Hallo, Vorige week dinsdag ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een hartfilmpje en mijn bloeddruk. Omdat ik een gespannen buik met een band over bovenkant heen had. Daarbij voelde ik mij misselijk en duizelig. Achteraf was er gelukkig niks aan de hand. Voor mij gevoel is de kleine meer gaan bewegen, overdag of 's avonds het maakt niet uit, het rommelt goed in mijn buik. Daardoor lijkt mijn buik soms net een kegel zo gespannen. Is dat vele bewegen wel goed en dat mijn buik dan zo gespannen is? Verder blijf ik mij af en toe goed misselijk voelen, het zelfde als in het begin van de zwangerschap. Iets om zorgen over te maken? Ben 27 weken zwanger en as maandag heb ik weer controle, maar was nu al nieuwsgierig.
Hallo, Door het vele bewegen van die kleine kan dat jou buik prikkelen, waardoor deze hard word. Dat is niet erg. Harde buiken mogen maar ze mogen niet regelmatig worden en pijnlijk daarbij. Wat vaak helpt om de buik weer te laten ontspannen is een warm bad/douche/kruik. Veel bewegen van die kleine is goed. Doordat die kleine lekker actief is en de buik groeit komt je maag in de verdrukking waardoor je makkelijker misselijk bent. Eet op tijd, kleine beetjes, verspreid over de dag en niet te vet/gekruid eten. Groetjes Ineke
Hoi Ineke, Wat bedoel je hiermee: Harde buiken mogen maar ze mogen niet regelmatig worden en pijnlijk daarbij. Weet dat ze mogen en dat de kleine daar voor zorgt dmv bewegen. Die warme baden zijn idd een goede oplossing. Maar wat is niet regelmatig??? Ik heb ze elke dag, de momenten verschillen (ochtend of avond). Daardoor wordt het pijnlijk. Grt Judith
Hallo, Met regelmatig bedoel ik niet elke 10 minuten. Dat het elke ochtend is en dan weer weg gaat of ander tijdstip, dat zijn echt harde buiken. En geen weeen. Die harde buiken mogen maar je moet er wel op anticiperen door meer rust te nemen en evt. warmte. Zijn de harde buiken tgv het leven voelen van de kleine, heeft extra rust nemen geen zin. Dan lekker warm bad/douche/kruik. Groetjes Ineke