Heb de hele dag al een beetje last van een "gespanne buik". Weet niet hoe ik het moet beschrijven maar hij voelt een beetje hard Ook heb ik rechts onder mn navel een soort van spierpijn gevoel op 1 plek. Wat kan dit zijn ?
Meestal beginnen harde buiken vanaf de vierde maand (2e helft van de zwangerschap), maar soms komen ze eerder voor. Ik zou gewoon even je vk vragen. De pijn rechtsonder je navel zou ik niet weten, het kan niet van de baarmoeder zijn want die zit nog niet zo hoog met 12 weken. Misschien een spiertje ofzo verrekt?
Hoi meid, Je hebt last van de groei van de baarmoeder denk ik. Ik heb hier ook last van gehad en ook die pijn rond de navel herken ik. Mijn vk noemde dit...oprekken van de baarmoeder en banden. Ook je organen (darmen etc.) moeten een andere plek gaan vinden en gaan anders werken. Je lichaam is een beetje van slag op het moment. Dit bij elkaar opgeteld veroorzaakt je kwaaltje. Wil je echt zekerheid, dan kun je je vk of gyn even om raad vragen.
Ik had dat gespannen gevoel als ik te hard aan het werk was geweest. heb nu geleerd dat zodra ikhet aan voel komen ik rustig ga zitten en even pauze neem. Ga daarna op een lager tempo verder.