Andere vk gekozen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Silly, 23 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Bij m'n 1e zwangerschap vond ik de begeleiding van de vk niet goed.
    Ik kreeg telkens twee jonge meiden die bij elk bezoek zeiden dat alles goed was. Ook zit er bij die praktijk 1 oudere vk. Die heb ik in totaal 2x gehad tijdens mijn zwangerschap. De 1e keer was ze niet echt tevreden (ik dacht nog ouwe zeur ;) ) en de laatste keer dat ik haar kreeg (10 dagen voordat ik uitgerekend was) vond ze m'n bloeddruk veel te hoog (dat vond ikzelf ook en heb dat herhaalde malen tegen die jonge vk gezegd; kon ik wel hebben gezien m'n leeftijd :rolleyes: ) en heeft ze een urinetest gedaan en die was niet goed; teveel eiwitten. Ik moest de volgende naar het zk naar de gyn. Die nacht is m'n zoontje geboren. Bij de bevalling was die ouwe zeur aanwezig en daar was ik dus eigenlijk wel blij om omdat ik na de bevalling niet goed werd en naar het zk moest. Stel voor dat ik die jonge vk had gehad, hoe was m'n bevalling dan gegaan. Ik heb dus geen vertrouwen meer in de vk-praktijk; ik woon in een dorp dus dit is de enigste.

    Gelukkig had mijn buurvouw een vk best wel dicht in de buurt waar ze heel tevreden over was. Ik deze vk gisteren gebeld en volgende week heb ik een kennismakinggesprek. Hele aardige vrouw. Ik heb er nu wel een goed gevoel bij. Heb me wel voorgenomen dat wanneer ik na dit gesprek toch twijfel ik gewoon verder ga kijken. Bij zo'n belangrijk moment in je leven heb je toch gewoon goede begeleiding nodig.

    Sorry voor het lange verhaal maar wilde het gewoon even kwijt.
    Vind het wel weer spannend m'n 1e bezoekje aan de vk.

    Silly
     
  2. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hmm Idd silly

    Ik heb ook 2 jonge mensen en 1 oudere. En had er in het begin het zelfde gevoel over. Ik kom de kamer in ze kijken ff en ik ken weer weg want alles is in orde.

    Ik ben doodsbenauwd voor de bevalling en dit vertelde ik haar ook een jongere.. Maar die zei heel simpel nadat ik al me moed had verzamelt om het te zeggen zei ze Je moet er maar met iemand over praten..

    Tsjaaa kdacht Hallo ben hier toch bij me eigen vk?! om erover te praten.

    Maar toen voelde ik me kindje een paar dagen niet en ben ik naar ze toe gegaan en kreeg ik de oudere vrouw en die had me helemaal gerustgesteld!

    Dus daardoor ben ik maar gewoon bij me vk gebleven, ik wacht het allemaal maar af. en als me bevalling nou niets blijkt te zijn met deze vk neem ik net als jij de volgende keer een ander ;)

    Dus snap wel wat je bedoeld ;)
     
  3. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dat heb ik ook.
    Ik weet wat er fout kan gaan en dan moet je wel vertrouwen kunnen hebben in de persoon die je dan bijstaat.

    Maar je hebt nu een goed gevoel en ik neem aan dat je die oudere vk ook regelmatige bij je controles krijgt. Dan zou ik ook bij haar blijven als ik jou was. Maar vooral bij de 1e neem je alles maar gewoon aan maar dat zal ik nu niet zomaar meer doen. Ik heb wel geleerd van de 1e keer.

    Silly
     
  4. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou die oudere heb ik pas 1 keer gehad doordat ik het dus niet vertrouwde met de kleine.

    Voor de rest heb ik tot nu toe alleen een jongere blonde gehad. En in het begin dacht ik echt wat doe ik hier?! Maarja gisteren was ik dan wel weer tevreden.

    En die andere jongere heb ik alleen gehad met me echo om te kijken hoever ik was. En ja dies wel aardig maar ken der verder ook nog niet.

    Dus ben benieuwd wie van de drie straks aan me bedje staat.

    Maar als het me allemaal niet bevalt dan zal ik zeker net als jij straks voor een andere gaan kiezen.

    Maarja HOE weet je welke het beste bij je past? Je kunt niet zomaar overal langsgaan om ff kennis te maken enz daar hebben ze allemaal geen tijd voor :(
     
  5. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Dat weet je ook niet.
    Wel denk ik dat een oudere vk (die zelf ook kinderen heeft) en al bijv. 10 jaar in het vak zit, meer ervaring heeft dan een meisje van bijv. 23 die pas een paar bevalling begeleid heeft. Tenminste zo denk ik er over.

    Als ik jou was zou ik het wel aangeven dat je de voorkeur aan die oudere vk geeft. Een vriendin van mij kon ook niet overweg met haar vk. Ze heeft toen gevraagd of ze via het zk. bij de gyn haar controles mocht laten doen en dat mocht. Is al wel 5 jaar geleden dus ik weet niet of dit nu nog gedaan wordt.

    En idd je weet niet wie er straks aan je bed staat maar dan heb je nu in ieder geval een gerust gevoel bij de controles door de oudere vk.

    Silly
     
  6. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja idd!

    En ik kan ook wel overstappen naar een gyn. Maarja dat is toch anders dan een vk.

    Dan kan ik niet meer savonds gaan want dan kan me mannetje ook mee. En daarbij vind ik ook nog is dat ziekenhuizen zo Kill zijn :(

    Het komt denk ik allemaal wel goed ;)
     
  7. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Das ook weer waar.
    Een vk-praktijk lijkt me gemoederlijker dan een ziekenhuis. En bij een ziekenhuis kunnen ze niet altijd zo nauw op spreekuur werken dus misschien zit je wel een uur ofzo te wachten. Dat is ook niks.

    Ik wil ook het liefste bij de vk blijven alleen ben ik nu wat voorzichtiger en zal het eerder melden als ik twijfel of ergens mee zit. Maar das alleen maar goed.

    Bij jou gaat ie lekker hè Keejbie, al bijna 25 weken. Pfff dan moet ik nog lang wachten. Alleen heb ik het nu nog makkelijker dan jou. Jij hebt zeker al een "buikje". Nou dat "buikje" mogen ze hebben van me, daar zit ik niet op te wachten ;) . Zit alleen maar in de weg. Maarja het hoort erbij en het is voor een goed doel :) .

    Silly
     
  8. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Hehehe idd schiet al aardig op!

    Buikje zit zeker in de weg word er niet goed van maarja.. Me kleintje zit erin he ;)

    Dus dat maakt het verhaal wel ff anders.

    25 weken is al behoorlijk ver idd vergeleken bij 6 weekies.. Dan zit je nog in de eerste fase met nog geen dikke buik en ook niet teveel gedoe wat betreft kleding, slaapproblemen, zuurbranden enz. Hihi

    Maarja we hebben een goed doel he ;) En begin toch langzamerhand wel meer te verlangen na de kleine ;)
     
  9. Vanny

    Vanny Lid

    26 jan 2006
    40
    0
    0
    Liedekerke
    Hallo,

    Persoonlijk vind ik het belangrijkst dat je je goed voelt bij je vk.
    Uiteindelijk gaat dit om een belangrijke periode en als je je niet goed voelt kan je ook niet zo goed praten en zit je misschien wel met vragen waarop je geen antwoord krijgt.
    Dus ook al is de zoektocht misschien lang, uiteindelijk is de beloning groot.

    Mijn gyn (in België is er geen verschil tussen gyn en vk) is een warme vrouw die rustig al je vragen beantwoordt, je gerust stelt en heel lief is.
    Zo een moedertype'ke :)
    Ik voel me er heel goed bij en als ik een assistente krijg zoals vorige week dan sla ik al in lichte paniek. Dus ik vind het wel belangrijk ja.

    Veel succes met de zoektocht naar een goede vk !

    Groetjes.
     

Deel Deze Pagina