Hallo Dames Momenteel ben ik 27 weken en 4 dagen zwanger. Weet iemand dan ongeveer wanneer de bevruchtingsdatum was? Of is dat niet zo te zeggen?
Je kunt het alleen bij benadering zeggen. Je bent nu 27 weken en 4 dagen, je krijgt in principe twee weken kado (tussen laatste menstruatie en eisprong) dus trek er twee weken vanaf. En tel vanaf vandaag dan 25 weken en 4 dagen terug. Je zit dan redelijk goed gezien je eisprong. Maar ja je lijf is geen exacte wetenschap, dus wanneer je baby wat later is ingenesteld of wat eerder, dat kan er voor zorgen dat je een licht vertekend beeld krijgt. Maakt het iets uit, wanneer de bevruchting is geweest?
Aangezien dat ongeveer op dag 14 van je zwangerschap is, is dat dan 25+4 dagen geleden, 23 februari dus. Kan een paar dagen schelen. Kun je alleen echt zeker weten in het geval van een vruchtbaarheidsbehandeling of als je maar 1 keer seks gehad hebt die maand natuurlijk.
Dan moet je bijgehouden hebben wanneer je seks hebt gehad en daarnaast ook weten wanneer je ei is gesprongen en zelfs dan lijkt het me lastig.. Stel je ei was op 11-08 en je hebt alleen die week seks gehad op 12-8 dan is het 12-8 geweest. Maar heb je 11-8 en 13-8 seks gehad ja dan een van die 2... Lijkt mij hoor Ben geen expert.
Nee in principe maakt het niet heel erg veel uit. Maar was die periode op vakantie en vroeg me af of ze dan daar "verwekt" zou zijn
Nou we hebben die maand maar 4 keer sex gehad en dat was 16 febr 22 febr 27 fbr en 28. En ja door ervaringen met buitenbaarmoedelijke zwangerschap hield ik dat bij. Ik had een regelmatige cyclus van 25 dagen. Dus denk dat het hangt tussen de 16 febr en de 22 febr haha omdat die andere datas ver na mijn wss eisprong zijn. En die 22e waren wij in het buitenland. Ben er gewoon nieuwsgierig na dan kan ik later zeggen ja toen papa en mama daar waren hebben we jou "gemaakt"
Mijn eerste is 'gemaakt' tijdens een dienstweek (slechts 1 keer seks die maand... weet ook nog details van die vrijpartij ha ha, op de bank in woonkamer). Mijn tweede weet ik niet precies, maar was een te laat ei, 5-6 dagen voor vermoedelijke eisprong (achteraf gezien dus) laatste keer seks gehad . Klein wondertje dat het toch raak was . En tja, de derde, eisprong was op 13 juli (vastgesteld met temperaturen) en we waren toen al een week op vakantie (en hadden het heel gezellig , ha ha!). Dus kan wel zeggen dat ze in Zuid-Frankrijk in stacaravan is 'gemaakt'. Zo te lezen was het voor jou dus ook een vakantie 'souvenir' ... (het zal denk nog wel een tijd duren voordat mijn kinderen dergelijke verhalen kunnen begrijpen en waarderen, vermoed ik . Want yuk, ouders die seks hebben!? )
hahah! ja inderdaad dat kan niet he, ouders die seks hebben Maar wat leuk dat jij weet wanneer je kids "gemaakt" zijn. Ik twijfel daarom beetje tussen 16 febr en de 22e omdat zaad soms lang kan overleven zou het van allebei de datums kunnen zijn. Hoewel de 22e wel een dag voor mijn vermoedelijke eisprong is.