30 weken zwanger en onrustig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaSamm, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Vandaag de dag ben ik 30+3 weken zwanger en ik heb weer een dip dagje.
    Gister kwam vanuit het niets een onrustig gevoel over me heen. Ik kon het absoluut niet plaatsen, maar ik was er niet gerust op. Na een paar uurtjes toch maar contact gezocht met de vk.
    Normaal vind ik dit niet nodig en is m'n man altijd degene die zegt van bel nou even. Maar dan weet ik mezelf altijd gerust te stellen maar dat was nu dus niet het geval. Nadat de vk klaar was met een bevalling kwam ze zelfs even langs. Dit had ik niet verwacht, maar vond ik erg prettig.
    Ze heeft alleen niet kunnen zeggen wat het zou kunnen zijn, misschien de schommeling van m'n bloeddruk. Maar ook dat de kleine nu erg met haar bibs tegen m'n ribben aan ligt, en haar hoofdje onder drukt kan mee spelen.
    Toen de vk weg ging vroeg ze nog of ik gerust was, en ik zei snel ja. Maar eigenlijk ben ik geen steek verder. Ik heb immers geen pijntjes oid maar gewoon een vreemd gevoel. Maar volgens de vk hoef ik me niet druk te maken, dus probeer ik dat ook niet te doen.
    Toch stond ik vandaag weer op met een onrustig gevoel. Ik blijf het vreemd vinden maar heb me erbij neergelegd. Ik heb besloten vandaag even niets te doen en me er bij neer te leggen.
    Zijn er meer mensen die zich ook vreemd of onrustig voelen?

2. mappel

mappel Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik begrijp het 'onrustige gevoel' niet helemaal.. kun je het omschrijven? Is het onrust in je hoofd? Of voelt je buik onrustig? En wat voel je dan precies?

Nee ik herken het niet helaas :(

3. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Moeilijk te omschrijven.. Ti's echt gewoon een gevoel. Net zoals je een slecht voorgevoel kunt hebben, maar nu is het niet zo zeer een slecht voorgevoel. Maar eerder gevoel dat er wat gaande is ofzo. Heel vreemd.

4. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben net zo ver als jou en ik heb dat ook de laatste dagen. Heel onzeker en bij elk pijntje ben ik alert... Ik heb het gevoel dat in dit termijn heel veel veranderd. Per week / dag voel ik ook meer beweging en ik merk dat de kleine steeds minder ruimte krijgt.

Daar bind ik me aan vast. Er gebeurt zoveel met mijn lichaam momenteel.
    Ik probeer me te ontspannen door een warme douche te nemen oid. En meestal voel ik me dan beter, ook in m'n hoofd.

Ik herken je gevoel:)

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dan is dat zeker een 30-weken kwaaltje :)
    Ik heb nu een paar dagen dat ik me niet 100% lekker voel, een beetje onbestemd gevoel. Ik maak me druk om kleine dingen waar ik dan echt wakker van ga liggen!

Op zich is het toch niet zo gek dat we ons zo voelen? De laatste 10 weken zijn aangebroken, ons verlof en de bevalling komen dichterbij en er zijn nog zoveel zaken die we moeten doen en regelen. Het ene moment lijkt 10 weken lang terwijl je het even later enorm kort vindt lijken!

6. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Ik heb dat soort gevoel ook. Ben ook heel onrustig als ik hem een tijdje niet voel. Ook erg emotioneel, en lichamelijk en geestelijk moe door pijntjes enz. Ben enorm aan het uitkijken tot mijn verlofdag, en wil alles klaar hebben. Ook krijg ik steeds meer de vraag of ik bang ben voor de bevalling, waardoor ik daar erg aan ga denken en dus idd wel een beetje "bang" wordt. Al met al zijn het allemaal dingen waardoor ik dus onrustig wordt.....Misschien komt het ook door dat soort dingen bij jou??

7. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Blij dat ik niet de enige ben. Ik had overigens geen last van pijntjes of wat dan ook, daar maak ik me dan nooit druk om, heel gek. Maar vorige zwangerschap had ik gevoel dat de kleine er niet zou komen, maar vlokkentest en alles leek goed, tot we bij de 20 weken echo te horen kregen dat het hartje niet goed ontwikkeld was. Uiteindelijk na heel wat zkh bezoekjes zwangerschap met 23 week afgebroken. Sinds dien luister ik wel sneller naar m'n gevoel.
    Maar laatste 10 weken zijn natuurlijk ook gewoon spannend. Heb het deze maand erg druk dus weinig met de kleine bezig geweest. Misschien een teken dat ik toch wat rustiger aan moest doen.

8. MamaNiRo

MamaNiRo Actief lid

9 aug 2013
    142
    1
    0
    Vrijwilliger in de dierentuin, werkzaam in het bed
    Ik begrijp wat je bedoeld! Rond de 30 weken zwangerschap heb ik dat ook gehad! Voor mij kwam dit door dat de bevalling wel serieus dicht bij komt! Moet zeggen dat dit gevoel na een paar dagen ook wel weer weg was. Ben inmiddels 35+4 weken zwanger en wil voor de kerst echt de puntjes op de i zetten, het kan nu elk moment gebeuren!

9. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Hier is het gevoel ook alweer weg gelukkig. Vandaag weer naar vk geweest en de kleine lag al ingedaald! Misschien heeft dat meegespeeld, heb er verder weinig van vernomen namelijk. Alleen merkte ik meer druk beneden, en het gaan zitten en opstaan gaat moeilijker.

10. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken het wel. Een soort bangig gevoel ofzo wat je niet kunt plaatsen. Apart he. Vaak ebt het hier ook wel weer weg, gelukkig bij jou ook. Heb het als ik niet zwanger ben heeel soms. Nu ik zwanger ben iets vaker gehad.

Deel Deze Pagina