Groentehap niet op, nog een fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cam, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochter krijgt nu groente en aardappels/ rijst. Alleen eet ze nog niet echt goed door. Vaak is het een paar hapjes en dan wil ze niet meer. Het gekke is dat de 4+ maanden potjes goed opgingen, maar nu de 6 maanden potjes niet. Ook vers is een drama, ze eet het niet op. Een paar hapjes en wil ze niet meer.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar twijfel toch. Moet ik dan nog een fles geven (200 cc) en kijken wat ze opdrinkt als vervanging of is het dan helaas pindakaas voor mevrouw.

Ze krijgt nu nog 4 flessen die ze niet allemaal opdrinkt, een fruithap en dus een groentehap. nog en doordat ze het groentehapje niet eet krijgt ze dus extra.

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Wij zijn begonnen met een paar hapjes groente, en daarna de fles. Op een gegeven moment ging Youri steeds meer groente eten en steeds minder van de fles, het komt vanzelf goed! Succes!

3. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    het kan zijn dat ze de structuur niet prettig vind in haar mond. Zeker als je zegt dat ze de 4 maanden potjes wel at dan zou dat het kunnen zijn.
    Mijn mannetje at wat ik zelf maakt in het begin ook minder goed totdat ik er veel water bij ging doen en het net zo "papperig" werd als uit een potje, toen ging het beter, misschien heb je daar wat aan?
    Ik gaf ook een fles en zag wel hoeveel ie er van op dronk, melk is nog het belangrijkste de rest is bijvoeding en leuk als ze het wil.

4. laura14

laura14 Lid

9 jul 2007
    71
    0
    0
    Wat bij mij altijd helpt is als ze niet meer wil, een slokje wwater of sap. Dan weer verder, mijn dochtertje heeft vaak gewoon dorst en na een klein slokje water eet ze weer of doen we het om en om.

Ik las trouwens ergens dat je met groente/vlees geen opvolg/melk moet geven of even wachten, omdat de melk de ijzer uit het eten neemt, zelfs tot 50% dus daarom water en/of sap.

HTH!

5. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He

Ik denk dat ik dat morgen maar eens ga proberen, van dat slokje drinken. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ze drinken wil omdat ze dorstig is...en dat het vaste voedsel nou net het gene is wat haar behoefte niet stilt..

Bedankt voor de tips en geruststelling...we blijven proberen :)

Deel Deze Pagina