Zaterdagmiddag was ik net naar het toilet geweest en was wat aan het opruimen. Ineens voelde ik het nat worden en leek net of ik in m'n broek geplast had! Schrok er een beetje van. Even later verloor ik weer een beetje, dus maar weer een schone onderbroek. Verder geen last meer van gehad. Tot gister. Weer ineens een natte onderbroek. Wilde niet in het weekend de verloskundige voor bellen, want voel me dan zo'n zeur. Ben pas 21 weken dus kan me ook moeilijk voorstellen dat het vruchtwater is. Maar lijkt me toch ook niet dat ik spontaan incontinent aan het worden ben? Vandaag nog geen last van gehad maar het zit me toch niet helemaal lekker. Heb verder geen buikpijn ofzo. Alleen soms een harde, strakke buik waarvan ik ook geen idee heb of dit nou een zg harde buik is. (eerste zwangerschap..) Heeft een van jullie een idee wat het is? En het is zeker te laat om nu nog de verloskundige te bellen? Alvast bedankt voor de reactie! Groetjes Lotte
Hoi lotte, Het is nooit te laat om een verloskundige te bellen en voor twijfel over vruchtwater verlies mag je ALTIJD bellen ook in het weekeinde! De gezondheid van je kindje weegt zwaarder dan onze weekeind rust! Bij vruchtwater verlies blijf je continu nat, hoe jij het beschrijft denk ik inderdaad dat het urine of afscheiding is (dit word meer en wateriger in de zwangerschap) Als het nog eens gebeurt, bel je dan even? Liever een keer te vaak controle dan teweining! IMke