Koffie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Geheimpje84, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allen,

Aangezien ik mijn vraag nog niet heb kunnen vinden in het forum.
    Zo wel sorry.

Ik ben heeeeeel pril zwanger. 5 weken om precies te zijn.
    Nu weet ik dat koffie erg slecht is tijdens de zwangerschap.
    Ik dronk voorheen over de gehele dag heen zo'n 6 bakken koffie.
    Niet echt ok dus.:$
    Nu ben ik gelijk toen ik er achterkwam dat ik zwangerschap gaan minderen. Nu 1 op een dag. Ik heb echter ontzettende hoofdpijn.
    Ik weet zeker dat deze hoofdpijn daar vandaan komt.
    Wat is jullie advies/tips.
    Ik wil gewoon helemaal overgaan op groene thee/ verse munt thee/ rooibosthee en dus helemaal geen koffie meer drinken.

Groetjes,
    Ik

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Even volhouden, die hoofdpijn is maar eventjes! Gewoon een soort afkickverschijnselen.
    Je kan ook eerst rustig aan afbouwen, van 6 naar 4 en dan naar 2 etc. Vier kopjes wordt als de max veilige hoeveelheid gezien.
    Verse muntthee zijn de meningen trouwens ook over verdeeld. Zo is er altijd wel wat ;)
    Ik zou gewoon rustig aan afbouwen. Eerst nu 4 kopjes, dan over een paar dagen 3, dan 2 etc.
    En dan kun je rustig een kop koffie blijven drinken tijdens je zwangerschap hoor. Kan echt geen kwaad. Zolang je inderdaad maar geen zes blijft drinken ;)
    Enneh, gefeliciteerd met je zwangerschap :)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Heel veel water drinken en een paar dagen doorbijten. Over een paar dagen voel je je stukken beter.

4. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Emily27,

Bedankt voor je reactie.
    Wellicht overdrijf ik ook wel een beetje.
    Afbouwen is wellicht ook verstandig.
    Het gaat me vast lukken.
    Ene zie nu dat ik IN de vijfde week van mn zwangerschap zit.
    4 weken en een paar dagen :)

Groetjes,
    Ik

5. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Elena,
    Haha, dat moet ik sowieso maar gaan doen.
    Al is t alleen omdat water drinken goed is.
    Over het algemeen drink ik nl een beetje te weinig. :)

Tip zal ik uitvoeren. #sleephetwatermaaraan ;)

Groetjes,
    Ik

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoofdpijn is een afkickverschijnsel van cafeïne. Duurt normaal maar 2 dagen maar jij drinkt er normaal 6, nu 1.misschien moet je dus dagelijks opnieuw afkicken omdat je lichaam er 6 gewend is?
    Je kan ook afbouwen. S'ochtend eentje en in de namiddag eentje en als dat goed gaat alleen s'ochtends eentje.
    Maar 2 koffiekes kunnen geen kwaad

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik dronk in de ochtend met caffeine en de rest decafe.
    Probleem opgelost ;)

8. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden voor jullie reacties!

Ik denk dat ik het gewoon rustig afbouw.
    Vandaag 2 morgen 2 keer een halve.

Nu eerst maar eens genieten van het idee dat ik zwanger ben.
    Wel apart hoor. Ik durf er eigenlijk niet van te genieten, omdat het zooooo pril is. Mn vingers maar gekruist houden.
    En heel veel :):):):)

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    gefeliciteerd met je zwangerschap

ik was echt een koffiejunkie en dronk tijdens de zwangerschap 2 kopjes en de rest zonder caffeine

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    De cafeine uit koffie (of cola of thee) komt gewoon bij de baby terecht en ze weten nog niet precies wat het effect daarvan is. Dus als je het op kunt brengen is het wenselijk om het te laten. Dit zei mijn gynaecoloog tegen mij. Ik ben toen overgegaan op kruidenthee (brandnetel, kamille etc) en cafeine vrije koffie.

Inderdaad ff doorbijten, veel water drinken en dan is het snel over hoor.

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik was ook een koffiejunk en ben van de een op andere dag gestopt. Nog wel 1 koffie op een dag, maar het was idd even afkicken.

Ik heb ook hoofdpijn gehad en paracetamol genomen, dat hielp een beetje. Na een paar dagen was het wel weg.

Ik heb gekeken waar nog meer cafeïne in zat, zodat ik soms 2 kopjes op een dag kon drinken. Staat bij het voedingscentrum duidelijk aangegeven vind ik. Wat ik niet wist is dat 3xthee 1 koffie is qua cafeïne, nooit geweten!!

12. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik ben overgegaan op decaf. Kon de cafeïne na een X aantal weken niet meer verdragen en moest ervan overgeven. Elke keer weer.

13. Manque

Manque Niet meer actief

Ik kon vanzelf niet meer tegen de lucht van koffie (en vlees, en vis, en bloemen, en auto's, en schoenen, en dieren, en afwaswater etc :p), dus voor mij was het makkelijk afkicken van een dikke liter naar 0 koffie per dag.

Afkicken gaat nu eenmaal gepaard met hoofdpijn. Eventjes doorbijten als je echt compleet zonder koffie zwanger wil zijn. Maar, zoals je zelf al zegt: je kunt nog best een paar kopjes drinken zonder problemen. Dan hoef je ook niet zo cold turkey te stoppen.

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou zeggen drink alleen koffie met ontbijt en na het eten en verder ga je over op thee :)

15. Geheimpje84

5 jun 2015
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    De geur en de smaak van koffie kan ik helaas nog steeds verdragen. Heerlijk zelfs!

Een vriendinnetje van me bij haar eerste zwangerschap niet.
    Bij de andere zwangerschappen weer wel.
    De eerste was een zoon en daarna dochters.
    Zou er een verband zijn?.....

Enneuhh ik houd ook van thee. Geen zwarte.

16. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik dronk ook echt mega veel koffie.
    Sinds ik zwanger ben hooguit 2 a 3 kopjes meer echt niet.
    De verloskundige vind dit prima aangezien ik ook geen cola drink of andere dingen doe die niet goed zijn.

Als ik me 2 bakjes overigens niet krijg smorgens ben ik echt een monster :p

17. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik zat in het begin met hetzelfde dilemma, maar vanaf week zes kon ik geen koffie meer zien of ruiken! Afkicken ging dus redelijk makkelijk. Nu bij week 16 komt de zin in koffie pas weer terug en nu geniet ik gewoon van een kop koffie per dag. Verder vooral veel thee, groene thee, rooibos en kamille. Sterkte!

18. Wisteria

Wisteria Lid

15 apr 2015
    70
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben geminderd en drink nog 2 kopjes op een dag. Ik let er op dat ik daarnaast geen andere caffeine houdende dranken drink (cola, zwarte thee etc.) Volgens mijn vk kan dit weinig kwaad nu ik geminderd ben. Enkel last van mensen die een mening hebben over het feit dat ik koffie drink, verder niets :p

19. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik drink ook max 2kopjes per dag,verder geen zwarte thee of cola.
    Zo zal t vast geen drama zijn

20. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In groene thee zit ook cafeïne, ook rustig aan daarmee dus.

In Nederland wordt gezegd dat 4 kopjes de max. is, maar in verschillende landen wordt het helemaal afgeraden tijdens de zwangerschap. Ik drink nu decaf en op een of andere manier help het al om me 's ochtends beter te voelen.

Deel Deze Pagina