Zwanger dwars door Mirena heen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Angelique89, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique89

28 mrt 2007
    8
    0
    0
    Heey,

Ik ben de afgelopen dagen weer misselijk. Ik herken dit van mijn vorige zwangerschap die ik met 7 weken heb beindigd... Mirena is bij mij ongeveer 6 weken geleden geplaatst (9 februari). Daarvoor was ik nog aan de pil. Mirena is geplaatst op dag 6 van de stopweek.

Ik heb dus het gevoel dat Mirena niet werkt bij mij... Een vriendin van me is zwanger geraakt terwijl ze implanon gebruikt! Dus het is heel goed mogenlijk! Ik heb na het plaatsen hele onregematige kleine bloedingen gehad die maar van 1 uur tot 1 dag aanhielden.

3 weken terug was ik 'ongesteld' maar zonder stolsels. Het was heel licht bloed en heeeeel donker oud bloed en duurde 8 dagen lang, telkens maar een heel klein beetje.

Volgende week zou ik weer ongesteld moeten worden dan, dus ik kan over 3 weken een test doen.

In de bijsluiter staat dat een zwangerschap naast mirena wel mogenlijk is en dat je dit kunt zien door een lichte bloeding die niet lang aanhoudt...

Wat denken je? Zou ik zwanger kunnen zijn?

En als het zo is, kan Mirena dan nog verwijderd worden zodat het kindje ruimte heeft? Ik wil het dan graag houden, ik kan niet nog een abortus aan en hoe zit dat met foliumzuur?

Groetjes, Angelique.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi angelique,

inderdaad, zwanger worden met Mirena is heel goed mogelijk. Mirena legt namelijk niet altijd de eisprong stil, maar maakt wel het baarmoederslijmvlies relatief ontoegankelijk voor een bevrucht eitje. Maar het komt nog regelmatig voor dat je dus wel zwanger bent en blijft. Het kan dan later alsnog misgaan omdat mirena in de weg zit. Met een echo kan gezien worden waar het vruchtje zich heeft ingenesteld en of mirena kan blijven zitten of weggehaald kan worden. In principe kan de mirena de hele zwangerschap blijven zitten en komt ie met de geboorte pas mee...
    Als je denkt dat je zwanger bent kun je alsnog met foliumzuur starten, die paar gemiste weken zijn jammer maar niet erg.
    Misschien kun je nu al een test doen, ik weet niet zeker of het een ongesteldheid was die jij beschrijft.
    Succes ermee en als je vragen hebt, stel ze gerust!

Mirjam

3. Angelique89

28 mrt 2007
    8
    0
    0
    Dankje Mirjam :D

Vanaf wanneer kan ik een test gaan doen? Nu al of moet ik wachten?
    Ik heb al een test in huis, van de vorige x nog. Hadden we 2 testen gehaald, maar 1 was al genoeg.

Kan ik me laten steriliseren als ik bevallen ben (stel dat ik zwanger ben dus?) :rolleyes:

De pil is voor mij geen optie, ben ermee gestopt omdat ik 5 maanden lang ziek was.... Kon niet werken, niet naar school niets....

En hoe veilig is Mirena nou eigenlijk? Kan ik er vanuit gaan dat ik niet zwanger ben als ik volgende week ongesteld word, zelfs als er geen stolsels inzitten? :rolleyes:

Groetjes, Angelique.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Angelique,

in principe is Mirena voor ongeveer 99% veilig. Maar als je heel vruchtbaar bent iets minder soms.
    Gezien jouw leeftijd is steriliseren geen optie, dat krijg je denk ik nooit voor elkaar.
    Ik weet niet goed wanneer je moet testen, je schrijft dat je volgende week ongesteld zou moeten worden, dan kun je dan een test doen.
    Omdat ik niet weet of je ongesteldheid van 3 weken terug een ongsteldheid was, kun je ook eerder testen. Maar als je wacht tot volgende week (je NOD) dan weet je zeker dat je een betrouwbaar testreultaat hebt.

Mirjam

Deel Deze Pagina