Eerste KI mislukt...even de moed kwijt...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Eefje80, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Hallo Dames,

Heb deze maand mijn eerste KI achter de rug en vandaag zijn mijn NOD erdoor gekomen. Ben zo teleurgesteld.... vandaar hoop ik dat er hier een paar dames mij opnieuw een beetje moed kunnen inspreken...

Even de voorgeschiedenis schetsen:

We zijn momenteel in ronde 22, hebben al de volgende testen gedaan: bloedtest, sperma is getest, doorgankelijkheid van de eileiders en alles is perfect in order. Ik heb ook een zeer regelmatige cyclus (28 dagen ) dus volgens de gynaecologe is er geen reden dat het niet zou lukken.
    Aangezien het na 21 rondes niet is gelukt, heeft ze voorgesteld om een KI te doen, met hormonen. Maar dit is ook niet gelukt....

Zijn er dames met een soortgelijk verhaal en waarbij het toch gelukt is?
    Dames die mij wat moed willen inspreken?
    Ik ben even ten einde raad.... zal het ooit lukken? zal ik ooit mijn droom kunnen waarmaken?

Mijn vriend was altijd zo positief maar ook hij begint de moed te verliezen...
    Dus hopelijk kunnen we ons optrekken aan positieve verhalen van jullie?

alvast bedankt,
    Evelien

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi, hier wel een beetje een soort gelijk verhaal. Na bijna 2 jaar zelf proberen en alle onderzoeken, waar niks werd gevonden kwamen we in aanmerking voor iui. Ik was helemaal blij, eindelijk werd er iets gedaan en ik dacht dat de iui het zetje was wat we nodig hadden.
    Wat was ik zwaar teleurgesteld toen de eerste poging niet gelukt was. Na 3 iui's kwamen ze er toch achter dat het zaadkwaliteit flink wisselde van 900.000 tot 4,5 miljoen. Toen mochten we verder voor ivf. Op de dag van de punctie bleek het zaad onder de miljoen te zitten, toen is er icsi gedaan.
    Uit de verse terug plaatsing is onze dochter geboren.
    De rede waarom de hoeveelheid zaadcellen zo wisseld is niet bekekend. Een spontane zwangerschap is ook niet uitgesloten.
    Succes en sterkte

3. Eefje80

Eefje80 Lid

12 jan 2014
    96
    0
    0
    Bedankt Schorpioen79 voor je reactie!! goed dat ze het uiteindelijk gevonden hebben en je nu kan genieten van het moederschap.

Ik was ook zo blij toen de gynaecologe voorstelde om IUI te doen, vandaar ook de enorme teleurstelling.
    Er zijn heel wat mensen in mijn omgeving die zeggen da ik het moet loslaten, er niet meer aan denken, maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan, na 22 mislukte rondes.
    en je hoort heel vaak van die verhalen van koppels die na jaren proberen het loslaten en dat het dan net lukt...

We gaan nu volgende week op reis, hopelijk kunnen we het dan even loslaten... en in januari starten we dan met ronde 2 IUI.

Zijn er dames met een soortgelijk verhaal? eventuele succesverhalen?

alvast bedankt,

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    iet hetzelfde meegemaakt maar wel een lange weg gehad;

pilstop geen cyclus en alle hormonen geprobeerd en niets hielp. Toen hormoonpompje en na 1,5 jaar hormonen, lukte dat in 1 keer.

Er is dus veel mogelijk. Sterkte!

Deel Deze Pagina