Hoi, Ik heb even een vraagje, ik ben nu 30 weken zwanger en heb sinds een week bij het lopen een gespannen en strak aanvoelende buik. Dit gevoel houdt eigenlijk de hele tijd aan. Ik twijfelde of het harde buiken waren maar deze komen en gaan las ik ergens, deze herken je denk ik dus wel. Ik kan de buik nog wel licht indrukken en als ik ga zitten / liggen voelt hij weer zacht. De gespannen buik doet niet pijn maar voelt wel erg zwaar aan, kan dit komen door het snelle groeien of doordat de kleine een week geleden beweegbaar in de bekken is gaan liggen?Als ik mijn buik iets oplicht voelt het wat beter. Af en toe heb ik ook wat lichte krampen. Ik maak me er toch wel wat zorgen over, voel de kleine wel gewoon goed. Ik hoop dat u antwoord kan geven op deze vraag, zodat ik weet wat het is. De verloskundige gaf een beetje onduidelijk antwoord toen ik belde. Groetjes
Hoihoi, Je buik word steeds wat zwaarder dit merk je. Je baarmoeder/banden/bekkenbodum en buikspieren moeten steeds wat harder gaan werken. Het strakke gevoel komt ws daar van daag. Toch kan het ook een blaasontsteking zijn dus laat voor de zekerheid je urine nakijken bij je huisarts. Verder kan het geen kwaad en mag je gewoon je ding blijven doen maar word het gevoelig dan is het verstandig om even rust te nemen. Imke