Hoi, Ik zit nu op mijn werk, ben 7 weken zwanger, maar ik ben zo moe dat mijn ogen gewoon dichtvallen. Mijn benen zijn net pudding en ik ben strontchagrijnig omdat ik alleen maar naar bed wil. Bjj mij vorige zwangerschap was ik ook moe, had ik een lage bloeddruk en was ik uitgedroogd vanwege zwangerschapsbraken. Maar ik kan me niet herinneren dat ik zo uitgeput was. Nu moet ik nog 2,5 uur werken maar ik trek het bijna niet meer. pfff Ik kan echt niet weg, omdat ik alleen ben op de afdeling. Herkenbaar?
Ja hoor ik ken het ik ben zelfs halve dagen gaan werken zodat ik smiddags effe kan liggen. Ik ben nu 16 weken en nog steeds vaak erg moe
Heel herkenbaar! Bij mij hielp het wel een beetje om te blijven eten en drinken, dan kon ik m'n ogen makkelijker open houden. Succesnog even en straks lekker op bed gaan liggen!
Ik ben zelf ook heel erg moe. Ben blij dat ik halve dagen werk, want hele dagen zou ik ook niet trekken. Ga vaak s'middags of begin van de avond ff liggen en dat heb ik dan ook echt nodig.
ook heel herkenbaar! Als het gaat met je werk, en anders zeker 's avonds, gewoon lekker aan overgeven... het is niet niets wat daar in je lijf gebeurd!
Ja, ik had het juist de eerste 3 maanden, daarna wordt het beter, alsof je lichaam zich erop instelt. Mijn ogen vielen in het begin ook gewoon dicht, heel ellendig als je dan nog moet presteren op je werk. De eerste twee maanden lag ik 's avonds om half 9 vaak al in bed... O, en sorry dat ik het zeg: maar dat je alleen zit op de afdeling hoeft niet te betekenen dat jij maar lekker moe aanwezig moet blijven! Dat is dan jammer, je bent zwanger!! (heb ik van mijn vk geleerd: naar je lichaam luisteren en als dat iets anders nodig heeft dan wat jij op dat moment aan het doen bent: aan toegeven!)
nog 1.5 uur en dan ga ik... gelukkig ben ik niet de enige die er zoveel last van heeft. Als ik zometeen thuis kom is mijn man er gelukkig om voor onze zoon te zorgen en dan duik ik zelf even lekker in bed voordat we gaan eten. pfff Ik ben inderdaad al de hele dag kleine beetjes aan het eten, maar ik blijf maar zoooooooooo vermoeid. Ik drink ook al weken geen koffie meer, dat ben ik natuurlijk ook niet gewend bedacht ik me. het probleem is dat ik tijdens mijn vorige zwangerschap erg veel ziek ben geweest vanwege het overmatig braken eerst een paar weken en daarna vanwege BI. Dus ik wilde deze zwangerschap zo graag laten zien dat ik wel gewoon kan werken en zwanger zijn. Maar gelukkig alleen nog vrijdag werken en volgende week een weekje vakantie.
Dus wat zit jij te doen? Jij bent bezig met iets te bewijzen tegenover je werk, in plaats van naar je lichaam te luisteren. Stop daar maar mee, je lichaam geeft niet voor niets aan dat het wil gaan liggen. (bedoel het goed hoor! ik herken alleen zo veel in je verhaal en heb daarvoor van mijn vk zo ontzettend op m'n kop gekregen, dat ik nu probeer om anderen er ook van te overtuigen )
Ik heb ook veel last van vermoeidheid, nu ik niet meer werk is gaat het beter, maar alleen omdat het makkelijker is eraan toe te geven. Je kan natuurtlijk ook je bloed even laten prikken, mss heb je ook wel een ijzer tekort of zo.
en ook hier al zo herkenbaar.. vind het behoorlijk vervelend hoor, begrijp me niet verkeerd, ik heb het er zeker voor over maar leuk is anders..! m'n ogen kunnen ook zomaar overal dichtvallen, met autorijden zit ik ook maar half voor me uit te staren maar goed.. het schijnt na 3 maanden iets minder te worden hoorde ik dus nog maar even te gaan..
Meid, lekker naar je lichaam luisteren hoor, je hoeft je voor niemand te bewijzen! Het is al een hele prestatie om een kindje in je te laten groeien en op de wereld te zetten toch? Waarom drink je geen koffie meer? Een paar kopjes (2 ofzo) op een dag, kan echt geen kwaad hoor! En als het je helpt om je ogen nog even open te kunnen houden, is het prima toch?
Ik ben vanaf het begin ook hel moe gewoon uitgeput zeg maar nu nog steeds trouwens en ik ben ondertussen bijna 18 weken zwanger...