borsten loop.

Wie heeft er tips????

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik had tot een maand of 9 snel last van pijnlijke stuwing.
    Maar mijn zoontje sliep amper door hoor, maar als hij eens 7/8 uur aane 1 stuk sliep, dan kolfde ik de eerste spanning boven de wasbak weg, dat drinkt ook fijner voor je kleine!

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik ging het begin 's nachts even de ergste spanning eraf kolven met handkolf. Na 2 dagen had ik er geen last meer van.
    Hier ook een keer een borstontsteking gehad en dat wilde ik niet meer.
    's Morgens dronk ze dan 1 borst en de andere kolfde ik om een voorraadje op te bouwen + de melk van 's nachts, had ik snel een voorraadje. Op een gegeven moment krijg je vanzelf minder snel stuwing.

4. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik kolfde ook af, het was alsnog na een paar dagen voorbij, die ergste stuwing. Ik zou het dus wel doen.

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Heb jij geen hyperlactatie?? Klinkt een beetje als wat ik had. Heb blokvoeden gedaan (zie borstvoeding.com) en daarna was het helemaal prima.

Liefs

6. fafje

fafje Niet meer actief

mijne slaapt elke dag tussen 21 en 22 tot zeker 4uur...ik kolf elke dag rond 23/00u voor voorraad...vind het wel handig...wnat soms slaapt hij de nacht door (tot 8u)en dan staan ze net niet helemaal op ploffen en dan blijft mn prodoctie ook nog op gang...en heb ik een standaard kolfmoment even voor het naar bed gaan

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Dank jullie voor de tips, gisteren had hij om 21:00 al zijn laatste voeding en kwam hij dus rond 4:00 weer.
    Heb toen idd rond 23:00 nog wat gekolfd voor in de vriezer.
    Ik had om 4:00 nog steeds wel erg volle borsten, maar niet meer zo pijnlijk.
    Moest nog steeds wel wat melk wegmasseren, anders kon Jelmer niet goed drinken, als ik dat niet doe, komt er bij het aanhappen gelijk zo'n grote golf dat alles langs zijn kin loopt en zitten zowel hij als ik onder de melk.

Zal eens kijken naar hyperlactatie, zou best kunnen, want zelfs overdag als hij gewoon om de 3 uur komt komt het er wel vaak gelijk met golven uit.

8. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou eerder proberen om direct na de (laatste) voeding te kolven, dan zijn je borsten ook een keer helemaal leeg, maar je geeft niet een extra prikkel voor productie - wat je volgens mij wel doet door 2 uur na de voeding te gaan kolven.

Heb zelf bij beide kindjes wel een tijdje overproductie gehad, maar als ik het zo lees niet zo heftig als bij jou.
    Omdat je aangeeft al borstontstekingen gehad te hebben zou ik niet zomaar wat gaan uitproberen, maar er liever deskundig advies bij vragen (en natuurlijk zitten hier een heleboel deskundigen, ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar een lactatiekundige kan jouw specifieke situatie misschien toch beter beoordelen).

Deel Deze Pagina