positieve test en bloed+krampen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beckje, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Vandaag begonnen de krampen na 3 dagen bruin bloed verlies.
    vandaag werd het rood... maar alleen met afvegen...
    ging net naar de wc, en zag een soort sliert vab cm of 2? kon het niet uit elkaar trekken. wel soort uit elkaar rollen tot een vlies... wat is dit? :(

de huisartsen zijn aan het staken dus kon ook niet naar de dokter vandaag :(
    ben ik nog wel zwanger?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Beckje,

ik kan het niet zeggen. Hoe ver zou je zwanger zijn? Voor een miskraam is het bloedverlies wat weinig en zou betekenen dat de rest nog komt of dat het toch gewoon goed zit. de buikpijn erbij is op zich niet zo'n heel goed teken, maar het kan allebei; goed of fout... Ik zou met mijn verloskundige bellen om een vroege echo tussen de 7 en 8 weken af te spreken.

groetjes Brigitte

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Beste brigitte, bedankt voor het antwoorden.
    Ik zou nu 4,5 weken zijn... Vind het lastig, echo kan zeker nog niet?
    misschien is het beter om nog een paar weken te wachten?

Groetjes becky

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Een echo nu heeft inderdaad geen zin. Het hartje van het kindje gaat pas kloppen tegen de 6 weken en dan nog is het vaak onduidleijk. Dus je zult echt moeten wachten tot 7-8 weken...

Groetjes Brigitte

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Ok...hopelijk hebben we dan duidelijkheid.... Doe nog wel tussendoor een test.

6. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Je kan beter wachten op de echo. Want een test zegt niks over het feit of de zwangerschap goed zit.
    Word het bloedverlies meer neem dan contact op met een verloskundige. Dat kan ook als je je nog niet hebt aangemeld.

Groetjes Ineke

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    het bloeden is even erger geworden maar nu zo goed als gestopt.
    maar als een test negatief of donkerder is geworden dan kan ik toch ook zien of het er nog zit? :)

8. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Nee dat kun je niet zien op een test. Want een test verschilt per gevoeligheid. Dus een donker of licht streepje zegt niks over het verschil wel of niet een miskraam.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina